Mobilfüggő vagy? Van rá egy app!

A mobilkommunikációs ipart is elérte a kutyaharapást szőrével paradoxona, amely szerint ma már a telefonfüggőségünket is csak további telefonhasználattal gyógyíthatjuk. A Siempo alkalmazását legalábbis azért kell telepíteni, hogy minél jobban elvegye kedvünket mobilunk állandó simogatásától.

 

 

Mobilfüggő? Bármilyen viccesen is hangzik, már arra is van egy app – utal cikkében a Digital Trends a Siempo startup alkalmazására, amelyet azok számára fejlesztettek, akik percenként néznek rá mobiljuk kijelzőjére. Az androidos app valójában semmi mást nem csinál, mindössze egy fekete-fehér hátterű, unalmas kezelőfelületté változtatja a kijelzőt, és az összes értesítés beérkezését időkorlátok közé szorítja. A fejlesztők szerint a színtelen, ingerszegény környezet miatt a felhasználó várhatóan kevesebbszer nyúl majd a telefonja után, mert ránézésre olyan, mint "egy békés zen-kert a Times Square kellős közepén".

Az összes alkalmazás lenémítható benne, de az üzeneteknél és értesítéseknél valamivel megengedőbbre szabták a szoftvert. Már fél órás időtartamra is beállíthatjuk például a Facebookról jövő értesítéseket. De megtehetjük azt is, hogy ezeket a munkaidőnk egy adott részében vagy a nap végén egy nagyobb értesítéscunamiként fogadjuk be. Andrew Dunn, a Siempo a cég vezetője szerint az app azonban jóval több egy egyszerű önkontroll alkalmazásnál: "Valójában egy olyan okostelefonos interfész megoldás, amelynek célja a tudatalatti használat kivédése. Ha így vesszük, a Siempo egy egységes wellness-szűrőként működik a felhasználó összes okoseszközén, miközben segít fókuszáltnak maradni, és elérhetővé tenni azt a bizonyos well-being állapotot". 

A TechNewsGadget cikkében Dunn már arról is beszél, hogy tinédzserként komoly problémái voltak az okostelefonos és közösségi médiás függősége miatt. Egyszer telefonja nélkül utazott el egy perui nyaralásra, ahol állítása szerint sikerült megvilágosodnia, és azt érezni, hogy telefon nélkül is képes produktívan létezni. Majd miután hazatért, azon kezdett dolgozni, hogyan tudná kiegyensúlyozni az ember és a technika közötti megmagyarázhatatlan függőségi kapcsolatot.

Ekkor rakott össze néhány társával egy Kickstarter-kampányt egy antitelefonra, amelyet csak a legminimálisabb tudással szerelt fel, és a hozzá hasonló mobilfüggő fiatalokat célozta meg vele, Az ötletre végül nem jött össze a pénz, amelynek legfőbb okát abban látta, hogy az embereket nehéz rávenni egy komplett telefoncserére, mert érzelmileg is kötődnek hozzá. Így maradt az egészségesebb digitális élményszerzést ígérő alkalmazás, ami jóval használhatóbb, monetizálhatóbb ötletnek tűnt. Ezért most ott tartanak, hogy pár napja béta-verzióban feltették a Siempo Home Appot a Google Play Store-ba, ahonnan egy ideig még ingyen lehet letölteni, de terveik szerint később felhúznak rá egy előfizetéses modellt, és már készítik az iOS verzióját is.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók