hirdetés
hirdetés
hirdetés

Serényi is MAKSZ-os állami tendertanácsadó lett

Kommunikációs tenderek – elsősorban állami közbeszerzések – kiírásához és lebonyolításához nyújtana segítséget az a hat tanácsadó, akiket most kért fel a feladatra a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A Miniszterelnöki Hivatal tendereinél korábban is bevont már külső szakértőket, a többi minisztérium és állami intézmény gyakorlata azonban vegyes, és ezután is rajtuk áll majd, élnek-e a pályázói oldalról felajánlott segítséggel.
hirdetés

„Létrehozunk egy tanácsadói testületet, amelynek – ügynökségektől független – tagjai segítséget tudnak nyújtani a tenderek kiírásával, lebonyolításával kapcsolatban” – vetítette előre a MAKSZ írásos állásfoglalása a Kreatív Online által is feldolgozott, emlékezetes kétmilliárdos állami kommunikációs tender kapcsán.

A hat tanácsadó augusztus elején fogadta el a felkérést, a három marketingkommunikációval foglalkozó szakértő Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) főtitkára, Megyer Örs, a Megyer Consulting vezetője, az ÖRT elnöke, illetve Serényi János tanácsadó, a McCann Erickson volt ügyvezetője lesz. Médiaügyekben két auditorcég vezetője, a MediaSpiritet irányító Pénzes Anna, illetve Szemes Éva, a Marketing Concept első embere vállalta a feladatot, Macher Szabolcs, a Mattai Marketingkommunikációs Tanácsadó vezetője, az OMD Hungary volt ügyvezetője mellett. Mint Harsányi Dávid, a MAKSZ főtitkára a Kreatív Online-nak elmondta, a lista még bővülhet: olyan, az ügynökségek által elfogadott szakértőket kerestek és keresnek, akik jelentős piaci tapasztalattal rendelkeznek, de nem terveznek visszatérni a pályázatokon potenciálisan induló ügynökségekhez.

Nekik így lenne hiteles

A MAKSZ ezután keresi majd meg az érintett szervezetek kommunikációs vezetőit, a tanácsadók önéletrajza mellé a szervezet versenytárgyalási, közbeszerzési és briefing ajánlásait is mellékelve. Mint Harsányi Dávid, a szövetség főtitkára a Kreatív Online-nak elmondta, a testületet alapvetően az állami tenderek kapcsán hívták életre, de a tanácsadókat „elképzelhető, hogy a versenyszféra is igénybe fogja venni”.

A tanácsadók bevetése már korábban felmerült a szövetség részéről: mint arról beszámoltunk, Fazekas Ildikó és Megyer Örs épp a MAKSZ által elismert szakértőként vettek részt a Miniszterelnöki Hivatal bruttó 800 milliós tavalyi reklámtenderének kiírásában és bírálásában. Most a MAKSZ-tag ügynökségek vetették fel, hogy álljon fel állandó testület, amelynek tagjainak közreműködése Harsányi Dávid szerint „egyfajta hitelesítés volna a szakma felé”. (Legutóbb a kétmilliárdos ÚMVP-tenderről szóló cikkünkben írtunk arról, hogy a vezető ügynökségek egy része tapasztalatainál vagy előítéleteinél fogva egyelőre elzárkózik az állami tendereken való indulás elől.)

„Nem mondom, hogy nem lehet korrekt az a tender, ahol nem érzik szükségét, hogy külső szakértőket vegyenek igénybe, de a kiírásnál sokat lehet hibázni: ha valaki nem csinálja régóta, rutinosan, nem szakmabeli, akkor nehezebben látja át, hogyan kell rendes briefet írni vagy bírálati szempontokat jól meghatározni” – összegezte eddigi tapasztalatait Megyer Örs. „Hasznos volt az együttműködés: már a kiírásba is kerültek olyan szempontok, amelyek lehet, hogy nekem vagy a kollégáimnak nem jutottak volna eszünkbe. Nekünk a tavalyi volt az első tenderünk kiíróként – korábban pályázóként vettünk részt ezeken –, a szakértőinknek így sokkal nagyobb tapasztalata volt” – értett egyet Kirsch Zsuzsa, a tavalyi kommunikációs pályázatoknál külső tanácsadókat bevonó Miniszterelnöki Hivatal marketingkommunikációs igazgatója is, aki korábban a McCann Erickson kreatívigazgatója volt.

Nem lesz fáklyásmenet

„A korábbiakban is volt már rá példa, hogy megjelent egy kiírás, és a tanácsadó csak utána kapcsolódott be a munkába. Ez persze nem a szerencsés menet, de nem fogjuk tudni elérni, hogy rögtön mindenki minden tenderhez tanácsadók segítségét kérje” – mondta Harsányi Dávid a kezdeményezés esélyeiről. Szerinte még egy ideig úgy jelenik meg a kiírások egy része, hogy nem kérdeznek meg szakértőket, ez esetben utána próbálunk majd bekapcsolódni és jelezni, ha problémát látunk. „Hosszabb távon az volna a cél, hogy ez általános gyakorlattá váljon, és a szakma által elismert tekintélyek bele tudjanak folyni a munkába” – tette hozzá Harsányi. A tanácsadók díjazása egyébként a kiírókra hárulna, a testület létrehozásával a MAKSZ pusztán jelzi, kiknek a közreműködését fogadná el az ügynökségek általa képviselt része.

„A tárcáknak autonómiája van: mi ajánlásokat fogalmazunk meg, és ha erre van fogadókészség, szívesen segítünk a tanácsainkkal abban, hogyan lehet a MAKSZ segítségét felhasználni” – mondta lapunknak Baráth Péter, a Miniszterelnöki Hivatal kormányzati kommunikációs főigazgatója, a kezdeményezés részletes ismerete nélkül is üdvözölve a segítő szándékot. „A közbeszerzési kiírások tartalmi és formai követelményeit ugyanakkor a törvény határozza meg, nem a kiíró szándékai, és mindig abból fakadnak a különböző ellenvélemények, hogy a piaci logikát mennyiben képes a törvény lekövetni és alkalmazni” – tette hozzá a 13 évet ügynökségi oldalon töltő szakember, megjegyezve: a szakmai szervezeteknek szerinte a piaci oldalon is akadna tennivalója a tenderek kapcsán.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Ezért futhatunk bele könnyen ma a világnap szpotjába a magyar csatornákon is.

Míg a ruhahajtogató technikái mindenkit lenyűgöznek, az új projektje nem aratott osztatlan sikert.

Mindegy is voltaképp, hogy mit reklámoz a videó.

Novembertől a Skivak felel a logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalat közösségi média kommunikációjáért.

15 éve rendezi meg miden évben a pincészet a címketervező pályázatát, most bemutatják az eddigi legjobb műveket.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés