hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szepesi halála és a jótékony horvát vitte el a júliusi magyar közösségi internetet

Lájkbajnokság, júliusi kiadás. Enyhe növekedés, de még midnig a foci és a sport vezet. Plusz klasszikus nyári témák és néhány kakukktojás. 

hirdetés

Érdekes lett volna azt írni, hogy a magyar nyelvű internet leglájkoltabb cikke egy kamuhír volt, de az nem lett volna igaz, vagy legalábbis nem teljesen.

Júliusban a legtöbb közösségi interakciót hozó cikk a közszolgálati M4Sport azon cikke volt, amely arról szólt, hogy a horvát futballista Rebic egy barátja szerint kifizette a szülőfaluja összes lakosának azok hiteleit - majd' 100 ezer lájkot és egyéb digitális érzelmi reakciót hozott. Ez pár nappal azután jelent meg amúgy, hogy kiderült: a horvát válogatott játékonyságáról szóló, az interneten végigsöprő hír (azaz hogy a világbajnokságért kapott pénzt hátrányos helyzetű gyerekeknek adják), illetve az abban hivatkozott aláírt közlemény, kamu volt. Rebic jótékonyságában nem feltétlenül kételkedünk, de azért érdekes lenne megtudni, hogy az pontosan hogyan történt, a jóbarát bemondásán és a belevetített érzelmeken túl.

A júliusi Lájkbajnokságot, amit a Storyclash alkalmazás rak nekünk össze a Facebook, Instagram, Twitter és YouTube magyarországi adatai alapján, még mindig a foci és sport uralja, némi átfedéssel a nekrológok műfajával, minthogy Szepesi György halálhíre kétszer is bekerült a top 10 cikkek közé, a Nemzeti Sport és a 24.hu révén. A legnépszerűbb oldal is a Nemzeti Sporté volt a közösségi médiában, több mint 2 millió interakciót hozott, és utána az előző hónapban taroló Tollfoci maradt a második, majdnem ugyanannyi, azaz csak egy kicsivel kevesebb interakcióval a júniusi eredményekhez képest, ráadásul úgy, hogy a top 10 cikkbe egyszer sem került be (ez júniusban is így volt).

A többi lényegében az eddigiek szerint alakult, a 24.hu eggyel feljött (3.), az Index eggyel esett (4.), a HVG és a 444 maradt, ahol előző hónapban volt (5., 6.), mind növelték a számaikat, kivéve a 444, az kicsit rontott, de nem a nagyságrenden. Ez általánosságban elmondható a mezőnyre, a stagnálás és az enyhe növekedés, kivéve a Nemzet Sport Online-t, amely megmásfélszerezte az interakciókat.

A horvát foci egyébként az Index cikke nyomán is bekerült a top 10-be, ahová a Femina portál Lupa tavat népszerűsítő cikke is, a vonatot lefutó mátészalkai csigajelmezes ember (HVG), illetve a 24.hu videóriportja a nyolcadik kerületi, szegényeket etető egyiptomi kifőzdésről, valamint a Mérce egy szakszervezti vezetőről szóló híre, továbbá: holdfogyatkozás (24.hu) és kimentett thai gyerekek (Zoom).

Lent lehet böngészni az adatokat és további tanulságokat levonni.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

 Megkezdődött a Kika üzletek átalakítása: októbertől új tulajdonosa, az XXXLutz nevét veszik fel a lánc magyarországi áruházai.

A családi grillezés pillanatait, velejáró izgalmait mutatja be a Pick új, augusztusi filmje, amelyet a Café Communications készített - kampánybejelentőt olvashattok.

A közösségi oldalon egyre nagyobb a nyomás, hogy tartsa kordában a felületén terjedő álhíreket, uszító és félrevezető tartalmakat. 

Véglegessé vált a Televíziós Újságírók Díja gálaest időpontja. 

a hazai influencer marketing piac működését és fejlődését szeretnék ezzel is elősegíteni.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés