hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szegény Facebook: minden olyan barátságos volt, aztán jöttek az álhírek

A Facebook az NBA rájátszások idején mutatta be új reklámját, amelyben elvileg bocsánatot kér.

hirdetés

A Facebook hitelessége és üzleti tevékenysége már jó ideje ellentmondásos, ennek volt csúcspontja a Cambridge Analytica-botrány (több mint 50 millió ember adataival éltek vissza), amelynek következményeit a közösségimédia-cég azóta próbálja enyhíteni - többek között adataink transzparensebb kezelésével és biztonságban tartásával. Illetve most egy tévéreklámmal, amelyet az NBA szerda éjjeli rájátszása idején sugároztak az Egyesült Államokban.

Ebben a reklámban a Facebook elvileg bocsánatot kér, de gyakorlatilag szinte áldozatnak állítja be magát. A narratíva szerint volt egy afféle ártatlan, édeni állapotot, amelyben az emberek a Facebookot barátkozásra, egymás megismerésére használták, illetve arra, hogy kevésbé legyenek magányosak. De aztán jaj! Jöttek a spamek, a kattintásvadászat, az álhírek és az adatokkal való visszaélés. "Mindez változni fog" - jelenti ki a narrátor, majd hozzáteszi, hogy a Facebook védeni fogja a adatainkat, biztonságosabb hely lesz, hogy lényegében visszaadja magát a "barátoknak". A reklám mottója: here together.

Lent tekinthető meg a videó, ami kicsit olyan, mint a Szabadság téren látható sasos-arkangyalos emlékmű.

 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés