hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szabad utat ad a GVH a médiapiaci mozgásoknak

Az utóbbi idők több nagy médiapiaci fúziójára is áldását adta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A lapterjesztést végző Médialog teljesen a Ringier, a Népszabadság és a Sanoma közös cégének birtokába kerülhet, a Magyar Telekom pedig kiszállhat az RTL Klubot tulajdonló vállalkozásból és átveheti az egyik vezető mobilos tartalomszolgáltatót.
hirdetés

A napilap- és magazinpiacon érdekelt Ringier, a Népszabadság és a magazinokban utazó Sanoma közös cége, a Magyar Előfizetői Vagyonkezelő (MEV) 2007 végén döntött arról, hogy teljes tulajdont szerez az egy évvel korábban indult Médialogban. A lapterjesztő cég a korábban az előfizetők ellátását egyedül végző Magyar Posta egyetlen vetélytársa, a napilapok előfizetői terjesztésének mintegy 90 százalékát, a magazinok előfizetői terjesztésének mintegy 30 százalékát ellenőrzi.

A cégben a német F-Log AG bírt többségi, 51 százalékos tulajdonrésszel a három kiadó 49 százalékos részesedése mellett. Annak idején a GVH épp azért járult hozzá az alternatív terjesztőcég létrehozásához, mert abban a kiadóknak nem volt többségi tulajdona, így nem volt lehetőségük visszaélésekre más kiadók termékeinek terjesztésekor. A hatóság most mégis hozzzájárult a kivásárláshoz, azzal a feltétellel, hogy a Médialog minden félnek azonos feltételekkel, diszkriminációmentesen kínálja az előfizetői terjesztést, a birtokába kerülő üzleti titkokat pedig senki számára nem teszi hozzáférhetővé.

A tulajdonosi átrendeződéssel a Kreatív magazin februári száma részletesen is foglalkozott. Akkor azt írtuk, a Médialogot birtokló három kiadó nyitott újabb partnerek bevonására, a tavaly kétmilliárdos veszteséget termelő, idén ötszázmilliós mínusszal kalkuláló cég ugyanakkor üzleti befektető bevonásával azonban egyelőre nem számol. A Világgazdaság értesülései nyomán aztán egy hónapja arról számoltunk be, a kiadók mégis a Médialog eladását fontolgatják.

Az IKO-é az RTL 30 százaléka, a Magyar Telekomé a mobilos tartalomcég

A GVH zöld utat adott egy másik, összetettebb tranzakciónak is, amely értelmében – mint megírtuk – Rákosi Tamás IKO Production Media nevű műsorgyártó- és reklámértékesítő cége, illetve a Magyar Telekom lényegében felosztották egymás között az addig közösen birtokolt IKO Telekomot. Az IKO Telekom – és az általa birtokolt 30 százalékos Magyar RTL-tulajdonrész – 50 százalékát az IKO Production megvásárolta a Magyar Telekomtól, amely viszont az IKO New Media mobiltelefonos tartalomszolgáltató és az IKO Content & Rights jogértékesítő vállalkozásokhoz jutott hozzá.

A hatóság indoklása szerint a Magyar Telekomhoz kerülő IKO New Media azon hét társasághoz tartozik ugyan, akik a mobilos tartalomszolgáltató (letölthető csengőhangokkal, játékokkal és háttérképekkel), illetve interaktív tévés játékokat kiszolgáló piac 90 százalékát uralják, az IKO-cégek és a korábbi Telekom-érdekeltségek együttes részesedése viszont csak 37 százalékos lesz, miközben a lehetőség nyitott az új piaci szereplők belépésére. A GVH emellett azzal is érvel, hogy bár a Magyar Telekomé a T-Mobile mobilszolgáltató, az IKO New Media által is kínált emeltdíjas szolgáltatások csak a mobilcégek bevételének 1 ezrelékét teszik ki, így az sem befolyásolná érdemben a versenyt, ha a saját tartalomcég a saját mobilszolgáltatónak kedvezne. Az IKO Productionhöz kerülő, a 30 százalékos RTL-tulajdont kezelő IKO Telekom pedig a GVH értékelése szerint önmagában nem végez piaci tevékenységet, így a hatóság nem élt ellenvetéssel.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.