hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szepesi halála és a jótékony horvát vitte el a júliusi magyar közösségi internetet

Lájkbajnokság, júliusi kiadás. Enyhe növekedés, de még midnig a foci és a sport vezet. Plusz klasszikus nyári témák és néhány kakukktojás. 

hirdetés

Érdekes lett volna azt írni, hogy a magyar nyelvű internet leglájkoltabb cikke egy kamuhír volt, de az nem lett volna igaz, vagy legalábbis nem teljesen.

Júliusban a legtöbb közösségi interakciót hozó cikk a közszolgálati M4Sport azon cikke volt, amely arról szólt, hogy a horvát futballista Rebic egy barátja szerint kifizette a szülőfaluja összes lakosának azok hiteleit - majd' 100 ezer lájkot és egyéb digitális érzelmi reakciót hozott. Ez pár nappal azután jelent meg amúgy, hogy kiderült: a horvát válogatott játékonyságáról szóló, az interneten végigsöprő hír (azaz hogy a világbajnokságért kapott pénzt hátrányos helyzetű gyerekeknek adják), illetve az abban hivatkozott aláírt közlemény, kamu volt. Rebic jótékonyságában nem feltétlenül kételkedünk, de azért érdekes lenne megtudni, hogy az pontosan hogyan történt, a jóbarát bemondásán és a belevetített érzelmeken túl.

A júliusi Lájkbajnokságot, amit a Storyclash alkalmazás rak nekünk össze a Facebook, Instagram, Twitter és YouTube magyarországi adatai alapján, még mindig a foci és sport uralja, némi átfedéssel a nekrológok műfajával, minthogy Szepesi György halálhíre kétszer is bekerült a top 10 cikkek közé, a Nemzeti Sport és a 24.hu révén. A legnépszerűbb oldal is a Nemzeti Sporté volt a közösségi médiában, több mint 2 millió interakciót hozott, és utána az előző hónapban taroló Tollfoci maradt a második, majdnem ugyanannyi, azaz csak egy kicsivel kevesebb interakcióval a júniusi eredményekhez képest, ráadásul úgy, hogy a top 10 cikkbe egyszer sem került be (ez júniusban is így volt).

A többi lényegében az eddigiek szerint alakult, a 24.hu eggyel feljött (3.), az Index eggyel esett (4.), a HVG és a 444 maradt, ahol előző hónapban volt (5., 6.), mind növelték a számaikat, kivéve a 444, az kicsit rontott, de nem a nagyságrenden. Ez általánosságban elmondható a mezőnyre, a stagnálás és az enyhe növekedés, kivéve a Nemzet Sport Online-t, amely megmásfélszerezte az interakciókat.

A horvát foci egyébként az Index cikke nyomán is bekerült a top 10-be, ahová a Femina portál Lupa tavat népszerűsítő cikke is, a vonatot lefutó mátészalkai csigajelmezes ember (HVG), illetve a 24.hu videóriportja a nyolcadik kerületi, szegényeket etető egyiptomi kifőzdésről, valamint a Mérce egy szakszervezti vezetőről szóló híre, továbbá: holdfogyatkozás (24.hu) és kimentett thai gyerekek (Zoom).

Lent lehet böngészni az adatokat és további tanulságokat levonni.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés