hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sziget - vége lesz?

Új fordulatot vett a Sziget Fesztivál ellen indított per, az eljárást kezdeményező Derce Tamás IV. kerületi polgármester ugyanis azt akarja, hogy a rendezvényen este tíz és reggel hat óra között szüneteljen a zene- és műsorszolgáltatás. Ez a szervezők szerint a Sziget végét jelentené.
hirdetés
A Sziget történetében Derce Tamás „birtokháborítás megszüntetése” miatt már 2002-ben is nyújtott be keresetet a bírósághoz, az újpesti polgármester azonban mindkét fokon elvesztette a pert. Tavaly a polgármester ismét eljárást indított, idén októberben pedig egy kereset-kiterjesztéssel élt Derce Tamás, amelyben azt kéri a bíróságtól, hogy a „tiltsa el a szervezőket a 22.00 és 6.00 óra közötti zenés és egyéb műsoros rendezvények megrendezésétől, valamint a zene- és műsorszolgáltatástól”. Ez a szervezők szerint egyet jelentene a rendezvény végével. Véleményüket egy telefonos felmérés is alátámasztja: a megkérdezettek háromnegyede nem menne el egy olyan fesztiválra, ahol a programok naponta este tízkor befejeződnének.

A Sziget Szervezőiroda tájékoztatója szerint a IV. kerületben az átlagnál szigorúbb intézkedést vezettek be: a zajhatás határértékét reggel hét és este nyolc között 45 decibelre, az éjszakai időben pedig 40 decibelre vitték le, noha egy minisztériumi rendelet nappal 55 decibelt ír elő, este pedig 45-öt. A kerület testülete emellett úgy módosította 2005-ben az egyik zajvédelmi rendeletét, hogy az kiterjedjen azokra a közigazgatási határon kívüli zajforrásokra is, amelynek hatásterülete érinti a IV. kerületet is.

A Sziget a Free Association Research közvéleménykutató céggel utánajárt annak, hogy mennyire zavarja az újpestieket a fesztivál. A 300 fős reprezentatív minta alapján készült kutatás szerint a válaszadók 62 százalékát egyáltalán nem zavarta a Sziget, és mindössze hét százalékuk nyilatkozott úgy, hogy nagyon zavarta a fesztivál a pihenését. Az átlag pontszám egy tízfokú skálán 2,9 volt.

A kutatásban azt is megkérdezték, hogy a hatóságoknak a jelenlegi formában meg kell-e akadályozni a Sziget megrendezését vagy sem, mire a hat százalék igen válasz érkezett és 94 százalék pedig nem gondolja, hogy akár a jelenlegi formájában gátolni kéne a Sziget megrendezését.

A per a IV. kerületi bíróságon decemberben folytatódik tovább.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A McCann Stockholm megtalálta a módját, hogy a gyerekek önszántukból operába akarjanak menni. Persze volt benne egy kis trükk.

Az eddigi öt főkategória listája új szekciókkal bővült. A nevezési határidő: június 4.

A jövőben a márka nem fog olyan modellekkel sem együttműködni, akik nem hajlandók az igazi arcukat mutatni.

A szakember a magyarországi Nespresso vezetői székéből érkezik.

A frissítés bevezetésének szükségessége, valamint mindkét oldal reakciója érthető.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés