hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sugár András

hirdetés

Sugár András <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Sugár András (Illusztráció: Kovács Lehel)
Nemcsak a kommunikációs iparág, hanem az egész magyar gazdasági szféra egyik legmeghatározóbb alakja távozott Sugár András személyében 2005 őszén a T-Mobile éléről. Az őt ismerők legtöbbje rendkívül tehetséges menedzsernek tartja, aki abban a kivételes helyzetben volt, hogy nem pusztán egy cég, hanem egy teljes nemzetgazdasági szektor megszületése mellett bábáskodhatott, amely mára átformálta a világot. Ehhez persze az a szerencse is kellett, hogy jókor legyen jó helyen.

Sugár 1991-től volt a Westel vezérigazgatója, amelyet eladósodva vett át, felvirágoztatta és piacvezetővé tette azt, majd az átmárkázás után a T-Mobile-nál tovább folytatta a munkát. A cég önálló működése végén nettó 50 milliárd forintos nyereséget termelt a tulajdonosoknak, miközben az ország egyik legaktívabb hirdetőjévé vált. Nyílt titok, hogy mind a Westel átmárkázását, mind a T-csoport cégeinek összevonását mélységesen ellenezte. Utóbbi lépést már annyira nem tudta elfogadni, hogy távozott a társaságtól. Szerinte egy tiszta, sikeres iparágat vontak össze egy gazdaságtalan, problémás mamutcéggel, eltüntetve ezzel egy európai üzleti kultúrát.

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan lehet a játékszabályokat betartva építeni egyszerre erős márkát, nyereséges céget és európai cégkultúrát.

Akkori ellenlábasa ebben a kérdésben Straub Elek, a Magyar Telekom – korábban Matáv – elnök-vezérigazgatója volt. A sors fintora, hogy az amerikai piacfelügyelet (SEC) tavaly decemberben korrupciós vádakkal feljelentést tett a cég, illetve annak három egykori vezetője, köztük Straub ellen.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Shasn még csak a Kickstarter-kampányánál tart, de máris kapott egy elég látványos videót.

A legjobb reklám kategória öt jelöltje között a Netflix fekete színészekre fókuszáló hirdetése is ott szerepel.

Úgyhogy Magyarországon is ők vásárolhatják a médiát a Barbie babáknak.

A kormánytanácsadó az Alkotmánybírósággal akarta kimondatni, hogy nem lehet, de nem adtak neki igazat.

André Aciman sikerkönyve folytatását mutatja be Budapesten

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés
hirdetés