hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szerelemből szerelembe esett

Egyik szenvedélyéért, a divatért hagyta ott a másikat, a filmek és sorozatok kommunikálását Dévényi Patrícia, aki a médiás pr-esként eltöltött több év után, tavasszal igazolt át az HBO-tól a H&M-hez.

hirdetés

Miért döntött úgy, hogy sok év után otthagyja a tévés kommunikáció világát?

Nagyon jól éreztem magam az HBO-nál, szerettem, amit csinálok, de amikor érkezett egy megkeresés, hogy érdekelne-e a pr-menedzseri pozíció egy nemzetközi divatcégnél, felcsillant a szemem. Tudtam, hogy ez nagyon más, de nagyon izgalmas is egyben. Ahogy egyre több interjún vettem részt, egyre inkább beleszerettem, éreztem, hogy ez valami olyasmi, amit nekem találtak ki.

Fotó: Kreatív/Egry Tamás

Bele is unt már valamennyire a médiás pr-be, vagy ilyesmiről nem volt szó?

Azt hiszem, hogy azt a munkát, amit az előző helyen végeztem, lehetetlen megunnia egy olyan film- és sorozatjunkie-nak, mint én. A tévés pr-szakmának a csúcsa az HBO, hiszen a legminőségibb nemzetközi és hazai produkciók kommunikációjában, sőt néha a készítésében vehettem részt. Viszont igaz, hogy a karrie-rem, szakmai fejlődésem szempontjából az a munka már nem tudott sokkal többet adni. Éreztem, hogy a H&M-nél többet fejlődhetek.

Alapvetően közel áll önhöz a divat?

Igen, az általam kedvelt egyik terület – a már említett filmek és a sorozatok – mellett a divat világa, amiért gyerekkorom óta rajongok. Gyerekként képes voltam órákon keresztül nézni a tévében a divatbemutatókat. Ezért is csillant fel a szemem erre a lehetőségre.

Fotó: Kreatív/Egry Tamás

Volt valamilyen speciális szempontja a kiválasztásodnak?

Nagyon fontos volt, hogy „H&M fit” legyen, akit választanak, ezt külön kiemelték a fejvadászcég képviselői is. Ez azt jelenti, hogy öltözködésben, mentalitásban passzoljon a márkához. Ebből egyáltalán nem az következik, hogy nálunk mindenki ugyanúgy néz ki, hiszen épp azt kedveli a cég, ha sokféle ember dolgozik nálunk.

Miben más egy divatmárka kommunikációja, mint egy médiacégé?

Merőben eltér egymástól a kettő. Az előző munkahelyemen kultúrát közvetítettünk a médián keresztül, amit pedig most csinálunk, az elsősorban termékkommunikáció, persze annál azért sokkal több: van vállalati és belső kommunikációs része is, továbbá a cég óriási hangsúlyt fektet a társadalmi felelősségvállalásra, emiatt a kommunikáció szinte összes területével tudok foglalkozni. Fontos számomra, hogy a H&M-nél lehet kreatívan kommunikálni, sok érdekes projektünk van, amelyekben szabad kezet kapunk.

A márka szigetes megjelenése nagyon népszerű volt. Hogyan jött a koncepció, volt-e szerepe benne?

Egy nemzetközi ötlet volt, amivel több fesztiválon is megjelentünk Európában. Ennek a szervezése már zajlott, mikor én idekerültem, és elsősorban a marketingcsapatunk foglalkozott vele.

Mik a H&M stratégia kommunikációs céljai?

Évről évre egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk a társadalmi felelősségvállalásra, azon belül is az etikusságra és a fenntarthatóságra. Az egyik leginkább környezettudatos divatmárka a H&M. A korábbi szlogenünkhöz, „Divat és minőség, a legjobb áron”, idén már hozzá adtuk, hogy fenntartható módon. Nekem személyesen is fontos, hogy a munkahelyemen visszaköszönjön az a természetszeretet, a környezettudatosság, amit egyébként a mindennapi életembe is próbálok beépíteni a szelektív hulladékgyűjtéstől kezdve a takarékos vízhasználatig. Ugyanez a szemléletmód jellemző a H&M-re: a pamuttermékeink több, mint 20 százaléka biopamutból vagy újrahasznosított pamutból készül, vagyis azokból a ruhákból, amiket bárki visszavihet bármelyik üzletünkbe, ha már nincs rá szüksége vagy nem tudja hordani.

Fotó: Kreatív/Egry Tamás

Hogy néz ki a cég szervezeti felépítése? Mi az, ami itthon dől el, mi az, ami a nemzetközi központban?

Egy koncentráltan működő csapat irányítja a céget. Ahhoz képest, hogy Magyarországon 36 üzletben több mint 900 munkatársat alkalmazunk, üzleten kívüli irodai munkát kevesebb, mint 30 ember végez. Mind a marketing-, mind a pr-csapat két-két főből áll. Mi egy öt országot felölelő régióhoz tartozunk, aminek a szakmai főnöke a varsói regionális központból irányít. A főbb irányvonalak és a kampányok onnan érkeznek, a kommunikáció módja már ránk van bízva, abban szabad kezet kapunk.

Mik voltak az eddigi legfontosabb projektjei?

Ideérkezésemkor azonnal egy belső kommunikációs projekttel indítottam, ami azért volt kihívás, mert eddig ezzel a területtel nem foglalkoztam. Idén 10 éves Magyarországon a H&M, és megkaptam azt a feladatot, hogy megszervezzem ennek a megünneplését. A második a kozmetikai részleg megújulásának a kommunikációja volt, amin pedig most dolgozunk, az a Balmain francia divatházzal való együttműködés.

Szenvedélye a tetoválás, egy japán szilvafavirággal indult is a Kreatív tetoválásversenyén. Bővült azóta a tetoválások száma?

Egy James Dean-idézetet tetováltattam a lábfejemre: „Dream as if you’ll live forever. Live as if you’ll die today.” „Álmodj úgy, minta örökké élnél, élj úgy, mintha ma meghalnál.” Van ebben az idézetben valami, amit minden embernek érdemes lenne megfogadnia. 

Fotó: Kreatív/Egry Tamás

Dévényi Patrícia

H&M – 2015–, pr-menedzser
HBO – 2013–2015, pr-menedzser
TV2 – 2010–2013, vállalati és B2B kommunikációs menedzser
Grayling – 2008–2010, account/senior account executive

 

 

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A több éves nagyvállalati HR vezetői tapasztalattal rendelkező Kárpáti Diána 2019 májusától a cégcsoport tagja.

A győztesek mámorától egészen Galactic Jackson szettjéig dokumentáltuk az eseményeket.

A hírek szerint több ezer szellemi munkát végző alkalmazottat küldenek el a cégtől a közeljövőben.

A Property Market meghívásos tenderén három ügynökség indult, a két körös kiválasztási folyamat végén pedig a Black Page Consulting nyert.

Mint kiderült, a kiadóvállalat fiókjait azért zárolta a Facebook mert egyikük megsértette a reklámszabályzatot.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés