hirdetés
hirdetés
hirdetés

Strasbourgban megvédték Uj Pétert

A strasbourgi emberjogi bíróság szerint Uj Péternek joga volt azt írni a Tokaj Kereskedőház boráról, hogy szar, ezzel felülírta a Fővárosi Bíróság és a Legfelsőbb Bíróság korábbi ítéleteit.

hirdetés

Különbség van egy személy jó híre és méltósága és egy vállalat kereskedelmi hírneve között – állapította meg a strasbourgi Európai Emberjogi Bíróság Uj Péter egy Népszabadságban megjelent véleménycikkével kapcsolatban.

A magyar államot 3580 eurós költségtérítés megfizetésére ítélte az Európai Emberjogi Bíróság - a pénzt Uj Péter újságíró részére kell kifizetni, aki egy 2008-as cikkében a Tokaj Kereskedőház olcsó borait kritizálta. „Tizennyolc évvel a kommerszek után, magyarok százezrei isszák büszkén, sőt, áhítattal a szart; ez van megetetve (itatva) a sokat szenvedett néppel, és legalább kétszer (vö.: állami vállalat) meg kifizettetve vele, be van magyarázva a legsuttyóbb demagógiával, jobbról és balról is, bőven, hogy ez a nemzeti kincs" - írta Uj Péter.

A Fővárosi Bíróság másodfokon becsületsértéssé minősítette a Tokaj Kereskedőház borának leszarozását, és megrovásban részesítette az újságírót. A Legfelsőbb Bíróság helybenhagyta az ítéletet. Uj Péter - a Társaság a Szabadságjogokért jogvédő szervezet segítségével - az Európai Emberjogi Bírósághoz fordult, amely - nem jogerős ítéletében - egyhangúlag úgy döntött, hogy a leírtak beleférnek a szólásszabadságba: a bíróság indoklásában azt írja, hogy különbség van egy személy jó híre és méltósága és egy vállalat kereskedelmi hírneve között, amelynek nincsenek erkölcsi dimenziói. A bíróság azt is hozzátette, hogy az említett cikk valójában az állami tulajdonlás hátrányaira hívta fel a figyelmet, és ezzel a közérdeket szolgálta, ami egy újságíró feladata. Uj egyébként nem kért kártérítést a bíróságtól.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.