hirdetés
hirdetés
hirdetés

Steve Ballmer - tojáseső után tanácsok és próféciák

A Microsoft vezérigazgatója hisz abban, hogy lesz használható elektronikus papír, az egész média teljesen digitalizálódik, és hogy cége lenyomja a Google-t online keresésben – derült ki a Budapestre látogató Steve Ballmer tojásesővel felvezetett előadásán. Az utóbbi incidensről készült videó közben már rég a határokon túl terjed, de egyelőre nem tudni, a vállalat reagál-e rá valahogyan.

hirdetés
„Bárki, aki el akar adni valamit – az ötletét a befektetőknek, a termékét a vásárlóknak, a feladatot a csapatának –, kell, hogy rendelkezzen egyfajta előadói stílussal. Nekem megvan a sajátom, de a Microsoftos kollégákat le szoktam beszélni arról, hogy másolni próbálják – nekem működik, de a legtöbbeknek nem állna jól” – fejtegette Steve Ballmer az egyik hallgatónak a Budapesti Corvinus Egyetemen rendezett hétfői előadásán.

A kérdés, hogy védjeggyé vált előadói stílusa mekkora szerepet játszik vezetői sikerében, nem érkezett véletlenül. A Microsoft vezérigazgatóját alig egy perccel azután, hogy beszélni kezdett, a hallgatóság egyik tagja tojással dobálta meg, azt kiabálva: adja vissza azt a 25 milliárd forintot, amelyet elvett a magyar néptől (bővebben lásd keretben). A pulpitus mögé húzódó Steve Ballmer viszont a közjáték után zavartalanul folytatta előadását, és gond nélkül hozta a videómegosztók révén ismertté vált enyhén gurus, de végtelenül szórakoztató stílusát.

Az előadásban többek között kitért arra: lassan tényleg megvalósul majd a már évek óta jövendölt hajtogatható, összegyűrhető és hálózaton keresztül frissíthető tartalmú e-papír, így a teljes médiaspektrum digitalizálódik, illetve nagy jövő vár a kommentálható, kontextusba helyezett videókra is. (Steve Ballmer előtt Bátorfi Zsolt, a Microsoft Magyarország technológiai szakértője prezentált néhány új technológiát, például a pekingi olimpiára tervezett HD-minőségű, de átlagos szélessávú hozzáférésekkel is használható többcsatornás, szöveges kommentárokkal kiegészített, visszatekerhető és megállítható közvetítés-rendszert, és a közösségi hálózatokat a videómegosztással ötvöző netes adásrendszert, a Myshowroomot. Utóbbi egyébként nem újdonság: a ustream.tv és a justin.tv már megvalósított hasonlókat.)

Érkezett kérdés arról is, nem fenyegeti-e a céget a nyílt forráskódú termékek esetleges elterjedése a közigazgatásban. (A tojásdobáló fiatalember arról a 25 milliárdos szerződésről beszélt, amely keretében a Microsoft oktatási és kormányzati intézményeket látott el szoftverekkel, és amely megállapodást bíróságon támadott meg a Gazdasági Versenyhivatal. A per tárgyalását épp Steve Ballmer látogatása előtt halasztották el. A Microsoft feje szerint önmagában a kormányzati beszerzések nem generálnak trendeket, a cég számára az intő jel, ha a fogyasztók és a közintézmények is váltanak – ebben az esetben viszont vagy „gyorsan követik a vetélytársakat, és keményen dolgoznak innovatív új termékeken, vagy a piac elmegy mellettük”. A vezérigazgató – aki szerint egy vezetőnek mindig pozitívnak kell mutatkoznia – az is egyértelmű, hogy a Microsoft megelőzi majd a Google-t az online keresésben, csak még azt nem tudni, mikor.

Steve Ballmert kérdezték a Microsoft arculatának kettősségéről is: a Messenger chatszoftver, a Windows Mobile rendszert futtató kéziszámítógépek, az Xbox játékkonzol vagy a Zune zenelejátszó révén menő arcát és a nem kedvelt, de kikerülhetetlen termékeket gyártó szoftveróriás ütköző imázsairól. A kérdező viszont végül belezavarodott az ígéretesen induló kérdésbe, így a vezérigazgató elüthette a választ azzal: a Microsoft otthoni fogyasztókat és üzleti felhasználókat egyszerre célozza. A coolosított felhasználói imázsra az alábbi, az előadás előtt bemutatott videó is példa:




15 másodperc hírnév
A Steve Ballmert ért budapesti tojászáporról készült videó órákon belül megindult az interneten, az egyik változat a YouTube-on százezer néző fölött jár. A kommentelők szerint Arnold Schwarzenegger akcentusát idéző aktivistáról beszámoltak a ZDNet és a CNet informatikai híroldalak is, a videó linkje pedig gyorsan emelkedik a Digg linkmegosztó site-on. A Kreatív Online megkereste a Microsoft Magyarországot, hogy megtudja, tervez-e kommunikációs lépéseket az ügyben a magyar leányvállalat, ők azonban nem kívántak nyilatkozni az ügyben.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

A Motor1.com és a Motorsport.com értékesítése került hozzájuk 2020. január 1-jétől.

A Nike Germany szerint a sportolók nem csak magukért, hanem a társadalom egészéért küzdenek.

A Spice csinálta a Spar karácsonyi szpotját.

Egyszerre 25 országban indította el a Burger King, ez az eddigi legnagyobb szabású termékbevezetésük.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés