hirdetés
hirdetés
hirdetés

Telekom és Invitel hirdetések a GVH előtt

A Magyar Telekom (MT) és az Invitel is megtévesztette a fogyasztókat egyik tavalyi reklámkampánya során – derül ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleményéből. A társaság a Telekomot ötmillióra büntette, az Invitelt azonban csak elmarasztalta.
hirdetés

A tavaly februári díjcsomag reklámkampánya miatt kapott ötmillió forintos büntetést az MT, ugyanis a hirdetésekben azt ígérte ügyfeleinek, hogy a Dupla Profit választása esetén a havidíj kétszerese lebeszélhető. Ugyanakkor a kedvezmény igénybevételéhez egyéb feltételeknek – például hűségnyilatkozat aláírása, vagy a lebeszélhetőség kritériumai – is teljesülni kellett, de ezek az információk a GVH szerint nem derült ki a tévészpotokban és az óriásplakátokon.

A hatóság vizsgálta egy másik távközlési cég, az Invitel reklámjait is, amely tavaly nyáron és ugyanezen év őszén az ADSL csomagjait népszerűsítette. A GVH szerint ezek a hirdetések is megtévesztőek voltak, mert nem megfelelően tájékoztattak arról, hogy a hirdetett áron csak hűségnyilatkozat aláírása után érhető el a szolgáltatás ráadásul a kedvezményes ár a hűségnyilatkozatban vállaltnál rövidebb ideig érvényes.

A GVH vizsgálat megállapította azt is, hogy a „Komfort ADSL 8 M” elnevezésű szélessávú Internet csomaggal az ígért 8 Mbit/s letöltési sebesség nem érhető el, a tényleges adatátviteli sebesség ennél 15-20 százalékkal alacsonyabb.

Bár az Invitel hirdetései alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére, a versenyhivatal – a feltárt jogsértés kiterjedtsége, az Invitel jogsértést elismerő nyilatkozata, együttműködése miatt – nem tartotta szükségesnek bírság kiszabását.

A GVH a közleményben arra hívja fel a figyelmet, hogy önmagában nem jogsértő, ha a reklám egyes elemeit nagyobb betűmérettel, figyelemfelhívó színnel vagy más megoldással kiemelten közlik. Az viszont már bajos, ha a többféle betűméret nyomán megbomlik a tájékoztatás egyensúlya és bizonytalanná válik az észlelhetőség és az olvashatóság. A GVH úgy véli, hogy a különböző reklámeszközöknél figyelni kell az adott kommunikációs eszközök „információ-áteresztő képességére”. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy ugyanaz a hirdetés a nyomtatott sajtóban nem lesz jogsértő, míg óriásplakáton igen.

Amikor a reklámozó eldönti, hogy a termék lényeges tulajdonságait egy kampányban kiemeli, akkor azt a GVH szerint úgy kell megtennie, hogy a fogyasztók az egymással összefüggő, egymástól elválaszthatatlan feltételeket egyidejűleg a reklámból megismerhessék.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Hiába trükköztek a terület átruházásával, Jeff Lowe-éknak költöznie kell, Baskiné lesz Joe Exotic egykori állatkertje. 

Figyelésre, szolidaritásra és változásra hív a  #TheShowMustBePaused kezdeményezés a június 2-i Blackout Tuesday részeként.

Az országba hivatalosan nem léphet be külföldi a koronavírus miatt.

A szlovén kreatívipari rendezvényt 2021 őszére tolják. 

Milyen volt Orbán első, amerikai útja? Egy holland újságíró emlékezett vissza több útitársával együtt a közösen töltött napokra.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés