hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sinatra vagy Clooney lenne Horváth Lajos

Ferenc pápát és Obamát is követi Twitteren júniusi Inspirátorunk, Horváth Lajos, a Cluso alapítója, akit arra kértünk fel, hogy a Kreatív új rovatának második szereplőjeként mondja el: milyen élmények inspirálják őt a napi munkában. Egy történettel kezdte beszámolóját.

hirdetés

Valamelyik jó nevű kreatívigazgatót már régóta nyaggatta egy barátja, hogy szerinte ő jó kreatív lenne, beszélgessenek egy kicsit erről az egészről. Egy bárban találkoztak, ahova a kreatívigazgató érkezett elsőként. Ahogy a barátja is megjött, pár udvariassági mondat után három kérdést tett fel neki: Milyen színű kötény van a pincéreken? Milyen akció van kiírva a bejárat melletti palatáblára? Mondjon három sörmárkát, amelyek csapja ott van a bárpulton. A barátja egyik kérdésre sem tudott válaszolni. Sajnálom, de soha nem lesz belőled jó kreatív - mondta a kreatívigazgató. „Nekünk, kreatívoknak mindent magunkba kell szívnunk, ami körülvesz bennünket. Szivacs módjára kell viselkednünk, mert soha nem tudhatjuk, hogy mi fog elindítani bennünk egy ötletet, és mikor vesszük hasznát annak, hogy megfigyeljük, milyen furán szaglász körbe egy kutya egy autógumit.”

A kérdésre, hogy engem mi inspirál, egyszerűen tudok válaszolni: minden, ami körülvesz. Emiatt is igyekszem tartani magam ahhoz a régi tételhez, miszerint ha érdekes emberekkel veszed körbe magad, akkor érdekes dolgok történnek veled. Virtuálisan vagy a valóságban, a következőket szeretem a leginkább magam körül tudni...

1. Emberek, akik a semmiből létrehoztak valamit

Azokat tartom a legtöbbre, akiknek volt egy ötletük, és azt kemény munkával véghez is vitték. Ők hárman semmiképp sem hiányozhatnak a listámról:

Dietrich Mateschitz
(Red Bull)
Dan Wieden
(Wieden + Kennedy)
Tyler Brulé
(Wallpaper, Monocle)

 

2. Kívülállók

Ha gyerekkoromban megkérdezték, hogy mi szeretnék lenni, azt válaszoltam, hogy külföldi. Szeretem kívülállónak érezni magam, ilyen állapotban egészen más perspektívából látja az ember a dolgokat, emiatt szeretek a leginkább utazni is.

Tökéletes helyek és alkalmak a kívülről látás gyakorlására:

 

3. Twitter

Az egyetlen közösségi média, ami nélkül nehezen tudnék meglenni.

 

4. Divatikonok

Senki sem gondolná, hogy kevés keményebben dolgozó ember létezett, létezik náluk.

Coco Chanel Hedi Slimane Karl Lagerfeld

 

5. Magazinok

Magazinjunkie vagyok. Ahogy közeledik a hétvége, egyre többet gondolok a Bestsellersre vagy a MOM Park újságosára, hogy aztán péntek este vagy szombat reggel remegő kézzel szedjem össze a kedvenc heti- és havilapjaim legfrissebb számait. Ami sohasem hiányozhat...



6. Tévéshow-k

Ha egyszer eltörne a lábam, és már elunnám az olvasást, akkor ezeket a talk show-kat nézném megállás nélkül:

 

7. Könyvek

Bibliofil vagyok, a könyvek a legjobb barátaim. Ezt a hármat bármikor szívesen újraolvasom:

 

8. Filmek

Kár volt az imént elragadtatnom magam, és a könyveket a legjobb barátaimnak nevezni, mert így nem maradt jelzőm a filmekre. Ma reggel ezek a kedvenceim (holnap másik három lenne, de ma ma van):

Zero Dark Thirty (2012)

Amarcord (1973)

Éjszaka Párizsban (2011)



9. Mások élete

Elég jól érzem magam a bőrömben, de ha egy pisztolyt szegeznének a fejemhez, hogy cseréljek valakivel, akkor közülük választanék:

Frank Sinatra George Clooney Ernest Hemingway

 

10. Zene

Ezekből a lemezekből az utolsó bitet is kifacsartam, biztos vagyok benne, hogy száznál többször hallgattam meg mindegyiket:

Arcade Fire: The Suburbs

P.J. Harvey: Let England Shake

John Coltrane: A Love Supreme

(forrás: Kreatív)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

27 év után decemberben jön az utolsó szám a magazinból.

A brit áruházlánc a karácsony és fennállása 100. évének alkalmából játszott el a Vissza a jövőbe ötletével.

Míg a ruhahajtogató technikái mindenkit lenyűgöznek, az új projektje nem aratott osztatlan sikert.

Mindegy is voltaképp, hogy mit reklámoz a videó.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Milyen forradalmi lehetőségeket jelentenek az új technológiák? Milyen lesz az életünk 10 vagy 50 év múlva? Ezekre a kérdésekre keressük a választ szeptember 27-én, a MOST Fórumon.(x)

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés