hirdetés
hirdetés
hirdetés

Strasbourgban megvédték Uj Pétert

A strasbourgi emberjogi bíróság szerint Uj Péternek joga volt azt írni a Tokaj Kereskedőház boráról, hogy szar, ezzel felülírta a Fővárosi Bíróság és a Legfelsőbb Bíróság korábbi ítéleteit.

hirdetés

Különbség van egy személy jó híre és méltósága és egy vállalat kereskedelmi hírneve között – állapította meg a strasbourgi Európai Emberjogi Bíróság Uj Péter egy Népszabadságban megjelent véleménycikkével kapcsolatban.

A magyar államot 3580 eurós költségtérítés megfizetésére ítélte az Európai Emberjogi Bíróság - a pénzt Uj Péter újságíró részére kell kifizetni, aki egy 2008-as cikkében a Tokaj Kereskedőház olcsó borait kritizálta. „Tizennyolc évvel a kommerszek után, magyarok százezrei isszák büszkén, sőt, áhítattal a szart; ez van megetetve (itatva) a sokat szenvedett néppel, és legalább kétszer (vö.: állami vállalat) meg kifizettetve vele, be van magyarázva a legsuttyóbb demagógiával, jobbról és balról is, bőven, hogy ez a nemzeti kincs" - írta Uj Péter.

A Fővárosi Bíróság másodfokon becsületsértéssé minősítette a Tokaj Kereskedőház borának leszarozását, és megrovásban részesítette az újságírót. A Legfelsőbb Bíróság helybenhagyta az ítéletet. Uj Péter - a Társaság a Szabadságjogokért jogvédő szervezet segítségével - az Európai Emberjogi Bírósághoz fordult, amely - nem jogerős ítéletében - egyhangúlag úgy döntött, hogy a leírtak beleférnek a szólásszabadságba: a bíróság indoklásában azt írja, hogy különbség van egy személy jó híre és méltósága és egy vállalat kereskedelmi hírneve között, amelynek nincsenek erkölcsi dimenziói. A bíróság azt is hozzátette, hogy az említett cikk valójában az állami tulajdonlás hátrányaira hívta fel a figyelmet, és ezzel a közérdeket szolgálta, ami egy újságíró feladata. Uj egyébként nem kért kártérítést a bíróságtól.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Keretszerződést kötöttek a BBC Studiossal, most az Egy bolygó hét világa című sorozatot népszerűsítik.

Megérkezett a brit áruházlánc ünnepi kisfilmje, ami idén azért is különösen izgalmas, mert Magyarországon forogott, és a stábban számos hazai szakember dolgozott.

hirdetés
hirdetés

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!