hirdetés
hirdetés
hirdetés

Semmi nem történik a TV2 négymilliárdos RTL-követelésével

A 24.hu-nak adott terjedelmes interjút Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese, amelyben beszél arról, hogy nem köszönnek Dirk Gerkensszel, ha találkoznak, és semmi nem történik azzal a négymilliárd forintos követeléssel, amelyet a TV2 ügyvédei küldtek az RTL-nek.

hirdetés

Szeptember elején írt lejárató cikket az RTL Csoportról a Figyelő, a többi között azt állítva, hogy veszteséges és eladósorban van a cégcsoport. A 24.hu-s interjúból most kiderül, hogy helyreigazítással zárták le az ügyet Schmidt Mária lapjával.

Kolosi Péter akkor publikus Facebook-posztban elmélkedett az írásról, és ebben a posztban írta le, hogy a TV2 ügyvédei egy négymilliárd forintos követelést küldtek a rivális csatornának, amelyet az RTL-nél a poszt szerint egyáltalán nem értettek. A posztban ezután felmerül, hogy ez a követelés magyarázhatja-e, hogy a tavaly 7,5 milliárdos veszteséget jelentő TV2 Csoport mérlegében szerepel egy négymilliárdos elhatárolt nyereség is, és nem lehet-e, hogy a valós veszteség inkább 12 milliárdhoz van közel, ahogy azt az RTL szakemberei is becslik a műsorok kalkulálható gyártási költsége alapján.

A TV2 Csoportot akkor a Kreatív megkérdezte, valóban létezik-e és mit takar ez a követelés, sajtóosztályuk akkor azt válaszolta, nem kommentálnak Facebook-posztokat, más szavakkal: nem cáfolták a létezését. A 24.hu interjújában most újból szóba kerül, Kolosi mindössze annyit mond róla: az ügy "nem tart sehol".

Vélhető, hogy az RTL anno ügyvédekkel válaszolt az ügyvédi levélre, azaz a válasz azt takarja, hogy a TV2 nem vitte peres útra a rejtélyes ügyet. A tekintélyes nagyságrend és a csend legalábbis megkérdőjelezi, hogy van-e valódi jogalapja a keverésnek.

Nem eladó az RTL, nem lesz több politikus műsor

Az M-RTL vezérigazgató-helyettese határozottan tagadta, hogy kifelé tartana az RTL az országból, amelyet megerősített az anyacég vezérigazgató-helyettese is itt tartózkodása alkalmával, egészen pontosan: "az RTL-nek nincsenek kivonulási tervei". Szerinte a Central Digitális Médiába való bevásárlásuk körüli hercehurca (a médiahatóság és a GVH se hagyta jóvá a 30 százalékos tulajdonszerzést) nem nyomás a kormány részéről: "Nyilván vannak vitáink például a médiahatósággal. De húsz éve vannak ilyen ügyeink. Most is vannak."

Szokás szerint szóba került a legnagyobb elérésű független médiatermékek egyike, az RTL Klub Híradója is. "Az, hogy mikor mennyi politikával foglalkozik az RTL híradója, az nagyon komolyan függ az aktuális nézői igényektől. Meg lehet nézni, milyen távolságban van a Híradó és a Tények nézettsége. Tényleg volt olyan időszak, amikor azt éreztük, az emberek nem akarnak politikát nézni, apatikusak voltak. Ez meghatározta a fő híradónk karakterét. Ezen mindenki sokat sajnálkozott, de a világban máshol is átalakultak a fogyasztói igények. Emlékszem arra, amikor a német RTL akkori hírigazgatója panaszkodott, mert korábban el nem tudta volna képzelni, hogy a híradójuk beszámol a milánói Fashion Weekről, most meg tudósítójuk van a helyszínen" - mondta el Kolosi az interjúban

Szerinte az összes fontos politikai-közéleti hírről beszámoltak, és ott vannak a közéleti magazinműsorai is, a XXI. század, Házon kívül, illetve ide sorolja a Fókuszt is. Kolosi Péter szerint ma Magyarország nem bírna el még egy közéleti tévécsatornát, és félreértés, hogy nekik dolguk lenne a kormányzati médiatúlsúllyal.

Szembesítették Kolosit az interjúban azzal is (annak kapcsán, hogy állítólag a TV2 lemásolni készül A Fal című nemzetközi műsorformátumot, amit az RTL licenszelt), hogy programigazgatóvá való kinevezése után egy évvel, 2002-ben lemásolták a TV2 által licenszelt Big Brothert, és Való Világ néven indítottak beköltözős realityt. Ezért vállalja a felelősséget, bár szerinte akkor ez helyes döntés volt. A TV2 szerinte ennél többször lépte ezt meg. "Vacsoracsata-Hal a tortán, vagy a Sztárban sztár, aminek az eredeti formátuma nálunk volt, ám el sem tudtuk kezdeni, mert megelőztek a másolattal. Tárgyalásban voltunk a Sztárok a jégen formátuma kapcsán, de azt is nyúlták. A TV2 gyakran csinálja, hogy készít egy hasonló formátumot, és műsorra tűzi." Erről A Fal kapcsán itt írtunk bővebben.

Érdekes még, hogy kiderül az interjúból (bár sejthető volt): nem köszönnek egymásnak Dirk Gerkensszel, az RTL ex-, a TV2 jelenlegi vezérigazgatójával.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Három évig dolgoztak együtt, a Mito váltja őket.

A Central European Startup Awards egyetemi partnere lett az iskola.

A telekommunikációs szolgáltató átnevezte a hazugságvizsgálót.

Mostantól szombaton is hallható az "egyik legkarakteresebb műsor".

A Vermis összeszedte, mi minősül reklámnak és mit kell tennie egy véleményvezérnek.

hirdetés

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Hosszabbított nevezési határidő: 12.15.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

hirdetés
hirdetés