hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szigorú volt idén a Prizma zsűrije

17 pályázó 21 nevezése került be az ötödik Prizma Kreatív Pr Díj döntőjébe, ami alig több, mint a beérkezett munkák egyharmada. A hazai pr-projekteket megítélő zsűri ezzel minden korábbinál szigorúbbnak bizonyult, bár a mezőnyt ezúttal nem is ítélte igazán erősnek.

hirdetés

Bár a 61 nevezésnek a korábbi évekhez képest kisebb része, vagyis mindössze egyharmada került shortlistre az idei Prizmán, mégis eggyel többen örülhetnek a döntőbe jutásnak, mint tavaly. A 21 döntős munka ugyanis 17 pályázó nevéhez kötődik, közöttük csupán három olyan van, amelyik több pályázattal is meggyőzte a zsűrit. A Noguchi mindhárom nevezése ott van a díjra esélyesek között, az Uniomedia és a Sakkom Interaktív pedig két munkájával szerepel a listán. Idén egyetlen nevezés sincs egynél több kategóriában shortlisten, pedig volt néhány, amit több helyre neveztek.

A megbízói oldal és az egészségügy tarolt

A Liptay Gabriella, a Libri Csoport marketing- és kommunikációs igazgatója vezette hét tagú zsűri egyöntetű véleménye az volt, hogy bár idén nem volt igazán erős a mezőny, leginkább a megbízói oldalról érkező nevezések és a nagy számban érkező CSR-projektek között akadt több egészen jó pályázat is. Ezt bizonyítja a shortlist is, amelyre a nyolc ügyféloldali nevezőből hat neve felkerült, és amelyen öt CSR-kategóriában nevezett munka is szerepel. A szektorok közül ebben az évben az egészségügy és gyógyszeripar volt a legerősebb, bár több nevezés érkezett az élelmiszeripari szektorból, és elég sok a kereskedelemből is. Az újonnan bevezetett, és a nevezők között népszerűnek is bizonyuló csúcskategória, a pr-vezérelt integrált kampányok mezőnye a zsűri véleménye szerint a vártnál gyengébbnek bizonyult, itt csak két munka került döntőbe. Több esetben a nevezés rossz minősége, a nem elégséges pályázati anyag miatt hullottak ki a munkák a versenyből.

A korábbi évekhez hasonlóan ebben az évben is volt olyan kategória, ahol a zsűri nem állított rövidlistát, és arra is lehetősége van, hogy egy kategóriában több díjat is kiosszon, vagy akár egyet sem.

A döntős munkák közül kiválasztott díjazottakra november 21-én este 8-kor, a Roham Bárban rendezett díjátadón derül fény, ahol a shortlisten maradók is oklevelet kapnak, hiszen a prizma shortlistes helye más versenyek ezüstjével, vagyis 2. helyezésével egyenértékű.

Stafétabot a Cafétól és a Next Wave-től

Az Év Pr-ügynöksége díjat 2013-ban is az a versenyző nyerheti el, amely nevezéseivel a legtöbb pontot szerezte a versenyen, a kiírás módosítása szerint azonban a pontozásban a Pr-eszközök főkategóriánál nagyobb súlyt kap a Projektek főkategória, ezen belül még nagyobbat a Pr-vezérelt integrált kampány kategória. Az Év Pr-megoldása fődíjat a zsűri a legerősebb pr-projektnek adja, ezen túl különdíjat is kioszthat.

Tavaly az Év Pr-ügynöksége fődíjat a Next Wave Europe és a Café Pr megosztva kapta, 2011-ben a Café Pr, 2010-ben a Noguchi Porter Novelli, 2009-ben, az első Prizmán pedig az LWp szerezte meg. Az Év Pr-megoldása fődíj az elmúlt két évben az ACG Pro munkájáért járt, 2010-ben a NeoNoir, 2009-ben pedig a Flow Pr (akkor még Privy Council néven) pályázata nyerte el ezt a címet.

A 2013-as Prizma legjobb pr-es munkáival immár hagyományőrző módon megint személyesen meg lehet ismerkedni a BKF Nagy Lajos király úti épületében, ahol november 28-án 17 órakor a projektek készítői maguk mutatják be a pályázatokat. A rendezvény nyitott, minden érdeklődőt szeretettel látnak. A Prizma microsite-ján a november 18-ai héten lehet megnézni a döntőbe jutott pályázatokat.


A Prizma Kreatív Pr Díj 2013 shortlistje:

I.  PROJEKTEK

Kríziskommunikáció

E.ON Hungária: A 2013. márciusi havária kommunikáció

Piaci bevezetés és újrabevezetés

Chapter4 Communications: Lufthansa interkontinentális termék kampánya

Magyar Állami Operaház: Ahol kinyílik a világ - A Magyar Állami Operaház 2013-2014 évadának kampánya

Sakkom Interaktív: Szezonális médiafoglalás

CSR-megoldások

K&H Bank: K&H gyógyvarázs mesedoktorok

Norawinkler&Co:  AEGON művészeti díj kommunikáció és rebranding

Richter Gedeon Nyrt.: Richter Aranyanyu Díj

Uniomedia: Neked se legyen 8! Összefogás a cukorbetegekért

X Kommunikációs Központ: Bőrük volt a bűnük

Nonprofit kampányok

ACG: Úszók Éjszakája

DIMSZ: Call center hangszépségverseny 2013

Esemény pr-kampánya

Red Lemon Media: Viva Comet 2013

Reputáció- és issue menedzsment

Noguchi Porter Novelli: EY reputációmenedzsment

Uniomedia: Törődés díj – KRIO Intézet

Pr-vezérelt integrált kampány

Front Page Communications: Termáljég Kúra

Noguchi Porter Novelli: RAgadj ecsetet!: a világ legnagyobb panoráma képeslapja

 

II. PR-ESZKÖZÖK

Weboldal, intranet, microsite, blog

Bonafarm: A Bonafarm Csoport vállalati weboldalának kiegészítése fogyasztói website-tal

Közösségi médiamegoldások

Spar Magyarország, Greenroom: Spar Malacetető

CD, DVD, mozgókép, pr-film, oktatófilm, vírusfilm

LA Communications: Persil Duo-Caps "Emlékezz vissza a Te pillanatodra!"

Esemény mint pr-eszköz

Noguchi Porter Novelli: Boldog 60. születésnapot, Sport szelet!

Sakkom Interaktív: Papírmentes Nap – Mindenki lehet egy kicsit hős!

Szponzoráció, public affairs, éves jelentés / CSR-jelentés, közösségimédia-oldal vagy –csoport kategóriákban idén nem érkezett nevezés, belső kommunikáció, self-branding megoldások, digitális pr-kampány, információs kiadvány és céges külső vagy belső lap / hírlevél kategóriákban pedig a zsűri döntött úgy, hogy nem állít fel rövidlistát. Két nevezést a zsűri a kiírásban is rögzített lehetősége szerint áthelyezett másik kategóriába.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés