hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szerencsejáték piac - perrel fenyeget az EB

Az International Herald Tribune nemrég arról számolt be, hogy hat uniós országot, köztük Magyarországot készül hivatalosan elmarasztalni az Európai Bizottság (EB) a fogadójátékok, illetve azok reklámozásának korlátozása miatt.
hirdetés

Az Euractive korábbi beszámolója szerint Finnország, Hollandia, Németország, Olaszország, Magyarország és Svédország ellen tervez fellépést az EB a szerencsejáték-piacon meglévő korlátozások miatt. Az Charlie McCreevy, az EU belső piaci biztosa szerint az említett országokban a korlátozó intézkedéssel a nagy állami szerencsejátékok felé szorítják a lakosságot, és azok számára monopolhelyzetet tartanak fent.

Torbjörn Ihre, az Európai Fogadási Szövetség egyik vezetője a Világgazdaságnak elmondta: a hivatalos indoklás szerint szociális aggályok miatt korlátozzák ezekben az államokban a nem nemzeti tulajdonban lévő fogadócégek működését. A kormányok úgy vélik, hogy a fiatalkorúakra károsan hathat, ha kicsúszik a kezükből a szerencsejátékok felügyelete, ráadásul a pénzmosás ellenőrzésére sem lenne módjuk. A luxemburgi EB álláspontja szerint a negatív szociális következményekre hivatkozás akkor állja meg a helyét, ha egyáltalán nincs semmiféle fogadójáték az adott országban. A Torbjörn Ihre ugyanezen az állásponton van, szerinte az országok nem akarják elveszíteni az ebből a tevékenységből származó állami bevételeiket - a szociális aggályok csak akkor állnák meg a helyüket, ha semmilyen szerencsejáték nem lenne megengedett.
A szerencsejátékokból befolyt állami bevétel igen tetemes: az Euractive szerint Svédországban évi 2,7 milliárd euró az állami lottó éves forgalma, ennek egyötöde profitként az állami költségvetésbe kerül, de még Magyarországon is az állami lottó forgalma 52 millió euró lehet az idén szakmai előrejelzések szerint, 20 százalékkal több a tavalyinál.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Fördős Zé és cimborái karácsonyig térnek vissza.

A magány kap központi szerepet a cég új, Redditre készített amerikai projektjében.

Egy pénzkötegalakú rodeóbikával igyekeznek vonzóbbá tenni a befektetési lehetőségeket a fiatal felnőttek számára.

Halpert Zsuzsa felel a jövőben a vállalat külső és belső kommunikációjáért Magyarországon és további öt országban a dél-kelet-európai régióban.

Hajú vana dududu rilivonna duda densz?

hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés
hirdetés