hirdetés
hirdetés
hirdetés

Fidesz-közeli cégeknél hirdet az MTVA

Az MTVA által az Átlátszó.hu kérésére kiadott szerződések szerint a közmédia reklámjainak nagy részét Simicska-közeli cégeknél foglalták, amelyek összértéke nagyjából 110 millió forint.

hirdetés

Nagyjából 110 millió forintot költött el a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap Simicska Lajoshoz közel álló cégeknél – írja az Átlátszó.hu oknyomozó portál, miután a vagyonkezelőtől megkapták a kikért szerződéseket.

A portál azt írja, hogy a megkapott dokumentumokból annyit meg lehet állapítani, hogy az MTVA idén több reklámszerződést kötött a közismerten Fidesz-közeli üzletemberhez, Simicska Lajoshoz köthető cégekkel. Sőt, a kérdéses 2011 január 1. és szeptember 15. közötti időszakban – egy, a Magyar Rádió műsoridejéből körülbelül tízmillió forintnyit a Lapker Zrt. hirdetési helyeire cserélő barter (kivételével – az MTVA-nak csak ilyen cégekkel sikerült szerződnie közterületi reklámok elhelyezésére. Az összesen elköltött nagyjából száztízmillió forint oroszlánrészét kitevő reklámszerződést ráadásul a közbeszerzési törvény meglehetősen szabad kezelésével kötötte az állami vállalat.

Különös közbeszerzés

Két hónapja, 2011. szeptember 19-én szerződött az MTVA a Publimont Hirdetésszervező Kft.-ből és a Euro Publicity Kft.-ből álló, az előbbi vezette konzorciummal a közszolgálati műsorszolgáltatók 2011. őszi reklámkampányához kapcsolódó szolgáltatásokra, majd 30-án a szerződés első módosítását is aláírták. Az Átlátszó.hu megjegyzi, hogy adatkérői szempontból egyébként mindenképpen az MTVA javára írandó, hogy ezeket az adatkérés által érintett időszakhoz képest pár hetes késéssel született szerződéseket is megkapták.

A portál azt írja, hogy a szerződés szerint a beszerzést megelőző, típusa szerint közvetlen ajánlattételi felhívással induló, tárgyalás nélküli közbeszerzési eljárást augusztus 15-én indította az MTVA. Ez azért érdekes szerintük, mert erre az egyszerűsített közbeszerzési eljárásra, amelynek kiírásakor például nyilvános hirdetményt se tesznek közzé, a törvény szerint akkor van lehetőség, ha a beszerzés becsült értéke nem ér el egy bizonyos értéket – esetünkben, mivel szolgáltatásról beszélünk, huszonötmillió forintot.

Ebből a szempontból a portál szerint figyelemre érdemes, hogy az MTVA éppen hogy az értékhatár alatt, huszonnégymillió-kilencszázhatvanezer forint értékben szerződött a Publimont vezette konzorciummal. A szerződés két héten belül megszületett módosítása már száznégymillió-ötszázhatvanezer forintról szól. Ez a szám jóval magasabb az eredeti értékhatárnál, és ha ez szerepelt volna az eredeti kiírásban, akkor az MTVA nem is folytathatott volna le egyszerű eljárást.

A szöveg szerint azért volt szükség a szerződés értékét a négyszeresére növelő módosításra, mert az eredeti “szerződés 1. számú mellékletében foglalt mennyiségű hirdetéssel a megrendelő szerződéses célja nem érhető el”. Ez azért különös, mert az eredeti kontraktus mellékletében a Publimont-konzorcium ajánlata szerint pontosan annyi és olyan reklámhely – nyolcszáz citylight poszter és nyolcszáz óriásplakát Magyarországon, száz óriásplakát Romániában, kilencvenhat óriásplakát Szlovákiában, valamint három járműreklám Budapesten – szerepel, amit az MTVA az eljárás befejeztekor kiadott értesítő szerint eredetileg kért.
Vagyis az MTVA a céljának megfelelőnél jóval alacsonyabb teljesítést és ezzel értéket irányzott elő, ezután élt a kifejezetten alacsony értékű közbeszerzésekre alkalmazható könnyítésekkel, majd a közbeszerzési macerát a háta mögött hagyva, a győztessel az “igazi” értékre módosította a szerződést.

Mivel az MTVA a szerződésmódosítás mellékleteit nem küldte el nekünk, sajnos azt nem tudjuk, hogy a módosított szerződésben mennyi és milyen reklámhely szerepel. A szerződést és módosítását az érintett cégek ügyvezetői mellett az alap részéről Böröcz István vezérigazgató írta alá.

2011 szeptemberében két alkalommal kisebb, két-hárommillió forint közötti értékben plakátgyártásra szerződött az MTVA a Publimonttal.

Simicska, Publimont, Euro Publicity

A Publimont (korábban Europlakát) a Svájcban bejegyzett Publimont AG tulajdonában volt 2010. december 15-ig. A Publimont ügyvezetőjéről, Walter Hedigerről az Origo korábban megírta, hogy egy másik cégben Simicska Lajos és Nyerges Zsolt, két kormányközeliként ismert vállalkozó üzlettársa volt. A cég tulajdonosai ma Nyerges, közös cégükön keresztül Simicska és felesége, Pusztai Zsuzsanna, valamint Pro Aurum nevű cégén keresztül Töröcskei István, egy harmadik Fidesz-közeliként ismert üzletember.
A Euro Publicity Kft. tulajdonosa a Media und Marketing Group AG. A svájci cég címe megegyezik a Publimont AG-éval, és ügyvezetője szintén a korábban már említett Walter Hediger.

(forrás: Átlátszó)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Bejelentették: várható az új arculat és a b2b-profil további erősítése is 2020-ban.

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

hirdetés
hirdetés