hirdetés
hirdetés
hirdetés

Serényi János

hirdetés

Serényi János <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Serényi János (Illusztráció: Kovács Lehel)
1995-ben megalakul a reklámszakma egyik legfontosabb szervezete, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) elődje, a Magyarországi Reklámügynökségek Szövetsége (MaRS). Az alapítók között szerepel az akkoriban legerősebbnek tartott ügynökség, a McCann Erickson, amit ekkor már hetedik éve vezetett Serényi János.

Serényi reklámos tapasztalat nélkül indította el a céget 1988-ban Kaszás György kreatívigazgatóval, a régió első nemzetközi ügynökségeként. Húsz éven át folyamatosan vezette azt, és tette a magyar reklámpiac legnagyobb vállalkozásává, miközben a szakszövetség vezetésében is folyamatosan részt vett. 2008-as távozása azonban korántsem a kezdeti sikerek fényében zajlott. Egy nemzetközi és hazai szinten is megrogyott céget hagyott maga mögött, mely az előző években elvesztette ügyfelei jelentős részét, köztük a Pannont, valamint menedzsmentje és senior munkatársai jelentős részét.

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan kell a saját gyermekünkként felépíteni egy céget.

Egyesek szerint a McCann akkori kálváriájában komoly felelőssége volt Serényi János vezetői hibáinak is. Mások arra is felhívják a figyelmet, hogy a McCann olyan helyzetbe került, amely a legtöbb vezető számára komoly kihívást jelentett volna. Az egész reklámszakma számára viszontagságos évek voltak ezek, ami leginkább a McCannhez hasonló nagy, klasszikus ügynökségeket érintette súlyosan. Erre utalhat az is, hogy 2009-ben egy másik, hasonlóan régóta regnáló vezető, Merényi Éva is távozott a Lowe GGK éléről, miután előző évben az ügynökség elbukta a Telekomot.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Müpa vezetése mellett fogja bettölteni az Andy Vajna halálával megüresedett pozíciót.

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés