hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szakított a Publicis és a Dentsu

Minden eddigi stratégiai megállapodás megszűnik a Publicis és a Dentsu között, miután a francia reklámipari óriáscsoport 644 millió euróért minden opciót visszavásárol a japán mammutcégtől.

hirdetés

Bár az okok egyelőre nem nyilvánosak, a francia Publicis és a japán Dentsu megszünteti a 2002-ben megkezdett stratégiai együttműködését. Ez azt jelenti, hogy a Publicis 644,4 millió euróért visszavásárolja a Dentsutól saját részvényei 9,3 százalékát – számol be
a Brand Republic.

A Dentsu akkor szerzett részesedést a Publicisben, amikor a francia vállalat 2002-ben felvásárolta a BCom3 csoportot (D’Arcy, Leo Burnett, Starcom Mediavest, Bartle Bogle Hegarty), amiben a Dentsunak 22 százalékos részesedése volt. Így jutott tulajdonosi jogkörhöz a japán vállalat a Publicisben, ezzel együtt pedig 15 százalékos szavazati csomagot is szerzett magának. Ezt, valamint a 9,3 százalékos tulajdonosi részesedést vásárolta most „vissza” a Publicis. A Dentsunak még maradt 2 százaléka.

Érdekes ugyanakkor, hogy a Dentsunak a Publicisben való „talált” részesedése szinte csak lemondásokkal járt. A Publicis jóváhagyása nélkül semmiféle piaci manővert nem tehettek Európában, az Egyesült Államokban és Ausztráliában. Nem köthetett megállapodásokat, a WPP, az Interpublic, az Omnicom és a Havas ügynökségeivel. Továbbá a már meglévő Dentsu Young & Rubicam együttműködést nem fűzhették szorosabbra a WPP csoporton belül.

(forrás: Brand Republic/Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az új arculat mellett a hirdetők is új lehetőségekkel találkozhatnak. 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

Az Alakreform és egyik hirdetője nem tartotta be az influencer marketingje kapcsán vállalt kötelezettségeit.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés