hirdetés
hirdetés
hirdetés

Működik-e úgy egy autóreklám, ha sokáig fel sem tűnik benne a kocsi?

A Synetiq elemzése ezúttal az októberi kínálatot nézte át, kiemelve az Univer, a Telenor és a Volswagen reklámjait. A cég elemzését olvashatjátok.

hirdetés

 

A Synetiq módszertanáról
A cég havi mintegy 100 reklám hatását vizsgálja biometrikus szenzorokkal. Technológiájuk az érzelmek mérésére fókuszál: másodperc alapon nézik a videók hatását a különböző célközönségekre, de emellett tudatos mutatókat is vizsgálnak kérdőív segítségével. Alapvetően a reklám kulcsfontosságú pontjain (a termék megjelenése, márkázás, a termékelőnyök felsorolása stb.) elért pozitív érzelmek alapján döntenek úgy, hogy valamelyik szpot az érzelmi szempontok alapján méréseik és meglátásuk szerint kiemelkedő. Az adott hirdető szektorához különböző benchmarkok tartoznak (tehát egy bank és egy üdítőital szpotja nem ugyanonnan indul). Az érzelmi görbék elemzéséhez itt egy gyorstalpaló.

 

 

Univer - 30s - Játssz az étellel!

 

 

A 18-59 évesek érzelmi görbéi és benchmarkolt eredményei
A 18-59 évesek érzelmi görbéi és benchmarkolt eredményei

 

Az Univer “Játssz az étellel” kampány legújabb verziójában az átvitt értelem helyett valódi játékot láthatunk: megjelenik itt rakott focipálya, sültkrumpli torpedó és tengerparti virsliláb is. A nézők pedig értékelték a humort, figyelmük folyamatosan növekedett egészen a reklám végéig (1). A titok valószínűleg a sok mosolyban, szerethető emberi karakterben, és a viszonlyag kevés példa bemutatásában rejlett. A korábbi reklámból már ismerős lány kérdése (“De miért is ne?”) erősen megragadta a figyelmet (2), segíthette ezt a “szemkontaktus” is a nézőkkel. A termékek bemutatása jól vezette a szemet a reklám végén, erős pozitív érzelmi reakciót kiváltva (3). A tudatos eredmények így egyáltalán nem meglepőek: a nézők az FMCG reklámokhoz képest is relevánsabbnak és aktivizálóbbnak találták a reklámot, 84 százalékuk pedig fontolóra venné az Univer termékek megvásárlását.

 

Telenor - 40s - Belefér kampány

 

 

A 18-59 évesek érzelmi görbéi és benchmarkolt eredményei
A 18-59 évesek érzelmi görbéi és benchmarkolt eredményei

 

A Telenortól már megszokott sokszínűség az októberi reklámban is jól tükröződött. A film az “ez vajon belefér?” kérdésre épült, a szórakoztató sztori pedig képes volt megmozgatni a nézők érzelmeit és magasan tartani figyelmüket, jól előkészítve ezzel az ajánlatot. Különösen a célcsoport, a harmincasok vonódtak be.


Már a reklám indítása - egy jól eltalált kérdés révén - felkeltette az általános, 18-59 éves nézőközönség érdeklődését (1), mely tovább fokozódott a válasz, a szórakoztató példák, a célcsoportnak szóló zene és a mosolygós karakterek megérkezésével (2). A sokszínű sztori jól megalapozott az ajánlati résznek, az új tarifák (Hiper M Net és Talk) fő jellemzőire (100 GB adat, korlátlan beszélgetés és a díjcsomag ára) magas tetszéssel reagáltak a nézők (3). Tudatosan is átlagon felüli pozitív értékelést kapott a reklám, sőt: a nézők 96 százaléka emlékezett rá.

 

Volkswagen - 30s - Munkaköri vállveregetés

 

 

A 18-59 évesek érzelmi görbéi és benchmarkolt eredményei
A 18-59 évesek érzelmi görbéi és benchmarkolt eredményei

 

A Volkswagen legfrissebb szpotja szembe megy minden eddig megszokott autóhirdetéssel: a történet egy orvosi rendelőben indul és a képernyőn egészen a 10. másodpercig egyetlen autót sem látunk. Mégis, az újszerű stílus, az egyszerű kommunikáció és a humoros, bevonó sztori meghozta hatását: a nézők figyelme fennmaradt a történet alatt, érzelmeik pedig szépen hullámoztak, melyekből arra következtethetünk, értékelték a viccet és jól szórakoztak a reklámon.

 

Habár az orvosi rendelőben történő indítás elsőre nem tudta bevonni a 18-59 éves közönséget (1), a doktornő által feltett kérdés (“Miért, mivel foglalkozik?”) és a meglepő válasz (“Volkswagen haszonjárműveket értékesítek”) megragadta a figyelmet (2) és pozitív érzelmeket váltott ki (3), így még a termékjellemzők gyors felsorolása is bevonó tudott lenni (4). Az pedig, hogy ajánlat kevésbé volt érdekes (5) és tudatosan is átlag alatt teljesített a reklám, senkit ne tévesszen meg: egy haszonjármű reklámmal ilyen eredményeket elérni szép teljesítmény, hiszen az általános nézőközönség mindössze kis része érdeklődik tudatosan ezen kategória iránt.

Várhelyi Petra, Synetiq - media analyst
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Seregi György kereskedelmi vezetői pozícióba érkezik.

Az együttműködés 2020-ra szól, és az állásportál online marketingtevékenységének több területére is kiterjed.

A Girls Girls Girls Magazine közel háromperces szpotja nemtől függetlenül mindenki számára érthető.

Regisztráció után a kedvenc szerzőik cikkeit kapjuk a legolvasottabb hírek után.

Az utolsó hozzávaló elveszi az ember étvágyát az egyébként nagyon guszta ételektől.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés