hirdetés
hirdetés
hirdetés

Generali-szpot

Szép szakmunka

Szépen kivitelezett imázsfilmmel és nyomtatott hirdetésekkel frissíti imázsát a Generali.
hirdetés

 

Generali-szpot
Megbízó: Generali
Márka:
Generali
Ügynökség:
Young & Rubicam


Román Balázs
Román Balázs
A pénzügyi szektorban talán a biztosítócégeknek a legkönnyebb a kommunikáció: nem betéti konstrukciót meg számlacsomagokat kell értékesíteni, hanem egyszerűen azt kell bemutatni, milyen sors vár arra, aki nem gondol a jövőre, vagy házon belül akar gondoskodni magáról. Jellemző kommunikációs trükk az abszurd inverz, vagyis, amikor az alapproblémára a főhős mutat egy hülye megoldást, majd következik a termék okos megoldása. A biztosítók gyakran operálnak ilyen jellegű eszközökkel, a különbség sokszor mindössze annyi, hogy hogyan sikerül személetesen bemutatni a szerencsétlen bajbajutottat, mennyire tudnak elmenni abszurd irányba. Legalábbis külföldön.

Ahhoz képest ugyanis, hogy tetszőleges reklámverseny pénzügyi kategóriájában a fenti megoldások jobb-rosszabb eredményével találkozhatunk, a hazai biztosítók, ha imázsfilmről van szó – néhány kivételtől eltekintve – eddig valamiért mégis inkább a gyepszőnyegen szaladó szőke kislányokban hittek. A Generali is próbálkozott már mindenféle iránnyal, legutóbb például egy lakást, egy autót és egy vitorlázó nyugdíjaspárt mutattak szépen kivitelezett filmjükben miközben otthon-, autó-, és nyugdíjbiztosításról beszéltek.

A biztosító mostani imázsváltó kampánya viszont az óriási médiabüdzsé mellett szerencsére egészen vállalható kreatívkoncepciót és kivitelezést is kapott. Az alapgondolat itt nem rugaszkodik el nagyon a fentebb vázolt vonaltól: a főszereplő apuka mindenféle házilag eszkábált dologgal akarja megvédeni a családot a bajoktól, pedig van jobb megoldás is. A kampány nem is a kommunikációs csapásirány miatt érdemel dicséretet, sokkal inkább az erre ráültetett kreatívötlet, meg a kivitelezés sikerült jól. Összességében az egész azért jó, mert nincs benne semmi nagyon elszúrva.


Nem agyonhasználtak a szereplők, jó a rendezés és szépek a képek, vállalható a zene is – bár egy este azért nyolcszor végighallgatni kicsit sok. A filmnél is kellemesebbek a nyomtatott megoldások: szép és egyszerű printek. Nincsenek agyonírva, csak a muszájszöveg.

Sajnos innen elkanyarodunk a negatív részhez, mert a szlogen maradt a régi értelmetlenség. A „Biztonságban az oroszlán szárnyai alatt” szöveg régen fut már, de ettől még nem kellene ragaszkodni hozzá. Ráadásul az oroszlánnak nincs is szárnya, hiába rajzolják rá a logóra is. Nem az évtizedek óta vitt oroszlán-motívummal van a baj, mert gondolom, fókuszcsoporton rendre visszaköszön, hogy „oroszlános biztosító” és ettől a beazonosíthatóságtól megválni nyilván nem kellene, de ettől még lehet jó szlogent is írni. Ez az imázskampány semmiben nem nyújt újat, de legalább egy ügyesen és tisztességesen összerakott szakmunka, csúfos, ordító hibák nélkül.

Értékelés: 4

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
A Tisztelt Szerzo vagy nagyon sulyos eufemizmusban vagy nagyon sulyos izlesbeli problemakkal kuzd.
Mi az, hogy valami azert jo, mert nincs benne semmi elszurva????
hirdetés

A cég áprilisban hozza ki a Pepsi Cafét, kétszer annyi koffeinnel.

Mikor kell igazán beindítani a hájpot? Saját közösségi csatornákra érdemes koncentrálni, vagy jobb, ha más oldalakon indul be beszélgetés a filmről?

Az emberi sokszínűség áll a karácsonyi reklám középpontjában.

Az ügynökség a klasszikus kékben is meglátta a potenciált.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés