Szeresd a Földet, szeresd az okoszuhanyt!

Szép gondolat lehetne, pláne, ha ezt mindenki számokban is értené. De már erre sem kell sokat várni, mert karácsonyra bárki beszerezhet magának egy kütyüt, amely kíméletlenül ráküldi mobiljára vízpocsékolása aktuális diagramját, hogy tényleg elmenjen a kedve a zuhanyrózsa alatti hosszú perces lamentálásoktól. Zuhanyzásügyi kisokos a digitális világ egy újabb apró csodájával a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

„Elképesztő szárazság volt Kaliforniában 2013-ban, ezért az állam vezetése megtiltotta az autómosást és a kertben locsolást. Ekkor akadt kezembe egy cikk arról, hogy mennyi vizet pocsékolunk el egyetlen zuhanyzással. De hogy ez szám szerint, egyénenként lebontva, pontosan mit jelentett, azt eddig nem lehetett tudni” - ezt Jeffrey Frommer mondta egy interjúban a Digital Trendsnek, amikor arról az okostelefonos zuhanyzás közbeni vízfogyasztást mérő applikációjáról kérdezték, amit az október 21-i Földünkért világnapjához időzítve egy kütyüvel együtt költöztetett fel a Kickstarterre.

A Swon nevű okosszerkezet bármilyen típusú zuhanyrózsa elé felszerelhető, egy applikációval összekötve pedig wifin keresztül küldi az adatokat a telefonunkra, hogy mennyi időt töltöttünk a zuhany alatt, mennyi vizet használtunk el, és hogy mennyi energiába telt a melegvíz előállítása. A mért adatok alapján javasolja, hogyan lehetne csökkenteni a vízhasználatot, és hogy mindez mit jelent a környezet megóvásában. Frommer azt reméli, hogy a Swon ugyanúgy hat majd a felhasználók viselkedésére, mint a motiváló fitnesz-karperecek vagy a jó szokásaink kialakításában segítő minirobotok. Minél többször csekkolja a telefonjára érkező adatokat, annál inkább magáénak érzi majd a környezettudatos zuhanyzás fontosságát.

Az applikáció egyébként az okosotthonok más berendezését is működteti: így ha kell, az ágyból indítható a kávéfőző, és az égve hagyott fürdőszoba világítás még a munkahelyről is lekapcsolható. „Nagyon hiszek abban, hogy folyamatos tanulással bárkiben kialakítható ez a tudatosság. Fogyasztóként nem vagyunk tisztában azzal, hogy a mindennapos tevékenységeink milyen hatással vannak a környezetünkre. Ezért is remélem, hogy ezzel a szerkentyűvel a számokat is megismerve, egy kicsit tudatosabbak lehetünk majd” – fogalmazott Frommer, aki szerint ennek pozitív hatását a rezsiköltségekben is érezni lehet majd.

Számításai szerint jelenleg percenként közel tíz liter ivóvizet használunk el zuhanyzás közben. Ha csak fél perccel sikerül csökkenteni a zuhany alatt eltöltött időt, egy fokkal visszavesszük a víz hőmérsékletét, és még a víznyomást is csökkentjük (a 35 dollárért rendelhető Swonnal ez mind beállítható), akkor egy év alatt legalább 20 százalékot spórolhatunk meg a csatorna- és vízfogyasztási költségen.

Az elmúlt hónapokban egyébként a startupperek egymás után pörgették meg a közösségi finanszírozó oldalakon a zuhanyzást forradalmasító ötleteiket. Így aztán a kerti slagokra már évek óta kapható szűkítő fejek ötletétől megtáltosodva Nebia néven 375 dollárért néhány hete tették elérhetővé a vízsugár porlasztásával spóroló zuhanyrózsát. És Hydrao néven is létezik már olyan intelligens zuhanyfej, amely piros villogó fénnyel jelzi, ha zuhanyzás közben a kritikus 50 literes mennyiséghez érünk. De olyan lelkes kampányok is felhívták már a figyelmet a vízpocsékolásra, mint amelyben két éve egy brit kollégium is részt vett. Az előzetes felmérésük alapján a 15 ezer diák egy év alatt 26 olimpiai medencényi ivóvizet húzott le a wc-n a reggeli zuhanyzások előtt. Ezért a norwichi egyetem kollégistáit arra kérték, hogy a Föld védelme érdekében bátran könnyítsenek magukon a reggeli tusolások közben.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én. MEGTELT!

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Mutasd meg, hogy MagyarországON te menedzseled a legmenőbb turisztikai kommunikációs projekteket! Nevezési határidő: 2018.05.18.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.