hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szexoldalakba fektetve kartellezhetett Garancsi és Hernádi

A JEREMIE programban több milliárd forintos befektetési lehetőséget nyertek Garancsi István és Hernádi Zsolt cégei, ám az uniós pénzekből végül túlárazott szexoldalakat vásárolhattak és a kartellezés gyanúja is felmerül - írja az OLAF jelentése.

hirdetés

Az OLAF, az Európai Unió csalás elleni hivatala szexoldalak ügyében vizsgálta, többek között a kartellezés lehetőségét Garancsi István vállalkozó és Hernádi Zsolt Mol-vezér cégeinél - írja az OLAF-jelentést megszerző 24.hu. Hernádi cége, a Gran Private Equity és a Garangold Investment Befektető nevű Garancsi-érdekeltség 2013-ban szállt be az Európai Unió JEREMIE programjába. 3-3 milliárd forintot nyertek ekkor (70 százalékban EU-s finanszírozásban), amelyet ígéretes kezdő vállalkozásokba történő befektetésre költhettek.

A támogatások felhasználása kapcsán több szabálytalanságot is találtak a szervek, többek között azzal kapcsolatban, hogy a kedvezményezettek szexpartnerkereső oldalakkal foglalkozó vállalkozást is támogattak uniós pénzből. Az OLAF ezért a Garancsi-Hernádi páros két érdekeltségével és a Dating Central Europe-pal kapcsolatban is vizsgálódni kezdett.

Azt nem tudni, hogy az elbukott támogatást visszafizettették-e a kedvezményezettekkel, a jelentés alapján csak annyi biztos, hogy nem támogatható, közép-magyarországi befektetések miatt 4,3 milliárd forintot visszafizetett Magyarország.

Az OLAF több szálon is kapcsolatot talált Garancsi és Hernádi érdekeltségei között, például a Gran Private Equity-t és a Garangoldot is néhány nappal a pályázat kiírása előtt alapították, és ugyanazon a napon regisztrálták őket a cégbíróságon. Emellett ugyanattól a cégtől hívtak szakértőket, illetve ugyanazokat az alvállalkozókat tüntették fel a pályázataikban, de a Gran Private és a Garangold felügyelő-bizottságának elnöke is megegyezett. Az OLAF szerint ezért felmerült a kartellezés és a szabad verseny megsértésének gyanúja.

Az egyik cég, amelybe a Gran Private Equity befektetett - a Puncs.hu későbbi elindításáról elhíresült Dating Central Europe - a JEREMIE-befektetés során vásárolta meg a szexrandi.hu, a szexpartner-kereso.hu és a videki-szexpartner.hu jogait. Az uniós vizsgálóbiztosok kiderítették, hogy az öt legdrágábban megvásárolt domaint a piacon reális 988 euró helyett 70 ezer euróért, a becsült ár 7085 százalékáért vette meg a Dating Central Europe. A kedvezményezett azzal indokolta az irreálisnak tűnő árat, hogy a honlap által generált forgalmat és reklámbevételt is beleszámolta.

Az OLAF külön is kiemelte, hogy a megvásárolt 129 domainnévből 15 felnőtt tartalomhoz kapcsolódik, ami súlyosan sérti az Unió jó hírnevét és etikai szabályait. Ezen kívül a pénzosztásban illetékes program szabályzata tiltja, hogy a támogatott program a közép-magyarországi régióban legyen.

Az üggyel kapcsolatban Hernádi Zsolt is nyilatkozott. Szerinte a jelentést megszerző 24.hu cikke csúsztat, valójában nem volt hiányos a megnyert közbeszerzés, és a kartellezés vádját is tagadta. Hernádi szerint az ilyen típusú mikrogazdasági befektetéseket az így szerezhető pótolhatatlan tapasztalat miatt szinte kötelezővé tenné a nagyvállalati vezetők számára – írja az Index.

(forrás: Kreatív Online, 24.hu, Index)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

15 millió forintot szeretnének összegyűjteni.

Arról kell a diákoknak trailert készíteniük, hogy mi lesz 20 év múlva.

A Facebook az NBA rájátszások idején mutatta be új reklámját, amelyben elvileg bocsánatot kér.

hirdetés

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én. MEGTELT!

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Mutasd meg, hogy MagyarországON te menedzseled a legmenőbb turisztikai kommunikációs projekteket! Nevezési határidő: 2018.05.18.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés
hirdetés