hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szegény Facebook: minden olyan barátságos volt, aztán jöttek az álhírek

A Facebook az NBA rájátszások idején mutatta be új reklámját, amelyben elvileg bocsánatot kér.

hirdetés

A Facebook hitelessége és üzleti tevékenysége már jó ideje ellentmondásos, ennek volt csúcspontja a Cambridge Analytica-botrány (több mint 50 millió ember adataival éltek vissza), amelynek következményeit a közösségimédia-cég azóta próbálja enyhíteni - többek között adataink transzparensebb kezelésével és biztonságban tartásával. Illetve most egy tévéreklámmal, amelyet az NBA szerda éjjeli rájátszása idején sugároztak az Egyesült Államokban.

Ebben a reklámban a Facebook elvileg bocsánatot kér, de gyakorlatilag szinte áldozatnak állítja be magát. A narratíva szerint volt egy afféle ártatlan, édeni állapotot, amelyben az emberek a Facebookot barátkozásra, egymás megismerésére használták, illetve arra, hogy kevésbé legyenek magányosak. De aztán jaj! Jöttek a spamek, a kattintásvadászat, az álhírek és az adatokkal való visszaélés. "Mindez változni fog" - jelenti ki a narrátor, majd hozzáteszi, hogy a Facebook védeni fogja a adatainkat, biztonságosabb hely lesz, hogy lényegében visszaadja magát a "barátoknak". A reklám mottója: here together.

Lent tekinthető meg a videó, ami kicsit olyan, mint a Szabadság téren látható sasos-arkangyalos emlékmű.

 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az igen jó fizikummal rendelkező énekes a táplálékkiegészítő-cég nagykövete lett.

A Moziverzum adja majd élőben az idei díjátadót.

A csókolózó pár fotója 1800 kommentet kapott egy nap alatt.

A mobilozó gyalogosok allegóriáiként jelennek meg az elmaszkírozott arcú fiatalok.

A kezdeményezés nem független a Láncfűrész Akadémiától.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva február 19-én. BETELT!

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés