hirdetés
hirdetés
hirdetés

Serényi János

hirdetés

Serényi János <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Serényi János (Illusztráció: Kovács Lehel)
1995-ben megalakul a reklámszakma egyik legfontosabb szervezete, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) elődje, a Magyarországi Reklámügynökségek Szövetsége (MaRS). Az alapítók között szerepel az akkoriban legerősebbnek tartott ügynökség, a McCann Erickson, amit ekkor már hetedik éve vezetett Serényi János.

Serényi reklámos tapasztalat nélkül indította el a céget 1988-ban Kaszás György kreatívigazgatóval, a régió első nemzetközi ügynökségeként. Húsz éven át folyamatosan vezette azt, és tette a magyar reklámpiac legnagyobb vállalkozásává, miközben a szakszövetség vezetésében is folyamatosan részt vett. 2008-as távozása azonban korántsem a kezdeti sikerek fényében zajlott. Egy nemzetközi és hazai szinten is megrogyott céget hagyott maga mögött, mely az előző években elvesztette ügyfelei jelentős részét, köztük a Pannont, valamint menedzsmentje és senior munkatársai jelentős részét.

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan kell a saját gyermekünkként felépíteni egy céget.

Egyesek szerint a McCann akkori kálváriájában komoly felelőssége volt Serényi János vezetői hibáinak is. Mások arra is felhívják a figyelmet, hogy a McCann olyan helyzetbe került, amely a legtöbb vezető számára komoly kihívást jelentett volna. Az egész reklámszakma számára viszontagságos évek voltak ezek, ami leginkább a McCannhez hasonló nagy, klasszikus ügynökségeket érintette súlyosan. Erre utalhat az is, hogy 2009-ben egy másik, hasonlóan régóta regnáló vezető, Merényi Éva is távozott a Lowe GGK éléről, miután előző évben az ügynökség elbukta a Telekomot.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A jövőben a Café felel a szálloda külső kommunikációjáért.

A Soft Opening célja, hogy a gyerekek mellett a szülőket is bevonja a sztoriba.

A nagy adag nosztalgiázás mellé új reklámfilm is készült.

A Sherpa 10 éves születésnapját ünneplő hirdetéseinek megtervezését a TBWA/Helsinkire bízta.

A főpolgármester ezt megválasztása utáni egyik első interjújában ígérte meg.

hirdetés

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Meghosszabbított nevezési határidő: 2019. október 18.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés
hirdetés