hirdetés
hirdetés
hirdetés

Schrödinger tenderei: amikor ghostol az ügyfél

Nem kellemes élmény, amikor többhetes munka, ötletelés, egy jól-rosszul sikerült prezentáció és izgatott várakozás után azzal hív fel a reménybeli ügyfél, hogy „sajnos ezúttal mást választottunk”. Ennél csak egy rosszabb: se egy levél, se egy telefon, egyszerűen csak ghostol... Ritkán, de úgy tűnik, egyre gyakrabban fordul elő ez a fajta tender, amit ugyan nem nyertünk meg, de (még?) nem is veszítettük el. A héten írt erről a PR Weeknek James Gordon-MacIntosh, a Hope & Glory ügyvezető partnere – pont betalált, mert nagyjából két hónapja nem tudom biztosan, elvesztettünk-e egy nagy tendert...

hirdetés

Talán a magyar megbízói oldalnak is érdekes lehet, hogy csapódik le a tenderek lezárása az ügynökségeknél, mik a legjobb gyakorlatok, mit szeretnénk hallani a nemleges válaszon túl. Csak megerősíteni tudom Gordon-MacIntosh véleményét: rossz azt hallani, hogy veszítettünk, mindenki azért indult a tendereden, mert nyerni szeretett volna. Viszont az nagyon kellemetlen, amikor már pletykálják, ki lett a nyertes – legrosszabb esetben a majdani új ügynökség terjeszti, bár velem ez csak egyszer, évekkel ezelőtt fordult elő –, de semmiféle hivatalos értesítést nem kaptunk. Márpedig hidd el, a pr-szakmában villámgyorsan terjednek a hírek!

A megbízó döntését számtalan szempont befolyásolhatja, a szakmai kérdésektől a személyes szimpátiáig. Egyiket sem akarom elvitatni, de hallani szeretném, mert a hibákból tudunk és akarunk tanulni. Nem fogunk megsértődni, egy ügynökségvezető sokkal többször hallotta, hogy „ezúttal mást választottunk”, mint ahányszor neked ki kellett mondanod, és el sem hinnéd, mi mindent hallottam már nekem és a kollégáimnak szánt (általában azért építő) kritikaként.

Gordon-MacIntosh öt pontos javaslatcsomagjával maradéktalanul egyetértek:

  1. Hívd fel a pályázót! E-mailben egyszerűbb elhajtani (és a ghostolásnál az is sokkal jobb), de ha a csapat napokat, heteket invesztált a javaslatába, megérdemlik, hogy rájuk szánj tíz percet!
  2. Térj a tárgyra! Mindketten tudjátok, mi a hívás célja: nem a csevegés, az eredményt akarod közölni.
  3. Kezdd a nemmel! A részletes visszajelzésre úgysem tud figyelni, amíg az igent vagy a nemet várja...
  4. Teljes tévút volt a stratégia? Nem tetszett egy ötlet, vagy már próbáltátok és nem vált be? Azért mégis szerepelt a javaslatban egy, ami kifejezetten jó volt? Mondd el, kérlek!
  5. Mondj néhány szót a csapatról is! Valaki kiemelkedően jó szakembernek tűnt? Vagy épp ellenkezőleg, valaki rosszul prezentált, nem volt elég összeszedett, halvány fogalma sem volt egy témáról? Szeretném hallani, mert csak konkrétumok alapján tudok személyi vagy képzési döntéseket hozni. 

Ennyi: vezetőként a beosztottjaiddal is megteszed, mert tudod, hogy csak úgy fejlődnek, ha tudják, mit vársz el tőlük, és ahhoz képest miben feleltek meg, miben nem.

De tudod mit? Három-négy héttel az eredményhirdetés kitűzött dátuma után már egy kétsoros e-mailnek is örülnénk...

Szántó Balázs, ügyvezető partner, Noguchi Porter Novelli
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Bejelentették: várható az új arculat és a b2b-profil további erősítése is 2020-ban.

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

hirdetés
hirdetés