Rubik-kockával is kiforgathatjuk jelszavainkat

Egy offline kocka online adataink védelmére, amit addig kell tekergetni, amíg meg nem találjuk a számunkra legbiztonságosabb jelszót.

Annak ellenére, hogy évek óta riogatnak minket adataink lopásával és hackerek támadásával, vannak, akiknek még mindig az 123456-os számkombináció jelenti különböző fiókjainak védelmét. Hát nem lenne jobb egy játék, amivel pillanatok alatt létre is hozhatjuk a random módon generált jelszavainkat? Dehogynem! Az Ultra Password Cube fejlesztői már meg is álmodták ezt egy Rubik-kockához hasonló formába öntve – írja cikkében a Digital Trends.

A két matematikus feltalálóból álló csapat a jelszó-készítő kockát a véletlenszám-generátor technológiájára és a kézi vezérlés kombinációjára építette. „Mindegyik mágikus kockánkra a felhasznált szimbólum-készlet címkéit már eleve véletlenszerűen applikáljuk rá, amelyet aztán a felhasználó újabb véletlenszerűséget létrehozva tovább kever, hogy megalkossa saját jelszavát. Így nagy valószínűséggel szinte minden, eladásra kínált kockánk teljesen más lesz” – ezt Dr. Petrus Potgieter az egyik ötletgazda mondta, miközben hozzátette, a jövőben ez lehet a legkönnyebb formája az otthoni vagy munkahelyi eszközeinket védő jelszavak legyártásának. És a legbiztonságosabb is - teszi hozzá -, mivel a kocka nem digitális, így az elektronikus jelszógenerátorokkal szemben sem meghekkelni, sem kémprogrammal bekövetni nem lehet.

 

"Azt gondoljuk, ma már egyre sürgetőbb a szükség, hogy az emberek offline is tudjanak a legfontosabb online adataik védelmére egy erős, biztonságos jelszót létrehozni" - írják közösségi kampányoldalukon, ahol azt ígérik, a vásárláskor minden kocka mellé használati útmutatót is mellékelnek. A kocka összesen 162 számból, betűből és egyéb írásjelekből álló szimbólum-halmazt tartalmaz, az oldalaira címkeként ragasztott kilenc négyzet mindegyikében pedig egy-egy karaktert piros színnel jelöltek. A kocka alapos megforgatása után ezek közül kell választani egy karaktert, amely a jelszavunk kezdőbetűje lesz (Facebook-jelszó esetén az F-et, Gmail-jelszóhoz a G-t ajánlják megkeresni), majd addig kell forgatni, amíg ez a kezdőbetűnk a kocka egyik oldalának bal szélére kerül. Ha ez megvan, akkor a mellette fekvő két négyzetben látható karakterekkel együtt sorban, az óramutató járásával megegyező irányban olvashatjuk le a jelszavunkat. A bűvös kockára a cég egyelőre a Kickstarteren keresztül gyűjt pénzt, 80 ausztrál dollárért (15 ezer forintért) pedig bárki szerezhet egyet magának.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók