hirdetés
hirdetés
hirdetés

Steve Ballmer - tojáseső után tanácsok és próféciák

A Microsoft vezérigazgatója hisz abban, hogy lesz használható elektronikus papír, az egész média teljesen digitalizálódik, és hogy cége lenyomja a Google-t online keresésben – derült ki a Budapestre látogató Steve Ballmer tojásesővel felvezetett előadásán. Az utóbbi incidensről készült videó közben már rég a határokon túl terjed, de egyelőre nem tudni, a vállalat reagál-e rá valahogyan.

hirdetés
„Bárki, aki el akar adni valamit – az ötletét a befektetőknek, a termékét a vásárlóknak, a feladatot a csapatának –, kell, hogy rendelkezzen egyfajta előadói stílussal. Nekem megvan a sajátom, de a Microsoftos kollégákat le szoktam beszélni arról, hogy másolni próbálják – nekem működik, de a legtöbbeknek nem állna jól” – fejtegette Steve Ballmer az egyik hallgatónak a Budapesti Corvinus Egyetemen rendezett hétfői előadásán.

A kérdés, hogy védjeggyé vált előadói stílusa mekkora szerepet játszik vezetői sikerében, nem érkezett véletlenül. A Microsoft vezérigazgatóját alig egy perccel azután, hogy beszélni kezdett, a hallgatóság egyik tagja tojással dobálta meg, azt kiabálva: adja vissza azt a 25 milliárd forintot, amelyet elvett a magyar néptől (bővebben lásd keretben). A pulpitus mögé húzódó Steve Ballmer viszont a közjáték után zavartalanul folytatta előadását, és gond nélkül hozta a videómegosztók révén ismertté vált enyhén gurus, de végtelenül szórakoztató stílusát.

Az előadásban többek között kitért arra: lassan tényleg megvalósul majd a már évek óta jövendölt hajtogatható, összegyűrhető és hálózaton keresztül frissíthető tartalmú e-papír, így a teljes médiaspektrum digitalizálódik, illetve nagy jövő vár a kommentálható, kontextusba helyezett videókra is. (Steve Ballmer előtt Bátorfi Zsolt, a Microsoft Magyarország technológiai szakértője prezentált néhány új technológiát, például a pekingi olimpiára tervezett HD-minőségű, de átlagos szélessávú hozzáférésekkel is használható többcsatornás, szöveges kommentárokkal kiegészített, visszatekerhető és megállítható közvetítés-rendszert, és a közösségi hálózatokat a videómegosztással ötvöző netes adásrendszert, a Myshowroomot. Utóbbi egyébként nem újdonság: a ustream.tv és a justin.tv már megvalósított hasonlókat.)

Érkezett kérdés arról is, nem fenyegeti-e a céget a nyílt forráskódú termékek esetleges elterjedése a közigazgatásban. (A tojásdobáló fiatalember arról a 25 milliárdos szerződésről beszélt, amely keretében a Microsoft oktatási és kormányzati intézményeket látott el szoftverekkel, és amely megállapodást bíróságon támadott meg a Gazdasági Versenyhivatal. A per tárgyalását épp Steve Ballmer látogatása előtt halasztották el. A Microsoft feje szerint önmagában a kormányzati beszerzések nem generálnak trendeket, a cég számára az intő jel, ha a fogyasztók és a közintézmények is váltanak – ebben az esetben viszont vagy „gyorsan követik a vetélytársakat, és keményen dolgoznak innovatív új termékeken, vagy a piac elmegy mellettük”. A vezérigazgató – aki szerint egy vezetőnek mindig pozitívnak kell mutatkoznia – az is egyértelmű, hogy a Microsoft megelőzi majd a Google-t az online keresésben, csak még azt nem tudni, mikor.

Steve Ballmert kérdezték a Microsoft arculatának kettősségéről is: a Messenger chatszoftver, a Windows Mobile rendszert futtató kéziszámítógépek, az Xbox játékkonzol vagy a Zune zenelejátszó révén menő arcát és a nem kedvelt, de kikerülhetetlen termékeket gyártó szoftveróriás ütköző imázsairól. A kérdező viszont végül belezavarodott az ígéretesen induló kérdésbe, így a vezérigazgató elüthette a választ azzal: a Microsoft otthoni fogyasztókat és üzleti felhasználókat egyszerre célozza. A coolosított felhasználói imázsra az alábbi, az előadás előtt bemutatott videó is példa:




15 másodperc hírnév
A Steve Ballmert ért budapesti tojászáporról készült videó órákon belül megindult az interneten, az egyik változat a YouTube-on százezer néző fölött jár. A kommentelők szerint Arnold Schwarzenegger akcentusát idéző aktivistáról beszámoltak a ZDNet és a CNet informatikai híroldalak is, a videó linkje pedig gyorsan emelkedik a Digg linkmegosztó site-on. A Kreatív Online megkereste a Microsoft Magyarországot, hogy megtudja, tervez-e kommunikációs lépéseket az ügyben a magyar leányvállalat, ők azonban nem kívántak nyilatkozni az ügyben.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Indul az Art is Business Díj 2020, különböző kategóriákban jelölni és pályázni július 1. és szeptember 30. között lehet.

Az egyik Dreher Antalt, a másik egy söröskocsit ábrázol.

Harminckilenc magyar fotográfus instagramra feltöltött munkáiból állít össze digitális és valódi tárlatot a Capa Központ. 

Még a helyi hatóságoknak is jóvá kell hagynia a Planet TV felvásárlását.

A korábban Amerikában futó Whopper Detour-kampány mutációja tűnt fel a finneknél.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés