hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sok Vangelis és Richard Clayderman

Letelt a Telekom reklámzeneíró-pályázatának első hete, mi pedig kiválasztottuk a tíz legérdekesebb művet az epikus főcímzene-csengettyűs menetelőtrance tengelyen.

hirdetés

Szeptember 20-án egy nappal vagyunk túl a Telekom ReZene reklámzeneíró-pályázatának első hetén, így ideje körülnézni az eddig több mint ötven nevezett munka körül.

Summázzuk előre: közepes. Nem soroljuk most azokat a reklámzenéket, amelyek rányomták súlyos pöcsétjüket a szomorú jelenre, csupán jeleznénk, hogy kevés az invenció, kevés az újszerűség, majdnem mindegyiknek tudnánk citálni az előzményeit más reklámokban, sőt, filmek főcímzenéjeként is beugrik pár.

Emellett sajnos még szomorúbb, hogy az igazán jellegzetes, megjegyezhető jegyekből is kevés van, így hiába tolt be (vagy mintavételezett) valaki maga mögé egy komplett szimfonikus nagyzenekart, netán robosztus férfikart, attól még sajnos az megjegyezhetetlen lesz. A többség másik jellegzetessége pont ennek az ellenkezője: sok dal kezdődik ugyanannak a minimál zongorafutamnak valamilyen variációjával, így csak azt lehet feltételezni, kábé, hogy valamelyik zeneszerkesztő program soundbankjában ez az első midi-hangsáv, hisz olyan kézenfekvő ezredszer is a Coldplayt előhúzni.

Nem mehetünk el szó nélkül a korábban egy magyar marketingszakember által zeneelméletileg megfogalmazott „alternatív szélsőségkerülés”-t példázó ún. brit gitárpop dömping mellett sem, így amikor meghalljuk fentről, hogy valami alternatív, akkor bizton számolhatunk azzal, hogy az rendkívül semmitmondó lesz. Hogy aztán persze a Richard Clayderman-féle emberszomorító darabokról se feledkezzünk meg: el kellene gondolkodni, hogy valóban annyi mindent köszönhetünk-e ennek a férfinak, hogy minden harmadik pályázó az anyukájának akarjon zenét írni?

Az egyértelmű és ráadásul ötlettelen samplingelés miatt nyilván sokan előre diszkvalifikálták magukat a vélhetően jogtalan hangmintahasználat miatt, illetve van egy-két sound-a-like is, amiről szintén most inkább jogalanyok és jogesetek jutnak eszünkbe. Ami a gyors kiszórás után marad, nem kevés, vannak azért igazán jól sikerült munkák is. Nem tudjuk, hogy a zsűrit miféle szellem vezeti majd, csak azt tudjuk kívánni, hogy ne hallgassanak egy ideig több MR2-t.

És akkor jöjjön az eheti kiválasztott tíz:

1. Meláth Richárd munkája, mondjuk úgy, korszerű. Az egész jól felhasznált hangminta eredete még vethet fel kérdéseket, ahogy a dinamika és a kép összefüggéseinek teljes hiánya is.


Szavazzon!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  
 

2. Pósafalvi Péter etűdjéről egyelőre nem lehet eldönteni, hogy „szándékoltan ironikus” módon idézi-e fel a nyolcvanas évekbeli magyar ifjúsági játékfilmek átkötőzenéinek a világát, vagy „tényleg” az-e, de mindegy is. Divathullámokon felülemelkedő játszi különcsége miatt támogatjuk.


Szavazzon!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  
 

3. Tóth Dávid zenéje a Hybrid megfelezve. Késő kilencvenes évek, hello!


Szavazzon!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  
 

4. László Béla zenéje maga a gigacukiság, van benne ilyen „ünnepelj ma velünk”-érzés, de így legalább nem lehet nagyot tévedni. Klasszikus Disney-zene.


Szavazzon!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  
 

5. Ábrahám Tamás nem bízta a véletlenre, nehézsúlyú darabbal jelentkezett. Sejtelmesen beúszó mintavételezett női kórus, arra ráomló férfikar, ünnepélyes, páncélos hangszerelés. Tisztára mintha keresztes lovagok vonulnának a csatamezőn Vangelis zenéjére.


Szavazzon!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  
 

6. Atex Attila egyenes vonalú, egyenletes mozgású zenéje főképp Eric Satie-ra emlékeztetheti a kiművelt emberfőket, amely épp látszólagos mozdulatlanságaival tüntet a harsányabb társai mellett.


Szavazzon!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  
 

7. Márton Sándor művében van egy nálunk szokatlan hang (illetve dallamvezetés), amely érdeklődésre számot tarthat.


Szavazzon!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  
 

8. A Láng Miklós által feltöltött zene a jóértelembenvett popzene. A FlyJam – Coming Soon című száma ez valójában. Draftolható.


Szavazzon!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  
 

9. Kormos István kölyökmackósan swingel egyet, reméljük, hogy végül nem fogják meg érte Simontornyán.


Szavazzon!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  
 

10. Lechner Márk möbelező gyakorlata (a Möbel duó egyik tagja) az a zene, ami most van. Korszerűvel kezdtük, korszerűvel zárjuk.


Szavazzon!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  
 

A Telekom ReZene reklámzeneíró-pályázatának indulási feltételeiről és a kiírásról itt lehet tájékozódni.

A pályaműveket a Telekom október 3-ig várja a ReZene.hu oldalra feltöltve, a zenéket pedig öttagú zsűri fogja elbírálni. A zsűri tagjai: Zorán, Zságer Balázs, Herendi Gábor rendező, a Compact Disco és a Vad Fruttik. A zsűri három helyezést állapít meg, az első helyezett 500 ezer, a második 300 ezer a harmadik pedig 200 ezer forintot kap.

A zsűri mellett a Facebook felhasználók is értékelhetik a ReZene pályázaton és a ReZene Demó játékban részt vevőket: a like-gombra kattintva szavazhatnak kedvenceikre. A legtöbb voksot összegyűjtők – közönségdíjként – egy-egy HTC wildfire S okostelefont nyerhetnek.
Mindezen kívül valamennyi díjazott a pályázat kommunikációs együttműködő partnerének köszönhetően egy évre szóló Kreatív magazin előfizetést kap.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Október 20-án indult el a Social Design Network (SDN) nyolc országban, tizenegy partneregyetem bevonásával.

Pastyik Renáta irányítja tovább a kiadó minden értékesítési csatornáját, Kovács Anita tanácsadóként marad "közel a céghez". A nyomtatott Éva magazin "szünetelni" fog.

A DekoRatio Branding & Design Studio által tervezett Anjuna Ice Pops csomagolása is Red Dot-díjat nyert.

Október 30-ig várjuk a nevezéseket a járványhelyzethez igazított RGB-re. A zsűri elnöke idén is Vargha Balázs, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője lesz.

A műsor producere Máté Krisztina, az adások heti rendszerességgel lesznek láthatóak.  

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés