hirdetés
hirdetés
hirdetés

Steve Ballmer - tojáseső után tanácsok és próféciák

A Microsoft vezérigazgatója hisz abban, hogy lesz használható elektronikus papír, az egész média teljesen digitalizálódik, és hogy cége lenyomja a Google-t online keresésben – derült ki a Budapestre látogató Steve Ballmer tojásesővel felvezetett előadásán. Az utóbbi incidensről készült videó közben már rég a határokon túl terjed, de egyelőre nem tudni, a vállalat reagál-e rá valahogyan.

hirdetés
„Bárki, aki el akar adni valamit – az ötletét a befektetőknek, a termékét a vásárlóknak, a feladatot a csapatának –, kell, hogy rendelkezzen egyfajta előadói stílussal. Nekem megvan a sajátom, de a Microsoftos kollégákat le szoktam beszélni arról, hogy másolni próbálják – nekem működik, de a legtöbbeknek nem állna jól” – fejtegette Steve Ballmer az egyik hallgatónak a Budapesti Corvinus Egyetemen rendezett hétfői előadásán.

A kérdés, hogy védjeggyé vált előadói stílusa mekkora szerepet játszik vezetői sikerében, nem érkezett véletlenül. A Microsoft vezérigazgatóját alig egy perccel azután, hogy beszélni kezdett, a hallgatóság egyik tagja tojással dobálta meg, azt kiabálva: adja vissza azt a 25 milliárd forintot, amelyet elvett a magyar néptől (bővebben lásd keretben). A pulpitus mögé húzódó Steve Ballmer viszont a közjáték után zavartalanul folytatta előadását, és gond nélkül hozta a videómegosztók révén ismertté vált enyhén gurus, de végtelenül szórakoztató stílusát.

Az előadásban többek között kitért arra: lassan tényleg megvalósul majd a már évek óta jövendölt hajtogatható, összegyűrhető és hálózaton keresztül frissíthető tartalmú e-papír, így a teljes médiaspektrum digitalizálódik, illetve nagy jövő vár a kommentálható, kontextusba helyezett videókra is. (Steve Ballmer előtt Bátorfi Zsolt, a Microsoft Magyarország technológiai szakértője prezentált néhány új technológiát, például a pekingi olimpiára tervezett HD-minőségű, de átlagos szélessávú hozzáférésekkel is használható többcsatornás, szöveges kommentárokkal kiegészített, visszatekerhető és megállítható közvetítés-rendszert, és a közösségi hálózatokat a videómegosztással ötvöző netes adásrendszert, a Myshowroomot. Utóbbi egyébként nem újdonság: a ustream.tv és a justin.tv már megvalósított hasonlókat.)

Érkezett kérdés arról is, nem fenyegeti-e a céget a nyílt forráskódú termékek esetleges elterjedése a közigazgatásban. (A tojásdobáló fiatalember arról a 25 milliárdos szerződésről beszélt, amely keretében a Microsoft oktatási és kormányzati intézményeket látott el szoftverekkel, és amely megállapodást bíróságon támadott meg a Gazdasági Versenyhivatal. A per tárgyalását épp Steve Ballmer látogatása előtt halasztották el. A Microsoft feje szerint önmagában a kormányzati beszerzések nem generálnak trendeket, a cég számára az intő jel, ha a fogyasztók és a közintézmények is váltanak – ebben az esetben viszont vagy „gyorsan követik a vetélytársakat, és keményen dolgoznak innovatív új termékeken, vagy a piac elmegy mellettük”. A vezérigazgató – aki szerint egy vezetőnek mindig pozitívnak kell mutatkoznia – az is egyértelmű, hogy a Microsoft megelőzi majd a Google-t az online keresésben, csak még azt nem tudni, mikor.

Steve Ballmert kérdezték a Microsoft arculatának kettősségéről is: a Messenger chatszoftver, a Windows Mobile rendszert futtató kéziszámítógépek, az Xbox játékkonzol vagy a Zune zenelejátszó révén menő arcát és a nem kedvelt, de kikerülhetetlen termékeket gyártó szoftveróriás ütköző imázsairól. A kérdező viszont végül belezavarodott az ígéretesen induló kérdésbe, így a vezérigazgató elüthette a választ azzal: a Microsoft otthoni fogyasztókat és üzleti felhasználókat egyszerre célozza. A coolosított felhasználói imázsra az alábbi, az előadás előtt bemutatott videó is példa:




15 másodperc hírnév
A Steve Ballmert ért budapesti tojászáporról készült videó órákon belül megindult az interneten, az egyik változat a YouTube-on százezer néző fölött jár. A kommentelők szerint Arnold Schwarzenegger akcentusát idéző aktivistáról beszámoltak a ZDNet és a CNet informatikai híroldalak is, a videó linkje pedig gyorsan emelkedik a Digg linkmegosztó site-on. A Kreatív Online megkereste a Microsoft Magyarországot, hogy megtudja, tervez-e kommunikációs lépéseket az ügyben a magyar leányvállalat, ők azonban nem kívántak nyilatkozni az ügyben.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A színész ismét egy Lincoln ülésén elmélkedik a teljesítményről.

A Budapest Park akciójából befolyó összeg a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségéhez vándorol.

Vegán ételeket főz és beszélget a vendégeivel és a párjával.

A MyTime-mal akár egyik hónapról a másikra lehet váltani a csomagok között.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés