hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sugár András

hirdetés

Sugár András <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Sugár András (Illusztráció: Kovács Lehel)
Nemcsak a kommunikációs iparág, hanem az egész magyar gazdasági szféra egyik legmeghatározóbb alakja távozott Sugár András személyében 2005 őszén a T-Mobile éléről. Az őt ismerők legtöbbje rendkívül tehetséges menedzsernek tartja, aki abban a kivételes helyzetben volt, hogy nem pusztán egy cég, hanem egy teljes nemzetgazdasági szektor megszületése mellett bábáskodhatott, amely mára átformálta a világot. Ehhez persze az a szerencse is kellett, hogy jókor legyen jó helyen.

Sugár 1991-től volt a Westel vezérigazgatója, amelyet eladósodva vett át, felvirágoztatta és piacvezetővé tette azt, majd az átmárkázás után a T-Mobile-nál tovább folytatta a munkát. A cég önálló működése végén nettó 50 milliárd forintos nyereséget termelt a tulajdonosoknak, miközben az ország egyik legaktívabb hirdetőjévé vált. Nyílt titok, hogy mind a Westel átmárkázását, mind a T-csoport cégeinek összevonását mélységesen ellenezte. Utóbbi lépést már annyira nem tudta elfogadni, hogy távozott a társaságtól. Szerinte egy tiszta, sikeres iparágat vontak össze egy gazdaságtalan, problémás mamutcéggel, eltüntetve ezzel egy európai üzleti kultúrát.

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan lehet a játékszabályokat betartva építeni egyszerre erős márkát, nyereséges céget és európai cégkultúrát.

Akkori ellenlábasa ebben a kérdésben Straub Elek, a Magyar Telekom – korábban Matáv – elnök-vezérigazgatója volt. A sors fintora, hogy az amerikai piacfelügyelet (SEC) tavaly decemberben korrupciós vádakkal feljelentést tett a cég, illetve annak három egykori vezetője, köztük Straub ellen.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Több sportszergyártó is úgy érezte, 2020 lesz az év, amikor újra bátrak lehetnek a tervezésnél.

Willaim Goodot léptették elő az újonnan létrehozott pozícióba.

Az első adásban Kádár Tamással, a Sziget ügyvezetőjével beszélget főzés közben. 

Az UNICEF szerint a koronavírus évtizedekre visszavetheti a más halálos betegségekkel szembeni küzdelmet.

A Frust című széria forgatása 2021-ben kezdődik Belgrádban.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés