hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szalai gyerekvédelmi törvényt javasol

Egy önálló internetes gyerekvédelmi törvény hatékonyan szolgálná a fiatalok védelmét az interneten megjelenő veszélyek ellen - mondta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke Az internet hatása a gyermekekre és a fiatalokra című nemzetközi konferencián.

hirdetés

Szalai Annamária a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat rendezvényén a gyerekvédelmi célkitűzések eszközeként beszélt az elektronikus kereskedelemről szóló törvényről is, amelynek módosítása szintén az internet gyerekbaráttá tételét szolgálná. Emellett úgy vélte: egy testület felállítása, amely az internet káros hatásaival foglalkozik, hatékonyan segítené a fiatalok védelmét.

Szalai Annamária fontosnak nevezte a pozitív családi mintát, ezért - mint mondta - a hatóság a szülői tudatosság erősítése érekébe is számos lépést tett. Ezek közé sorolta a médiatörvény által bevezetett korhatári besorolások széles körű elterjesztését, amelyekkel már az interneten vagy a televíziók világhálón megjelenő tartalmainak megtekintésekor is találkozhatnak az emberek.

Szerinte sok felhasználónak problémát jelent a gyerekvédelmi beállítások használata az interneten vagy az okostelefonokon. Szalai Annamária felhívta a figyelmet arra, hogy a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete - a hatósággal együttműködve - elkészített egy leírást, amely lépésről lépésre vezeti végig a felhasználókat a tennivalókon a gyerekzár alkalmazása érdekében.

Az NMHH elnöke elmondta: a hazai iparági szereplők készek az együttműködésre, így a káros tartalmak bejelentése után akár néhány órával eltávolítják a kifogásolt tartalmakat, sőt az Országos Rendőr-főkapitányság és a hatóság között kötött együttműködési megállapodás eredményeként az esetleges bűncselekményekről a rendőrség is azonnal tudomást szerez. Az interneten számos értéket is találhatnak a fiatalok - hangsúlyozta a hatóság vezetője, hozzátéve: az NMHH épp ezért támogat olyan, kiskorúak számára készülő tartalmakat, amelyeket például az Egyszervolt.hu vagy a Tevezzokosan.hu oldal kínál.

Kövér László, az Országgyűlés, valamint a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Magyar Egyesületének elnöke beszédében úgy fogalmazott: nincs jövő internet nélkül, de ha meg akarjuk nyerni a jövőt, meg kell szelídíteni a világhálót, elsősorban úgy, hogy megtanuljuk annak használatát. A gyerekeket a házelnök szerint arra kell megtanítani, hogy képesek legyenek különbséget tenni hasznos és haszontalan, értékes és értéktelen között, valamint arra, hogy ha bajba kerülnek, tudják, hogyan kérhetnek segítséget. Kövér László úgy vélte, hogy a tudatos internethasználatra nevelésben az államnak, a civileknek és a közösségeknek egyaránt van tennivalójuk.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

Őry Eszter két barátjával hozta létre az ArtNeszt, a képzőművészeti ügynökséget.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés