hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szigorú büntetések jönnek a scambalhé miatt

Évekre eltiltja a nevezéstől az ügyfelek tudta nélkül kitalált, vagy csak egyszer, hajnalban vetített reklámok készítőit a New York-i One Show reklámfesztivál. Az előzmény a Cannes-nyertes DDB Brasil amúgy is botrányos scamje, amely a WWF nevében vette elő 9/11 képeit.
hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
hirdetés

Facebookon közölte a gyászhírt a tévétársaság.

A Sir David Attenborough által is támogatott Lion’s Share alap azt mondja: ha állatokkal adod el a termékeidet, tegyél is a környezetükért.

Erős szövegíró AI-ról ír az Adweek, nagyon viszont még nem kell félni.

Startupok jelentkezését várják, június 20-ig. A feladat: megoldani a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokat.

Változások zajlanak a Századvég körül – írja a 444. A működés átszervezésével a vezetést is átalakítják.

Hozzászólások (7 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
ha a scam-ről szeretnétek sok-sok, piacon edződött szakembertől jövő egzakt definíciókat, meg sok egyéb érdekes inputot kapni, akkor olvassátok el ezt:

http://www.adch.hu/legjobbak/2006.10.szam.pdf
#
igen, az, vagy kevésbé szigorúan fogalmazva nem érvényes nevezés, mert egyszerűen nem éri el azt a volument, hogy össze lehessen mérni a többivel, ami az éles napi
darálásban születik. biztos lehetne ezt egy kellően megengedő minimális elérési aránnyal és megjelenésszámmal számszerűsíteni, ha nagyon kéne.
#
nyilván rengeteg vita lesz is, pláne, ha más fesztiválok is lépnek ezt látva (amit olyan nagyon azért nem hiszek). pont emiatt a One Clubos megfejtés (=majd ők mindig
eldöntik) nem tűnik rossznak. ha szótári definíciót kéne írni, szerintem az, hogy a) éles briefre, valódi problémára, piaci helyzetre stb. készült-e, vagy ha nem, b)
proaktív munkaként a látható tartományban futott-e, nagyjából körülírja - de a látható tartomány óhatatlanul szubjektív. azért a >1-ben könnyű megegyezni.
#
Spielmann haver, most mi lesz?
#
Nem mondom, hogy tiszta definíció született, de valami azért kiderül ebből is:
http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=22503
#
ja, jogos a kérdés.
de.
mi van, ha van egy új étterem. mondjuk indiai. nem olyan étterem, amelyik pénzmosás okán jött létre, hanem a másik, a normális. tehát a tulajnak nincs pénze,viszont
egy ügynökségnél ismer valakit. az ügynökség csinál valami jót, ami tetszik az étterem tulajdonosának. kinyomtatnak húsz plakátot, mert ennyire futja. azokat
kiragasztják néhány indiai táncházba (nem tudom, van-e ilyen, de tételezzük fel.), szóval releváns helyre.
az ügynökség nevezi.
na, ez scam?
#
Rengeteg vita volt már arról, mi számít scamnek, végül, ha jól emlékszem, nem sikerült teljesen egyértelműen meghatározni. Európa ezen részén legalábbis mindenki
azzal védekezik, hogy csak egy proaktív, image építő kampányt csinált, ami az ügyfélnek nagyon tetszett, de büdzsé híjján csak ennyiszer meg annyiszor került adásba.
Valaki esetleg meg tudná határozni egyértelműen, mi számít tulajdonképpen scamnek, hm? Az ügyfél tudta nélkül(?) adásba került, az ügynökség által fizetett, nem
brífre készült, de az ügyféllel való kapcsolatot kihasználó hirdetés? És ha az ügyfél beleegyezett, hogy egyszer lemenjen az azóta elhunyt Budapest TV-ben hajnali
4-kor, 23 forint 50 fillérért, amit egyébként az ügynökség fizetett ki, az már nem scam? Vagy?
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés