Szeresd a Földet, szeresd az okoszuhanyt!

Szép gondolat lehetne, pláne, ha ezt mindenki számokban is értené. De már erre sem kell sokat várni, mert karácsonyra bárki beszerezhet magának egy kütyüt, amely kíméletlenül ráküldi mobiljára vízpocsékolása aktuális diagramját, hogy tényleg elmenjen a kedve a zuhanyrózsa alatti hosszú perces lamentálásoktól. Zuhanyzásügyi kisokos a digitális világ egy újabb apró csodájával a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

„Elképesztő szárazság volt Kaliforniában 2013-ban, ezért az állam vezetése megtiltotta az autómosást és a kertben locsolást. Ekkor akadt kezembe egy cikk arról, hogy mennyi vizet pocsékolunk el egyetlen zuhanyzással. De hogy ez szám szerint, egyénenként lebontva, pontosan mit jelentett, azt eddig nem lehetett tudni” - ezt Jeffrey Frommer mondta egy interjúban a Digital Trendsnek, amikor arról az okostelefonos zuhanyzás közbeni vízfogyasztást mérő applikációjáról kérdezték, amit az október 21-i Földünkért világnapjához időzítve egy kütyüvel együtt költöztetett fel a Kickstarterre.

A Swon nevű okosszerkezet bármilyen típusú zuhanyrózsa elé felszerelhető, egy applikációval összekötve pedig wifin keresztül küldi az adatokat a telefonunkra, hogy mennyi időt töltöttünk a zuhany alatt, mennyi vizet használtunk el, és hogy mennyi energiába telt a melegvíz előállítása. A mért adatok alapján javasolja, hogyan lehetne csökkenteni a vízhasználatot, és hogy mindez mit jelent a környezet megóvásában. Frommer azt reméli, hogy a Swon ugyanúgy hat majd a felhasználók viselkedésére, mint a motiváló fitnesz-karperecek vagy a jó szokásaink kialakításában segítő minirobotok. Minél többször csekkolja a telefonjára érkező adatokat, annál inkább magáénak érzi majd a környezettudatos zuhanyzás fontosságát.

Az applikáció egyébként az okosotthonok más berendezését is működteti: így ha kell, az ágyból indítható a kávéfőző, és az égve hagyott fürdőszoba világítás még a munkahelyről is lekapcsolható. „Nagyon hiszek abban, hogy folyamatos tanulással bárkiben kialakítható ez a tudatosság. Fogyasztóként nem vagyunk tisztában azzal, hogy a mindennapos tevékenységeink milyen hatással vannak a környezetünkre. Ezért is remélem, hogy ezzel a szerkentyűvel a számokat is megismerve, egy kicsit tudatosabbak lehetünk majd” – fogalmazott Frommer, aki szerint ennek pozitív hatását a rezsiköltségekben is érezni lehet majd.

Számításai szerint jelenleg percenként közel tíz liter ivóvizet használunk el zuhanyzás közben. Ha csak fél perccel sikerül csökkenteni a zuhany alatt eltöltött időt, egy fokkal visszavesszük a víz hőmérsékletét, és még a víznyomást is csökkentjük (a 35 dollárért rendelhető Swonnal ez mind beállítható), akkor egy év alatt legalább 20 százalékot spórolhatunk meg a csatorna- és vízfogyasztási költségen.

Az elmúlt hónapokban egyébként a startupperek egymás után pörgették meg a közösségi finanszírozó oldalakon a zuhanyzást forradalmasító ötleteiket. Így aztán a kerti slagokra már évek óta kapható szűkítő fejek ötletétől megtáltosodva Nebia néven 375 dollárért néhány hete tették elérhetővé a vízsugár porlasztásával spóroló zuhanyrózsát. És Hydrao néven is létezik már olyan intelligens zuhanyfej, amely piros villogó fénnyel jelzi, ha zuhanyzás közben a kritikus 50 literes mennyiséghez érünk. De olyan lelkes kampányok is felhívták már a figyelmet a vízpocsékolásra, mint amelyben két éve egy brit kollégium is részt vett. Az előzetes felmérésük alapján a 15 ezer diák egy év alatt 26 olimpiai medencényi ivóvizet húzott le a wc-n a reggeli zuhanyzások előtt. Ezért a norwichi egyetem kollégistáit arra kérték, hogy a Föld védelme érdekében bátran könnyítsenek magukon a reggeli tusolások közben.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghosszabbított nevezési határidő: október 20. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Díjátadó: 10.26. kapunyitás: 19 óra

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.