hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szakkönyv jelent meg a csomagolásokról

Csomagolásmenedzsment címen jelent meg Dörnyei Krisztina Rita könyve. A könyvről beszámoló sajtóanyag szerint a kötet több száz példán keresztül mutatja be, hogy milyen fontos szerepe és hatása van a csomagolásoknak a vásárlókra, valamint azt, hogy miért és hogyan kell a vállalatoknak egyre tudatosabban kialakítani és az eladáshelyen elhelyezni azokat, ha versenyképesek akarnak maradni a piacon.

hirdetés

A szakmai ismeretanyag mellett hazai vonatkozású, valós vállalati esetek is szerepelnek a fejezetek végén. A Kossuth Kiadó által megjelentetett könyvben többek között a Coca-Cola, Sió, Riska, Soproni, Bacardi, Ilcsi és Auchan saját márkás termékcsomagolásainak kulisszatitkaiba kaphatnak betekintést az olvasók. Megtudhatják például, hogyan kell a Star Wars szereplőket a tejesdobozokon úgy szerepeltetni, hogy a középkorú férfiak is több tejet vegyenek; hogyan segíti a csomagoláson a piros-fehér-zöld szín az eladásokat; hogyan aktivizálhatnak a csomagolások majdnem minden fogyasztót mindössze azáltal, hogy meglátják a saját nevüket a csomagoláson; miként lehet a karácsonyi időszakban sokkal több röviditalt eladni egy termékkel összecsomagolt ajándék pohárral; hány dobozt kell összecsomagolni ahhoz, hogy a fogyasztók több sört vegyenek; miként lehet a csomagolás segítségével a glutén és laktózmentességet hatékonyan kommunikálni; és hogyan kell újratervezni egy kozmetikumot úgy, hogy környezetbarátabbnak tűnjön.

A könyv szándéka szerint egyszerre aktuális és hiánypótló. Aktuális, mert a csomagolás környezetre gyakorolt káros hatása már nem csak a szakemberek, de a törvényhozás és fogyasztók ingerküszöbét is elérte, aminek következtében a csomagolási szakma nagy változások, átalakulás és termékfejlesztések előtt áll. Hiánypótló, mert még mindig keveset tudunk arról, hogy milyen szerepet tölt be valójában a csomagolás a fogyasztók életében, vagy miként használható fel hatékonyan a vállalati gyakorlatban. A könyv szándéka szerint nemcsak a hazai, hanem a nemzetközi szakirodalomban is elsőként gyűjti egybe mindazon tudást, mely a csomagolt termékek gyártásában résztvevő szakembereket (dizájnereket, menedzsereket, KKV vezetőket) és az érdeklődő fogyasztókat egyaránt ellátja a csomagolásokkal, a csomagolásmenedzsmenttel kapcsolatos tudással.

A szerző Dörnyei Krisztina Rita, főiskolai tanár, közgazdász, marketinges kutatóként és tanácsadóként a csomagolások fogyasztói és vállalati döntéshozatalban betöltött szerepét vizsgálja évek óta. Elmondása szerint a könyv motivációja részben saját reklámkerülése volt, részben az a felismerés, hogy a csomagolás a marketingen belül aránytalanul elhanyagolt eszköz a mai napig, részben a közel tíz éve írt szakmai blogjára kapott pozitív visszajelzések miatt írta meg.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Vodafone Magyarország júliustól az ügyfélszolgálatos kollégái számára is lehetőséget biztosít a folyamatos távmunkára.

Tisztességtelen módon reklámozták a Black Friday-es akciókat. 

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) ötödik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot az idei év elején. 

Az EY nemzetközi felmérése szerint a fogyasztók szorongása a korlátozások feloldása után is megmaradt.

A cél az új szlogen bevezetése, a hazai gyártás, illetve a márka és Szikszó város kapcsolatának tudatosítása.

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés