Süketszobához hasonló okoskennel nyugtatja meg a petárdázástól megrémült blökiket

A fejhallgatóknál és a kocsikban a motorzaj csökkentésére használt technológiát alkalmazva fejlesztettek egy intelligens kutyaházat, hogy az év végi petárdázások miatt a család négylábú tagjainak se kelljen az ünnepeket reszkető fülekkel, laposkúszásban közlekedve, az ágy alá bújva tölteni.

Az ötlet a Fordtól származik, amely ezen a héten mutatta be a zajokat szinte teljesen kizáró kutyaházának prototípusát. Az egyébként csinosra tervezett, ék alakú kennel belsejébe olyan szenzorokat és mikrofonokat szereltek, amelyek a külső zajokat érzékelve automatikusan ellentétes hangfrekvenciákat aktiválnak hangszóróikon keresztül. Ezek segítenek aztán elnyomni, vagy legalábbis semlegesíteni a tűzijátékok vinnyogását és a robbanások hangjait.

A kisházat belülről nagy sűrűségű parafával burkolták, az ajtaja pedig egy vastag üveglap lett, amely önműködő, de a gazdi által, szükség esetén le is zárható. A szellőzésről egy beépített ventilátor gondoskodik. „Egy ideje már azzal kísérletezünk, hogy az autóinkban alkalmazott technológiák, hogyan segíthetnek az emberek teljesen más helyzetekben felmerülő problémáin”– idézi a Geek.com Lyn West, a Ford európai márkaigazgatóját, aki hozzátette, ez csak az első lépés, hamarosan ugyanis még több hétköznapi helyzetre igyekeznek megoldásként használni az általuk fejlesztett technológiákat.

Pedig nem ez az első okos dolog, amibe a márka a négykeréken szerzett tapasztalatait ülteti át – teszi hozzá a TechCrunch. Tavaly például azon babák alá fejlesztettek egy speciális kiságyat (videó erről itt), akik csak akkor tudtak elaludni, ha gurult alattuk a kocsi. A mozgó jármű ringását, a beszűrődő közúti zajokat és fényeket LED-lámpákkal szimuláló ágyrács a szülőket is megkíméli attól a néhány plusz körtől, amiket a kiskorúakkal a csendes, békés hazamenetel érdekében kell a ház előtti parkolóban leróni. 

És bár a Ford akkoriban nagyon tervezte, hogy piacra dobja a jövő babáit ringató bölcsőt, a mai napig nem lett belőle semmi. Ahogyan egyelőre a kennelről sem lehet tudni, hogy mikortól, mennyiért lesz kapható; és egyelőre még nem tesztelték azt sem, hogy vajon a mennydörgések, villámlások hangjait is tudja-e majd tompítani ez a kis vityilló. Pedig a blökitulajdonosok között komoly piaca lehetne.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.