hirdetés
hirdetés
hirdetés

ÉLŐ TUDÓSÍTÁS A GOLDEN DRUM-RÓL

„Tényleg, hol vannak a magyarok?”

Noha van shortlistes, hiányolja a magyar interaktív munkák jelenlétét a Golden Drum reklámfesztivál kategóriazsűrijének elnöke. Serge Fernenko szerint Kelet-Európában még simán működik, ami nyugatabbra már rég nem, és a keresőmarketingnek és a reklámblogoknak nagyjából annyi.
hirdetés
Kapcsolódó cikkek

Hétfő reggel épp, hogy bezuhanunk a megbeszélt interjúra az interaktív kategória digitálisügynökség-vezető zsűrielnöke mellé. Az orosz származású holland Serge Fenenko sokat, de aprókat mosolyog, jól emlékszik a Kirowski shortlistre került munkájára, és az interjú után még hosszasan érdeklődik arról, Magyarország miért fekete lyuk a zajos-nyüzsgő kelet-európai reklámtérségben.

Csak esettanulmányokat néz a zsűri, vagy egyesével kipróbálják az összes site-ot?
Kipróbáljuk mindet, az ilyesmit eleve lehetetlen megmutatni egy egyperces videóban. Ez kőkemény munka, nagyon jó: fekszem az ágyban, kattingatok, vírusfilmeket nézek, online játékokkal játszom és sűrűn nyomogatom a „Küldd el a barátaidnak!” gombot. Ezután csináltuk a shortlistet, majd ültünk össze eldönteni az eredményt.

Milyen az összbenyomás? A digitális dolgok körül nagy most a porhintés meg a csodavárás, tükrözi ezt a figyelmet a fejlődés mértéke is?
Először is, az interaktív nem a következő nagy dolog, hanem a nagy dolog. Ez egy hagyományos médium, nekem már kilenc éve ez a munkám. Az ügyfeleink végigélték velünk a fejlődést, és most már legalább annyit várnak el tőlünk, mint a klasszikus full-service ügynökségektől – ha nem többet.

Az általános technikai szint nagyon magas volt, idén már csak akkor tudtál kiemelkedni a mezőnyből, ha erős ötleted is volt hozzá. Három kritériumban egyeztünk meg, az ötlet volt az egyik, másrészt hogy ennek megfelelő legyen a megvalósítás is, a művészeti vezetéstől a használhatóságig, harmadrészt pedig azt néztük, elég interaktív-e egy megoldás ahhoz, hogy elmélyítse és kiszélesítse az alapötletet. Azokat a munkákat, amiket nyertesnek választottunk, interaktív technológia nélkül lehetetlen volna létrehozni.

Azok a legjobb ötletek, amik akár a tieid is lehettek volna – néhány ügynökség olyan dolgokat hoz létre mindannyiunk által nap mint nap használt technológiákkal, amik soha nem jutnának eszünkbe. Aztán néha meglepődtünk, mennyire fejlett technológiákat használnak mennyire ügyesen, és néha azon, hogy milyen gyönyörűen meg vannak csinálva. Legalább annyira szépek, mint az ajnározott tévészpotok, remek művészeti vezetéssel és utómunkával.

Az interaktív kategóriába Kelet-Európán kívülről is lehet nevezni, van térség, ahonnan kiemelkedően sok jó dolog jött?
Ausztráloktól ukránokon át amerikaiakig volt minden, de tök mindegy, honnan jön egy munka, az ötlet érdekel. A legtöbb nemzetközileg is jól működne, Magyarországon is. Kelet-Európa mondjuk sajátos terület, itt 3-6 hónap alatt még gyökeres változásokat lehet elérni egy-egy márkával. Németországban vagy Hollandiában már annyira telített a piac és annyira tisztában van mindenki az alapfogásokkal, hogy egy csomó minden nem működik, ami ebben a térségben tapasztalataim (Szlovéniában, Lengyelországban és Oroszországban vannak ügyfelei – a szerk.) szerint még simán. Például két-három éve még Hollandiában is bármit meg lehetett csinálni keresőmarketinggel, most pedig egy kategóriában száz hirdető küzd, egyszerűen túl drága lett. Ugyanez a helyzet a bannerekkel: egy jól elhelyezett, interaktív bannerre 5-10 százalékos átkattintási arányt hozott, most Hollandiában 0,1-est. Ha csinálunk egy bannert, ami 1 százalékot hoz, hősök vagyunk, az ügyfél a lábunk elé borul, és egy rakás pénzt ad, hogy csináljunk még egyet. Ugyanez a vírusfilmekkel: ha meg akarsz próbálni felfuttatni egy vírusfilmet a nyugati piacokon, hát sok szerencsét hozzá. A reklámblogok is rég lefelé mennek.

És a térségben kinek áll a zászló?
Egy csomó jó cseh munka van, lengyelek – ők különösen erősek, pedig alig 20 százalékos az internetpenetráció –, rengeteg román, néhány orosz. Tényleg, hol vannak a magyarok? Jobban kéne tolni a kreatívjaitokat, a többiek nagyon nyomulnak. Ha interaktív ügynökség volnék Magyarországon, megnézném a shortlistet és a győzteseket – vannak nagyon inspiráló munkák, és általában ezek alapján amúgy is jól meg lehet ítélni, kinek mi a szintje.

A kategória díjait kedd este adják át, a tényleg jó dolgokból a Kreatív tudósítós-megmondós blogján, a Szívlapáton válogatunk majd. A kategória shortlistes munkáit itt lehet megnézni Group F álnév alatt.
 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

100 óriásplakát- és 200 citylight helyet sikerült kibérelnie az ellenzéki összefogás főpolgármester-jelöltjének. Puzsérék egy plakátot sem vesznek.

A Miskolcon felnőtt szakember korábban is szerkesztette a klub tévés magazinműsorát.

A Stabilo népszerű magyar tiniinfluencereket vet be az új, Z-generációt célzó kampányában.

A Magyar Telekom ismét kiosztotta a Fenntarthatósági Sajtódíjakat.

Arany János korábban a Google-nél, azelőtt az SAP-nál dolgozott.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés