hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szegény Facebook: minden olyan barátságos volt, aztán jöttek az álhírek

A Facebook az NBA rájátszások idején mutatta be új reklámját, amelyben elvileg bocsánatot kér.

hirdetés

A Facebook hitelessége és üzleti tevékenysége már jó ideje ellentmondásos, ennek volt csúcspontja a Cambridge Analytica-botrány (több mint 50 millió ember adataival éltek vissza), amelynek következményeit a közösségimédia-cég azóta próbálja enyhíteni - többek között adataink transzparensebb kezelésével és biztonságban tartásával. Illetve most egy tévéreklámmal, amelyet az NBA szerda éjjeli rájátszása idején sugároztak az Egyesült Államokban.

Ebben a reklámban a Facebook elvileg bocsánatot kér, de gyakorlatilag szinte áldozatnak állítja be magát. A narratíva szerint volt egy afféle ártatlan, édeni állapotot, amelyben az emberek a Facebookot barátkozásra, egymás megismerésére használták, illetve arra, hogy kevésbé legyenek magányosak. De aztán jaj! Jöttek a spamek, a kattintásvadászat, az álhírek és az adatokkal való visszaélés. "Mindez változni fog" - jelenti ki a narrátor, majd hozzáteszi, hogy a Facebook védeni fogja a adatainkat, biztonságosabb hely lesz, hogy lényegében visszaadja magát a "barátoknak". A reklám mottója: here together.

Lent tekinthető meg a videó, ami kicsit olyan, mint a Szabadság téren látható sasos-arkangyalos emlékmű.

 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés