hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szigorúbban köti az Emmi az állami kultúrintézmények kommunikációját

A fenntartónak eddig is elszámolással tartoztak az intézmények, de adminisztratív szigorítás jöhet.

hirdetés

A Hvg.hu írta meg egy hozzájuk került, az Emberi Erőforrások Minisztériuma által írt belső levélre hivatkozva, hogy mostantól az összes állami fenntartású kulturális intézmény csak akkor tarthat bármilyen sajtónyilvános eseményt, vagy nyilatkozhat, ha azt 48 órával előtte engedélyeztetik minisztériummal.

Ez tehát nem csak a sajtóeseményekre vonatkozik - amelyek esetében a két nap, illetve az Emmi jóváhagyása nem is feltétlenül tűnik radikális váltának, hiszen lényegében eddig is ez volt a procedúra -, hanem az interjúkra és a közleményekre is értendő mostantól, azaz az elviekben gyorsabb és hatékonyabb működést, sajtókapcsolatot és a napi kommunikációt szolgáló esetekben is, ami ezáltal nehézkesebbé válhat. A többek között az Operaházat, a Müpát vagy éppen a Nemzeti Múzeumot, azaz alapvetően konzervatív kultúraszemléletű intézményeket érintő döntésnek, egyelőre úgy néz ki, adminisztratív jelentősége van elsősorban.

"Nemcsak a nyilatkozó személyét, beosztást és a médium nevét kell beírni egy előregyártott táblázatba intézménynek, hanem az interjú témáját, és a nyilatkozat fő üzenetét is" - írja a Hvg.

A döntés értelmében nem nyilatkozhattak nekünk az intézmények munkatársai arra a kérdésre vonatkozóan, hogy mindez mennyire fogja a gyakorlatban körülményesebbé tenni a munkájukat, de az állami kulturális intézmények belső működésére rálátó forrásaink szerint elviekben eddig is kötelességük volt a fenntartó irányába elszámolni a kommunikációval, tehát az új elem a táblázat, ami viszont, tesszük hozzá, egyértelműen központosító elem. És kizárásos alapon a gyors telefonos nyilatkozatok végét is jelenti az Emmi által fenntartott intézmények esetében.

A Hvg szerint a nyilatkozatokra nem is az Emmi, hanem a Rogán-féle propagandaminisztérium adja meg a végső jóváhagyást, hasonlóan a közterületi és egy egyéb reklámfelület vásárlásának menetéhez.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés