hirdetés
hirdetés
hirdetés

Simicska-Nyerges-Fonyó – 80%

A Kantar Media listaáras adatai alapján 2012 első felében a Fidesz-közeli gazdasági holdudvar az állami hirdetések 80 százalékát vitte.

hirdetés

A Kreatív Online a nyári, részletes Közterületi pénzosztás az Orbán-korszakban cikke után a Kantar Mediától novemberben kikérte a 2012 első féléves listaáras adatokat a közterületi piac állami hirdetési bevételeire vonatkozóan. Ebből az látszik, hogy a közterületi médiában az állam továbbra is a Fideszhez köthető üzletemberek – Simicska Lajos, Nyerges Zsolt és Fonyó Károly - közterületi vállalkozásait favorizálta (az üzletemberek médiavállalkozásait korábban több cikkben tárgyaltuk, például itt és itt, ezért tovább nem részleteznénk). Ahogy korábban sem, úgy most sem állítjuk, hogy a listaár közel állna a tényleges költésekhez (erről a problémáról, és annak kezelhetetlenségéről szintén nyári cikkünkben, illetve iparági ajánlásunkban olvashat), a listaárakkal mindössze arányokat próbálunk bemutatni. 

Maradt a 80 százalék

2012 első félévében (január 1-től július 30-ig) a Kantar listaáras adatai alapján az állami szektor 2,12 milliárd forintot költött (2011-ben egész évben 3,59 milliárd forint volt, tehát jó eséllyel idén év végéig több lesz, mint tavaly). Ebből listaáron 1,46 milliárd forint ment a Simicska és Nyerges tulajdonába tartozó Publimontba, 240,5 millió pedig a Fonyó Károly érdekeltségébe tartozó, német-társtulajdonú Euro AWK-ba. A Publimont részesedése így 69 százalékos, az Euro AWK-é pedig 11 százalék, ezzel közös részesedésük 80 százalék, ugyanannyi, mint tavaly egész évben volt (A Kantar Media adatbázisában a Simicska-érdekeltség Mahir Cityposter nem szerepel, illetve a Publimont-érdekeltségű BKV-járműreklámokat sem becsüli ebben az adatbázisban, de mindkét felületen megjelentek állami hirdetések. A Kantar ezen adatbázisa csak óriásplakát és citylight-felületeket vesz figyelembe!).

 

A piac második legerősebb szereplőjének, az Epamediának összesen 73,25 millió jutott listaáron, amely 4 százalékos részesedést jelent. Érdemes továbbá megemlíteni, hogy az idén már 4,5 milliárd forintnyi közbeszerzést megnyerő Inter Media Group társtulajdonosának, Somogyi Miklósnak a közterületi cége, a Mediacontact listaáron 165,5 millió forintot kapott, ezzel részesedése 8 százalékos lett (Somogyi Miklós cégeiről és a közterületi médiapiacon betöltött szerepéről lásd bővebben itt).

 

A kereskedelmi hirdetők logikája továbbra is egészen más képet mutat a Kantar adatai alapján, így a közterületi költéseknél egyelőre nem tapasztalható az a rádiós piacon elterjedt nézet, miszerint a kereskedelmi hirdetők a pénzeik átcsoportosításával kívánnának „az aktuális kurzusnak megfelelni”. A Kantar adatai szerint ugyanis a kereskedelmi hirdetések 45 százaléka ment az Epamediába és csupán 19 százaléka a Publimontba, vagyis a piac továbbra is máshogyan vélekedik a két legnagyobb piaci szereplő súlyáról, kínálatáról, mint az állami szektor.

A nagyobb költők

Az első félévben összesen 26 állami cég, minisztérium, önkormányzat hirdetett közterületen a Kantar Media adatai alapján. A legnagyobb költők alfabetikus sorrendben (zárójelben a médiaügynökség és a listaáras költés egész millióra kerekítve): Államadósság Kezelő Központ (Vivaki, 297 millió), Magyar Fejlesztési Bank (Bell & Partners, 272 millió), Magyar Posta (Initiative Media, 137 millió), Miniszterelnökség-KIM (IMG, 239 millió), Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (IMG, 364 millió), Nemzeti Üdülési Alapítvány/Szolgálat – Erzsébet kártya (a médiaügynökséget nem tudni, a K-Monitor és az Index is perben áll velük ezért, 221 millió), Szerencsejáték Zrt. (Vivaki, 235 millió).

A helyzet állása

A kormányváltás óta az állami szektor a Publimontnál 4,8 milliárd forintot költött el listaáron, ezzel 67 százalékos a részesedése. A második helyen a kormányváltás óta a Mediacontact áll 965 millió forinttal, a harmadikon pedig az Euro AWK 722 millióval. Hármójuk összrészesedése 90 százalék.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (4 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
válasza hozzászólásához
#
megnyugtató olvasni!
bár nehezen hihető...
szívesen látnék infót, arról, hogy mindjuk 2010 óta mennyit költ az epa a kreatívnál..., talán láthatunk majd ilyesmit is
#
Az azért valljuk be, csodaszámba menne, és talán még ennél is nagyobb szenzációként tálalná a kritikus média, ha az ÁKK vagy az MFB a Raiffeisen-tulajdonú EPA-ba
tolná a hirdetési büdzséjét. (Azok után, hogy a Rafi vastagon benne volt a devizahitelezésben.)
#
nincs összefüggés.
#
Nem értem, hogy nem értik, ez így lesz a jövőben is.
Mitől van ennek ekkora hírétéke?
Nem tudom van-e összefüggés ott, hogy az Epamedia nem sokat kap ebből a tortából, illetve a között, hogy partnerség van köztük és a Kreatív között. Ez csak úgy
eszembe jutott....

Az Álarcos énekes indulása hamarosan várható.

A fiatalok hat kategóriában versenyezhetnek.

Angela Merkel és Hillary Clinton is a családon belüli erőszak áldozatává vált a képek szerint.

A Table Budapestben tartották az összejövetelt január 16-án.

25 kiválasztott festményt helyeztek ki busz- és villamosmegállókban lévő citylightokra.

hirdetés
hirdetés

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók