hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sokáig húzhatjuk a digitális átállást

A digitális átállás egy éves halasztása több távközlési cégnek is igen jól jöhet. Akár 2014-ig is el lehet halasztani az analóg sugárzás leállítását, ha addig nem teljesülnek az átállás alapvető feltételei. A jövő évi digitális átállásra elkölthető pénz 5 millió forint.

hirdetés

Több mint 5 milliárd forintot költene az állam jövőre a digitális átállás előkészítésére, a kommunikációra és a technikai fejlesztésekre. Az átállás egy éves halasztása a távközlési és műsorterjesztési piac több befolyásos szereplőjének igen jól jött -írta a Hírszerző.

Az eredetileg 2011. decemberére időzített földfelszíni műsorszórás leállítását  a kormánypárti képviselők az utolsó pillanatban, a zárószavazás előtt, a parlament alkotmányügyi bizottságának javaslata alapján eltolták  2012. december 31-re, ráadásul az új médiatörvény egy utolsó pillanatban betuszkolt módosításával az áttállást akár 2014-ig is el lehet halasztani, ha addig nem teljesülnek az átállás alapvető feltételei.

Az új technológiák bevezetése felboríthatja a teljes távközlési és tévés piacot, benne a két nagy kereskedelmi csatornával, közszolgálati médiumokkal, a kábelszolgáltatókkal, az állammal 12 évre szerződött Antenna Hungariával; Közvetve a mobilszolgáltatókat is érinti, hiszen az analóg frekvenciákat a mobilszolgáltatók tudnák hasznosítani, attól függően, hogy az állam hogyan dönt azok használatáról. 

A digitális átállás közel 750 ezer háztartást és 2 millió embert érint, akik még mindig szoba- vagy tetőantennával fogják a tévéadást, és nem engedhetik meg maguknak a dekódert. Sokak véleménye szerint ezért a kormánynak támogatnia kellene a szegényebb családok dekóderhez jutását, amire az előző választási ciklusban a kormány nem volt hajlandó,  illetve széleskörű magyarázó kampányt kellene indítania, hogy a nézőkben tudatosítsák, ha nem lépnek, két éven belül elsötétül a tévéjük. Az elmúlt években több felmérés is készült, amelyek szerint a fogyasztók általában tájékozatlanok a kérdésben, elsősorban azok, akiket leginkább érint, vagyis, akik jelenleg szobaantennával tévéznek.  

Kommunikációs célra már korábban is jelentős összegeket különítettek el állami forrásokból, ám a kormányváltás és az új médiaszabályozás következtében a program megtorpant. A médiahatóság jogelődjénél, az Országos Rádió és Televízió Testületnél (ORTT) 2008-ban 811 milliót, 2009-ben 695 milliót, 2010-ben 742 milliót különítetek el a digitális átállás költségeire. Tímár János, az ORTT korábbi tagja a Hírszerzőnek azt mondta, a pénz jó része most is megvan, mivel nem született meg az elköltést lehetővé tevő kormányhatározat. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2011-es központi büdzséjében 3,15 milliárd forint szerepel digitális átállásra. Ezeket a pénzeket kommunikációs kampányokra, a technika támogatására fogják elkölteni.

Távközlési piaci források szerint a kábelszolgáltató szövetségek erőteljesen lobbiztak a halasztásért – különösen a nagy cégeket tagjai között tudó Magyar Kábelkommunikációs Szövetség és a kisebb, helyi szolgáltatókat tömörítő Magyar Kábeltelevíziós és Hírközlési Szövetség. A Hírszerzőnek név nélkül nyilatkozó források azt sugallják, nem véletlen, hogy a kábeles cégek hatékonyan lobbiztak, ugyanis az NMHH jelenlegi távközlési ügyekért felelős elnökhelyettese, Mátrai Gábor korábban éppen az egyik legnagyobb piaci szereplő, a UPC kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatója volt. 

A hirtelen jött hosszabbítás egyik nagy vesztese az Antenna Hungária lehet, amely eddig már 25 milliárdot ölt a technika fejlesztésbe, ami csak egy évvel később fog így megtérülni, már ha 2012-ben tényleg befejezik az analóg frekvenciákon való sugárzást. Bár az analóg műsorszórási díjakat még egy évig szedheti az MTV-től és a két kereskedelmi csatornától, az új médiatörvény egyik átmeneti rendelkezése kiköti, hogy a két köztévé kezdeményezheti az AH-nál a 2010. december 31. előtt kötött szerződések felülvizsgálatát és módosítását.

(forrás: Hírszerző)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Darabjuk megvalósulásért egy közösségi kampányt is indítottak. Egy éve dolgoznak a Leányálmon.

A K&H mobiltárca bevezető reklámkampányában használják a digitális technikákat.

A Don't stop me now a korlátlanságot fejezi ki, amely a személyre szabható mobilnetcsomagokat jelenti náluk.

Spoiler: nem biztos, hogy végig ők énekelnek.

Andacs Botond, a port.hu eddigi irányítója az Index új kiadóvezetője. A távozó Pusztay András a Sziget marketingfőnöke lesz.

hirdetés
hirdetés

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

Időstressz: Hogyan győzhető le? Energiamenedzsment 4 lépésben. 2017.12.01.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Nevezési határidő: 12.08.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.