hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tényleg netfüggők a mai fiatalok

Tizenhatszorosára nőtt az elmúlt tíz évben azoknak a fiataloknak a száma, akik naponta interneteznek – derül ki a GfK Hungária és a Médiaanalízis elemzéséből. Napi öt órát ülnek a képernyők előtt.

hirdetés

„Egyre inkább átalakítják a cégek marketingkommunikációs döntéseit a fiatalok utóbbi időben átalakuló médiafogyasztási szokásai” – állapítja meg a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmánya. Egy 2000 óta mért elemzés alapján a 15-19 évesek körében az elmúlt öt év hozott drasztikus változásokat: a rohamosan terjedő internethasználat - a 2000-es 4 százalékról 2010-re 65 százalékra növekedett - mellett a televízió nézés 6 százalékpontnyi emelkedést ért el, míg a másik két klasszikus médiatípus - rádió és magazinok - fogyasztása lassú csökkenést mutat a fiatalok körében.

A tanulmány szerint a fogyasztott tartalmak színesedése mellett az idő növekedése valószínűleg egyre gyakoribb párhuzamos médiafogyasztást, illetve háttérfogyasztást is jelent.

Az elmúlt tíz évben a televízió nézésre és internetezésre szánt együttes idő 69 százalékos növekedése mellett a két médium fogyasztásának aránya is átalakult. Míg 2000-ben a televízió nézés az együttes idő 91 százalékát tette ki, addig 2010-ben már csak 59 százalékot.

A Nemzeti Médiaanalízis komplex médiafogyasztási szegmensei közül a 2005-ös 27 százalékról 64 százalékra növekedett a netfüggők száma a 15-19 évesek körében. Erre a csoportra az jellemző, hogy gyakran neteznek, ha tévét néznek, akkor a kisebb adókat preferálják és kevésbé kedvelik a bulvár lapokat.

A felmérés arra is felhívja a figyelmet, hogy ez a változás hatott a fiatalok szabadidő eltöltésére is, vagyis egyre többen vannak azok, akik az otthonülő, elszigetelt, zárkózott életstílust választják.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Nyilván nem Budapesten :DDDDDDDDDDDDDD.

Több lépcsőben összesen 15 terem veheti fel a cég nevét.

Simicska több fronton is ráfordult a kampányévre.

Az NMHH meg is bírságolta a csatornát.

Ez 22 százalékkal több, mint 2015-ben. A növekedést a Google és a Facebook vitte.

hirdetés

Idén is megrendezzük az FMCG-szektor egyik legmeghatározóbb, kétnapos eseményét. Időpont: 2017.04.27-28.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye. Díjátadó: május 17-én, az A38 Hajón.

A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 19.

Konferencia a posztmodern marketing és a turizmus összefüggéseiről május 23-án.

A 2016-os Employer Branding Award díjazott kampányainak bemutatása május 23-án

Gyakorlati képzés a sikeres Google AdWords kampányokhoz. Időpont: június 7.

Mitől érzi magát sikeresnek a munkavállaló? Valóban csak a hr-es felelőssége? Konferencia nem csak HR szakembereknek

hirdetés
hirdetés