hirdetés
hirdetés
hirdetés

Serényi is MAKSZ-os állami tendertanácsadó lett

Kommunikációs tenderek – elsősorban állami közbeszerzések – kiírásához és lebonyolításához nyújtana segítséget az a hat tanácsadó, akiket most kért fel a feladatra a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A Miniszterelnöki Hivatal tendereinél korábban is bevont már külső szakértőket, a többi minisztérium és állami intézmény gyakorlata azonban vegyes, és ezután is rajtuk áll majd, élnek-e a pályázói oldalról felajánlott segítséggel.
hirdetés

„Létrehozunk egy tanácsadói testületet, amelynek – ügynökségektől független – tagjai segítséget tudnak nyújtani a tenderek kiírásával, lebonyolításával kapcsolatban” – vetítette előre a MAKSZ írásos állásfoglalása a Kreatív Online által is feldolgozott, emlékezetes kétmilliárdos állami kommunikációs tender kapcsán.

A hat tanácsadó augusztus elején fogadta el a felkérést, a három marketingkommunikációval foglalkozó szakértő Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) főtitkára, Megyer Örs, a Megyer Consulting vezetője, az ÖRT elnöke, illetve Serényi János tanácsadó, a McCann Erickson volt ügyvezetője lesz. Médiaügyekben két auditorcég vezetője, a MediaSpiritet irányító Pénzes Anna, illetve Szemes Éva, a Marketing Concept első embere vállalta a feladatot, Macher Szabolcs, a Mattai Marketingkommunikációs Tanácsadó vezetője, az OMD Hungary volt ügyvezetője mellett. Mint Harsányi Dávid, a MAKSZ főtitkára a Kreatív Online-nak elmondta, a lista még bővülhet: olyan, az ügynökségek által elfogadott szakértőket kerestek és keresnek, akik jelentős piaci tapasztalattal rendelkeznek, de nem terveznek visszatérni a pályázatokon potenciálisan induló ügynökségekhez.

Nekik így lenne hiteles

A MAKSZ ezután keresi majd meg az érintett szervezetek kommunikációs vezetőit, a tanácsadók önéletrajza mellé a szervezet versenytárgyalási, közbeszerzési és briefing ajánlásait is mellékelve. Mint Harsányi Dávid, a szövetség főtitkára a Kreatív Online-nak elmondta, a testületet alapvetően az állami tenderek kapcsán hívták életre, de a tanácsadókat „elképzelhető, hogy a versenyszféra is igénybe fogja venni”.

A tanácsadók bevetése már korábban felmerült a szövetség részéről: mint arról beszámoltunk, Fazekas Ildikó és Megyer Örs épp a MAKSZ által elismert szakértőként vettek részt a Miniszterelnöki Hivatal bruttó 800 milliós tavalyi reklámtenderének kiírásában és bírálásában. Most a MAKSZ-tag ügynökségek vetették fel, hogy álljon fel állandó testület, amelynek tagjainak közreműködése Harsányi Dávid szerint „egyfajta hitelesítés volna a szakma felé”. (Legutóbb a kétmilliárdos ÚMVP-tenderről szóló cikkünkben írtunk arról, hogy a vezető ügynökségek egy része tapasztalatainál vagy előítéleteinél fogva egyelőre elzárkózik az állami tendereken való indulás elől.)

„Nem mondom, hogy nem lehet korrekt az a tender, ahol nem érzik szükségét, hogy külső szakértőket vegyenek igénybe, de a kiírásnál sokat lehet hibázni: ha valaki nem csinálja régóta, rutinosan, nem szakmabeli, akkor nehezebben látja át, hogyan kell rendes briefet írni vagy bírálati szempontokat jól meghatározni” – összegezte eddigi tapasztalatait Megyer Örs. „Hasznos volt az együttműködés: már a kiírásba is kerültek olyan szempontok, amelyek lehet, hogy nekem vagy a kollégáimnak nem jutottak volna eszünkbe. Nekünk a tavalyi volt az első tenderünk kiíróként – korábban pályázóként vettünk részt ezeken –, a szakértőinknek így sokkal nagyobb tapasztalata volt” – értett egyet Kirsch Zsuzsa, a tavalyi kommunikációs pályázatoknál külső tanácsadókat bevonó Miniszterelnöki Hivatal marketingkommunikációs igazgatója is, aki korábban a McCann Erickson kreatívigazgatója volt.

Nem lesz fáklyásmenet

„A korábbiakban is volt már rá példa, hogy megjelent egy kiírás, és a tanácsadó csak utána kapcsolódott be a munkába. Ez persze nem a szerencsés menet, de nem fogjuk tudni elérni, hogy rögtön mindenki minden tenderhez tanácsadók segítségét kérje” – mondta Harsányi Dávid a kezdeményezés esélyeiről. Szerinte még egy ideig úgy jelenik meg a kiírások egy része, hogy nem kérdeznek meg szakértőket, ez esetben utána próbálunk majd bekapcsolódni és jelezni, ha problémát látunk. „Hosszabb távon az volna a cél, hogy ez általános gyakorlattá váljon, és a szakma által elismert tekintélyek bele tudjanak folyni a munkába” – tette hozzá Harsányi. A tanácsadók díjazása egyébként a kiírókra hárulna, a testület létrehozásával a MAKSZ pusztán jelzi, kiknek a közreműködését fogadná el az ügynökségek általa képviselt része.

„A tárcáknak autonómiája van: mi ajánlásokat fogalmazunk meg, és ha erre van fogadókészség, szívesen segítünk a tanácsainkkal abban, hogyan lehet a MAKSZ segítségét felhasználni” – mondta lapunknak Baráth Péter, a Miniszterelnöki Hivatal kormányzati kommunikációs főigazgatója, a kezdeményezés részletes ismerete nélkül is üdvözölve a segítő szándékot. „A közbeszerzési kiírások tartalmi és formai követelményeit ugyanakkor a törvény határozza meg, nem a kiíró szándékai, és mindig abból fakadnak a különböző ellenvélemények, hogy a piaci logikát mennyiben képes a törvény lekövetni és alkalmazni” – tette hozzá a 13 évet ügynökségi oldalon töltő szakember, megjegyezve: a szakmai szervezeteknek szerinte a piaci oldalon is akadna tennivalója a tenderek kapcsán.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Egy korábban visszahúzódóan kommuniláló német multi magyarországi leányával dolgoztak együtt egy évet. 

Nem elveszi a munkát, csak besegít, ha kell. 

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés