hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szigorúbban köti az Emmi az állami kultúrintézmények kommunikációját

A fenntartónak eddig is elszámolással tartoztak az intézmények, de adminisztratív szigorítás jöhet.

hirdetés

A Hvg.hu írta meg egy hozzájuk került, az Emberi Erőforrások Minisztériuma által írt belső levélre hivatkozva, hogy mostantól az összes állami fenntartású kulturális intézmény csak akkor tarthat bármilyen sajtónyilvános eseményt, vagy nyilatkozhat, ha azt 48 órával előtte engedélyeztetik minisztériummal.

Ez tehát nem csak a sajtóeseményekre vonatkozik - amelyek esetében a két nap, illetve az Emmi jóváhagyása nem is feltétlenül tűnik radikális váltának, hiszen lényegében eddig is ez volt a procedúra -, hanem az interjúkra és a közleményekre is értendő mostantól, azaz az elviekben gyorsabb és hatékonyabb működést, sajtókapcsolatot és a napi kommunikációt szolgáló esetekben is, ami ezáltal nehézkesebbé válhat. A többek között az Operaházat, a Müpát vagy éppen a Nemzeti Múzeumot, azaz alapvetően konzervatív kultúraszemléletű intézményeket érintő döntésnek, egyelőre úgy néz ki, adminisztratív jelentősége van elsősorban.

"Nemcsak a nyilatkozó személyét, beosztást és a médium nevét kell beírni egy előregyártott táblázatba intézménynek, hanem az interjú témáját, és a nyilatkozat fő üzenetét is" - írja a Hvg.

A döntés értelmében nem nyilatkozhattak nekünk az intézmények munkatársai arra a kérdésre vonatkozóan, hogy mindez mennyire fogja a gyakorlatban körülményesebbé tenni a munkájukat, de az állami kulturális intézmények belső működésére rálátó forrásaink szerint elviekben eddig is kötelességük volt a fenntartó irányába elszámolni a kommunikációval, tehát az új elem a táblázat, ami viszont, tesszük hozzá, egyértelműen központosító elem. És kizárásos alapon a gyors telefonos nyilatkozatok végét is jelenti az Emmi által fenntartott intézmények esetében.

A Hvg szerint a nyilatkozatokra nem is az Emmi, hanem a Rogán-féle propagandaminisztérium adja meg a végső jóváhagyást, hasonlóan a közterületi és egy egyéb reklámfelület vásárlásának menetéhez.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Keretszerződést kötöttek a BBC Studiossal, most az Egy bolygó hét világa című sorozatot népszerűsítik.

Megérkezett a brit áruházlánc ünnepi kisfilmje, ami idén azért is különösen izgalmas, mert Magyarországon forogott, és a stábban számos hazai szakember dolgozott.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés