hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szlovéniában kampány indult Habonyék médiája ellen

A Habony-művek szélsőséges rasszizmusa és gyűlöletkeltése miatt kérik a cégeket, ne hirdessenek ott - írja a Magyar Narancs.

hirdetés

Mint arról a Kreatív is beszámolt, egy Habony Árpádhoz köthető üzleti kör több szlovén médiumot (újságot és tévécsatornát) felvásárolva tevőlegesen is segíteni próbáltaaz Orbán szövetségesének tekinthető szélsőjobboldali miniszterelnök-jelölt, Janez Jansa megválasztását júniusban (Jansa nem tudott kormányt alakítani).

A New York Times akkor azt írta: „Janez Jansa győzelmében fontos szerepet játszott a Habony Árpád és üzlettársa, Schatz Péter által felvásárolt médiumok: a Nova24 hírtelevízió és a jobboldali Alfa Tv, a Nova24 pedig később létrehozott egy Skandal24 című, a Ripostra hasonlító bulvárlapot, amely a magyar megfelelőjéhez hasonlóan ellenőrizhetetlen forrásokra hivatkozva járatta le Jansa politikai ellenfeleit". A médiumok „saját közösségi média felületeiken fizetett hirdetésként osztották tovább az SDS kampányvideóit, annak ellenére, hogy ez a gyakorlat Szlovéniában törvényellenes" - írja most Magyar Narancs.

A lap így folytatja: „Mostanra ugyanis több civil szervezet is megelégelte a Nova24Tv és a Demokracija álhíreit, menekültellenes gyűlöletkeltését és sokszor rasszista és homofób tartalmait. Ezért kampányt indítottak ellenük, amiben azt szeretnék elérni, hogy felelős cégek ne hirdessenek ezekben médiumokban. Az ügyet az teszi különösen érdekessé, hogy a Habony-cégek egyik fő hirdetője az állami tulajdonban lévő Telekom Slovenija".

Ez utóbbi azért pikáns, mert a Nova24 több riportot is közölt a szlovén Telekom vezetőinek kétes ingatlanügyeiről, Jansa pártja, az SDS pedig még parlamenti vizsgálatot is belengetett az ügyben, majd ahogy a Telekom elkezdett hirdetni a tévében, a támadások hirtelen abbamaradtak. Az SDS bizonyos tagjai ráadásul résztulajdonosok a Nova24-ben. A TZelekom Slovenija többször is kiállt a gyűlöletbeszéd ellen, ezért is érthetetlen ez a lépésük.

További részletek a Narancs cikkében.

 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Két év után szervezik meg ismét az Event Touchot.

A Westendben és a Széna téren lehet szagolgatni.

Lengyel Tamás és Péterfy Bori segíti az alapítvány új termékeinek promócióját.

Németh S. Szilárd, a csatorna vezérigazgatója arról is beszélt, zavarja-e a csatorna nézettségét, ha Rogán Cecíliával fotózzák.

Az Operaház szfinxjével összeakaszkodó Ady Endréről, a csillebérci tündérekről, és a Lánchíd alagútba tolásáról is született már epizód.

hirdetés
hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!