hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sokáig húzhatjuk a digitális átállást

A digitális átállás egy éves halasztása több távközlési cégnek is igen jól jöhet. Akár 2014-ig is el lehet halasztani az analóg sugárzás leállítását, ha addig nem teljesülnek az átállás alapvető feltételei. A jövő évi digitális átállásra elkölthető pénz 5 millió forint.

hirdetés

Több mint 5 milliárd forintot költene az állam jövőre a digitális átállás előkészítésére, a kommunikációra és a technikai fejlesztésekre. Az átállás egy éves halasztása a távközlési és műsorterjesztési piac több befolyásos szereplőjének igen jól jött -írta a Hírszerző.

Az eredetileg 2011. decemberére időzített földfelszíni műsorszórás leállítását  a kormánypárti képviselők az utolsó pillanatban, a zárószavazás előtt, a parlament alkotmányügyi bizottságának javaslata alapján eltolták  2012. december 31-re, ráadásul az új médiatörvény egy utolsó pillanatban betuszkolt módosításával az áttállást akár 2014-ig is el lehet halasztani, ha addig nem teljesülnek az átállás alapvető feltételei.

Az új technológiák bevezetése felboríthatja a teljes távközlési és tévés piacot, benne a két nagy kereskedelmi csatornával, közszolgálati médiumokkal, a kábelszolgáltatókkal, az állammal 12 évre szerződött Antenna Hungariával; Közvetve a mobilszolgáltatókat is érinti, hiszen az analóg frekvenciákat a mobilszolgáltatók tudnák hasznosítani, attól függően, hogy az állam hogyan dönt azok használatáról. 

A digitális átállás közel 750 ezer háztartást és 2 millió embert érint, akik még mindig szoba- vagy tetőantennával fogják a tévéadást, és nem engedhetik meg maguknak a dekódert. Sokak véleménye szerint ezért a kormánynak támogatnia kellene a szegényebb családok dekóderhez jutását, amire az előző választási ciklusban a kormány nem volt hajlandó,  illetve széleskörű magyarázó kampányt kellene indítania, hogy a nézőkben tudatosítsák, ha nem lépnek, két éven belül elsötétül a tévéjük. Az elmúlt években több felmérés is készült, amelyek szerint a fogyasztók általában tájékozatlanok a kérdésben, elsősorban azok, akiket leginkább érint, vagyis, akik jelenleg szobaantennával tévéznek.  

Kommunikációs célra már korábban is jelentős összegeket különítettek el állami forrásokból, ám a kormányváltás és az új médiaszabályozás következtében a program megtorpant. A médiahatóság jogelődjénél, az Országos Rádió és Televízió Testületnél (ORTT) 2008-ban 811 milliót, 2009-ben 695 milliót, 2010-ben 742 milliót különítetek el a digitális átállás költségeire. Tímár János, az ORTT korábbi tagja a Hírszerzőnek azt mondta, a pénz jó része most is megvan, mivel nem született meg az elköltést lehetővé tevő kormányhatározat. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2011-es központi büdzséjében 3,15 milliárd forint szerepel digitális átállásra. Ezeket a pénzeket kommunikációs kampányokra, a technika támogatására fogják elkölteni.

Távközlési piaci források szerint a kábelszolgáltató szövetségek erőteljesen lobbiztak a halasztásért – különösen a nagy cégeket tagjai között tudó Magyar Kábelkommunikációs Szövetség és a kisebb, helyi szolgáltatókat tömörítő Magyar Kábeltelevíziós és Hírközlési Szövetség. A Hírszerzőnek név nélkül nyilatkozó források azt sugallják, nem véletlen, hogy a kábeles cégek hatékonyan lobbiztak, ugyanis az NMHH jelenlegi távközlési ügyekért felelős elnökhelyettese, Mátrai Gábor korábban éppen az egyik legnagyobb piaci szereplő, a UPC kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatója volt. 

A hirtelen jött hosszabbítás egyik nagy vesztese az Antenna Hungária lehet, amely eddig már 25 milliárdot ölt a technika fejlesztésbe, ami csak egy évvel később fog így megtérülni, már ha 2012-ben tényleg befejezik az analóg frekvenciákon való sugárzást. Bár az analóg műsorszórási díjakat még egy évig szedheti az MTV-től és a két kereskedelmi csatornától, az új médiatörvény egyik átmeneti rendelkezése kiköti, hogy a két köztévé kezdeményezheti az AH-nál a 2010. december 31. előtt kötött szerződések felülvizsgálatát és módosítását.

(forrás: Hírszerző)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A gyógyszert nem ők fogják feltalálni, de igyekeznek megakadályozni, hogy tévesen más azt állítsa magáról, hogy nála van a gyógyír.

A régi játékok rajongóinak óriási csemege a könyv.

A Veszprém-Balaton Filmpiknik direkt a koranyári időszakban csábítaná a filmrajongókat.

A Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. (BVA) vezetése mellett látja ezt a feladatot.

Alekoszékat nem megfelelő korhatárba sorolta a csatorna.

hirdetés
hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A Kreatív szaklap április 2-án először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók