hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szakkönyv jelent meg a csomagolásokról

Csomagolásmenedzsment címen jelent meg Dörnyei Krisztina Rita könyve. A könyvről beszámoló sajtóanyag szerint a kötet több száz példán keresztül mutatja be, hogy milyen fontos szerepe és hatása van a csomagolásoknak a vásárlókra, valamint azt, hogy miért és hogyan kell a vállalatoknak egyre tudatosabban kialakítani és az eladáshelyen elhelyezni azokat, ha versenyképesek akarnak maradni a piacon.

hirdetés

A szakmai ismeretanyag mellett hazai vonatkozású, valós vállalati esetek is szerepelnek a fejezetek végén. A Kossuth Kiadó által megjelentetett könyvben többek között a Coca-Cola, Sió, Riska, Soproni, Bacardi, Ilcsi és Auchan saját márkás termékcsomagolásainak kulisszatitkaiba kaphatnak betekintést az olvasók. Megtudhatják például, hogyan kell a Star Wars szereplőket a tejesdobozokon úgy szerepeltetni, hogy a középkorú férfiak is több tejet vegyenek; hogyan segíti a csomagoláson a piros-fehér-zöld szín az eladásokat; hogyan aktivizálhatnak a csomagolások majdnem minden fogyasztót mindössze azáltal, hogy meglátják a saját nevüket a csomagoláson; miként lehet a karácsonyi időszakban sokkal több röviditalt eladni egy termékkel összecsomagolt ajándék pohárral; hány dobozt kell összecsomagolni ahhoz, hogy a fogyasztók több sört vegyenek; miként lehet a csomagolás segítségével a glutén és laktózmentességet hatékonyan kommunikálni; és hogyan kell újratervezni egy kozmetikumot úgy, hogy környezetbarátabbnak tűnjön.

A könyv szándéka szerint egyszerre aktuális és hiánypótló. Aktuális, mert a csomagolás környezetre gyakorolt káros hatása már nem csak a szakemberek, de a törvényhozás és fogyasztók ingerküszöbét is elérte, aminek következtében a csomagolási szakma nagy változások, átalakulás és termékfejlesztések előtt áll. Hiánypótló, mert még mindig keveset tudunk arról, hogy milyen szerepet tölt be valójában a csomagolás a fogyasztók életében, vagy miként használható fel hatékonyan a vállalati gyakorlatban. A könyv szándéka szerint nemcsak a hazai, hanem a nemzetközi szakirodalomban is elsőként gyűjti egybe mindazon tudást, mely a csomagolt termékek gyártásában résztvevő szakembereket (dizájnereket, menedzsereket, KKV vezetőket) és az érdeklődő fogyasztókat egyaránt ellátja a csomagolásokkal, a csomagolásmenedzsmenttel kapcsolatos tudással.

A szerző Dörnyei Krisztina Rita, főiskolai tanár, közgazdász, marketinges kutatóként és tanácsadóként a csomagolások fogyasztói és vállalati döntéshozatalban betöltött szerepét vizsgálja évek óta. Elmondása szerint a könyv motivációja részben saját reklámkerülése volt, részben az a felismerés, hogy a csomagolás a marketingen belül aránytalanul elhanyagolt eszköz a mai napig, részben a közel tíz éve írt szakmai blogjára kapott pozitív visszajelzések miatt írta meg.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Love, Death & Robots egyik epizódjában végzett digitális effektekért kapták az Annie-díjat.

A SorozatWiki információi szerint az RTL Magyarország, a TV2 és a Viasat is bedarál saját gyártású műsort.

Nagyívű, Sissitől egészen Mészáros Lőrincig eljutó összeállítás az osztrák és magyar nézőknek.

A Media1 biztosnak véli, hogy jövő csütörtöktől minden munkanap megjelenik az ingyenes újság.

Először osztják majd ki a „Live Communication” díjakat, amire 2019-es rendezvényekkel lehet pályázni.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés