hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szombati tévé helyett kirándulás

A gyerekek tévéfüggősége ellen akciót indított egy lengyel civil szervezet. Egyik javaslatuk a tévé nélküli szombat. 

hirdetés

A lengyel gyerekek átlagosan naponta két és fél órát töltenek a televízió előtt, de szombaton ez az idő meghaladja a három órát is - derült ki a TNS OBOP lengyel közvélemény-kutató intézet felméréséből.

A Gazeta Wyborcza hétvégi számában megjelent felmérés szerint a lengyel gyerekek szüleikről veszik a példát, akik távirányítóval a kezükben naponta 3 órát és 58 percet töltenek a televízió előtt. Szombaton és vasárnap pedig az átlagos lengyel 9 óra 17 percig nem mozdul a tévéképernyő elől.

A TNS OBOP idén januártól áprilisig 1200, 4-15 éves gyereket kérdezett ki tévénézési szokásairól. Kiderült, hogy a lengyel gyerekek naponta átlagosan 2 óra 25 percet töltenek a televízió előtt. Szombaton még többet, 3 óra 4 percet.

A Szabad Vállalkozás nevű lengyel civil szervezet a felmérés ismeretében akciót indított a gyerekek tévéfüggősége ellen. A lengyel parlament alsóházában, a szejmben minden év június elsején, a nemzetközi gyermeknapon tartják a gyerekek és fiatalok parlamentjét. A civil szervezet most szerte Lengyelországban aláírásokat gyűjt az iskolákban és óvodákban egy "törvénytervezethez", amely a gyerekparlament asztalára kerül. Ebben követelik a "televízió nélküli szombat jogát", és azt, hogy tévézés helyett a gyerekek a hétvégéket családi kirándulásokon tölthessék.

A gyermekparlament által elfogadott "törvényeket" a lengyel oktatási minisztérium később ajánlásként fogalmazza meg az oktatási intézmények számára.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Tenderajánlást tett közzé a Magyar PR Szövetség, hogy átláthatóbbá és igazságosabbá váljanak az ügynökségi pályázati folyamatok.

A Frank Digital látja el a központi bank idei és jövő évi kommunikációs feladatait. 

Fördős Zé és cimborái karácsonyig térnek vissza.

A magány kap központi szerepet a cég új, Redditre készített amerikai projektjében.

Egy pénzkötegalakú rodeóbikával igyekeznek vonzóbbá tenni a befektetési lehetőségeket a fiatal felnőttek számára.

hirdetés
hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.