hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szabad utat ad a GVH a médiapiaci mozgásoknak

Az utóbbi idők több nagy médiapiaci fúziójára is áldását adta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A lapterjesztést végző Médialog teljesen a Ringier, a Népszabadság és a Sanoma közös cégének birtokába kerülhet, a Magyar Telekom pedig kiszállhat az RTL Klubot tulajdonló vállalkozásból és átveheti az egyik vezető mobilos tartalomszolgáltatót.
hirdetés

A napilap- és magazinpiacon érdekelt Ringier, a Népszabadság és a magazinokban utazó Sanoma közös cége, a Magyar Előfizetői Vagyonkezelő (MEV) 2007 végén döntött arról, hogy teljes tulajdont szerez az egy évvel korábban indult Médialogban. A lapterjesztő cég a korábban az előfizetők ellátását egyedül végző Magyar Posta egyetlen vetélytársa, a napilapok előfizetői terjesztésének mintegy 90 százalékát, a magazinok előfizetői terjesztésének mintegy 30 százalékát ellenőrzi.

A cégben a német F-Log AG bírt többségi, 51 százalékos tulajdonrésszel a három kiadó 49 százalékos részesedése mellett. Annak idején a GVH épp azért járult hozzá az alternatív terjesztőcég létrehozásához, mert abban a kiadóknak nem volt többségi tulajdona, így nem volt lehetőségük visszaélésekre más kiadók termékeinek terjesztésekor. A hatóság most mégis hozzzájárult a kivásárláshoz, azzal a feltétellel, hogy a Médialog minden félnek azonos feltételekkel, diszkriminációmentesen kínálja az előfizetői terjesztést, a birtokába kerülő üzleti titkokat pedig senki számára nem teszi hozzáférhetővé.

A tulajdonosi átrendeződéssel a Kreatív magazin februári száma részletesen is foglalkozott. Akkor azt írtuk, a Médialogot birtokló három kiadó nyitott újabb partnerek bevonására, a tavaly kétmilliárdos veszteséget termelő, idén ötszázmilliós mínusszal kalkuláló cég ugyanakkor üzleti befektető bevonásával azonban egyelőre nem számol. A Világgazdaság értesülései nyomán aztán egy hónapja arról számoltunk be, a kiadók mégis a Médialog eladását fontolgatják.

Az IKO-é az RTL 30 százaléka, a Magyar Telekomé a mobilos tartalomcég

A GVH zöld utat adott egy másik, összetettebb tranzakciónak is, amely értelmében – mint megírtuk – Rákosi Tamás IKO Production Media nevű műsorgyártó- és reklámértékesítő cége, illetve a Magyar Telekom lényegében felosztották egymás között az addig közösen birtokolt IKO Telekomot. Az IKO Telekom – és az általa birtokolt 30 százalékos Magyar RTL-tulajdonrész – 50 százalékát az IKO Production megvásárolta a Magyar Telekomtól, amely viszont az IKO New Media mobiltelefonos tartalomszolgáltató és az IKO Content & Rights jogértékesítő vállalkozásokhoz jutott hozzá.

A hatóság indoklása szerint a Magyar Telekomhoz kerülő IKO New Media azon hét társasághoz tartozik ugyan, akik a mobilos tartalomszolgáltató (letölthető csengőhangokkal, játékokkal és háttérképekkel), illetve interaktív tévés játékokat kiszolgáló piac 90 százalékát uralják, az IKO-cégek és a korábbi Telekom-érdekeltségek együttes részesedése viszont csak 37 százalékos lesz, miközben a lehetőség nyitott az új piaci szereplők belépésére. A GVH emellett azzal is érvel, hogy bár a Magyar Telekomé a T-Mobile mobilszolgáltató, az IKO New Media által is kínált emeltdíjas szolgáltatások csak a mobilcégek bevételének 1 ezrelékét teszik ki, így az sem befolyásolná érdemben a versenyt, ha a saját tartalomcég a saját mobilszolgáltatónak kedvezne. Az IKO Productionhöz kerülő, a 30 százalékos RTL-tulajdont kezelő IKO Telekom pedig a GVH értékelése szerint önmagában nem végez piaci tevékenységet, így a hatóság nem élt ellenvetéssel.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

hirdetés
hirdetés

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!