hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rossz lenne, ha az esélyesek nyernének

Kihirdették a cannes-i reklámfesztivál esélyeseit. Nem estünk hanyatt tőlük, de van, amelyiket nagyon irigyeljük. De azok nem is reklámok.

hirdetés

Az első nap meglepetése, hogy Bob Garfield dél-amerikai kávéültetvényesnek öltözött. Öltönyének elviselhetetlenül nyolcvanas évekbeli szabása és vajszíne ugyanúgy utalhat mélységesen rossz ízlésre, ahogy a fluortomizós kreatívok buksijának megsimogatására. Ez az ember 2007-ben kitöltötte a nagy kreatívszelvényt Cannes előtt, majd két hét múlva telitalálata lett a film királykategóriában. Nem mintha nagy történet lenne, de ez általában senkinek sem szokott sikerülni. Két évvel később Garfield a reklámfesztivált ledorongozó hírhedt nyilatkozatában, - amire David Lubars, a zsűri elnöke (BBDO WW) kénytelen volt videóüzenetben reagálni, azt mondta, hogy minden díjat adjanak oda a Crispinnek a Whopper Sacrifice-ért, és hétfőn mindenki menjen haza, mert nincs mit ünnepelni. Nem vagyok benne biztos, hogy a zsűri nem ezért buktatta meg a Crispint 2009-ben és dobott oda egy aranyat médiakategóriában. Garfield idén nem jósolt.

Eközben a Leo Burnett huszonnégy éve hobbiból indult nagy előzetes megmondásából egy külön médiafelület fejlődött ki. Korábban sokszor érte a vád a Leo Burnettet, hogy a maguk felé hajlik a kezük a jóslatoknál, lévén, hogy csak saját szakembereikkel mondatták meg a jövőt. A Cannes Predictions-t aztán tavaly világméretű nyilatkozóoldallá változtatták, majd az így összegyűjtött tapasztalatokat nyújtották át a médiának. Tavaly a 40 kiválasztott kampány összesen 90 díjat nyert Cannes-ban. Az összes megnyerhető 15 Grand Prix-ből 11-et tartalmazott a lista. Nem rossz találati arány.

Ahogy elnézzük az esélyeseket, egyelőre nem esett le az állunk. Legalábbis az ötletektől nem. Nehéz lenyelnünk, hogy a nálunk többnyire ultrabalos ijfúcsapatok és nyomi pr-ügynökségek által lealázott flashmob műfaja 2011-ben esélyes lehet bármire, márpedig a T-Mobile Welcome backje nem csak úgy esélyes, hanem gigaesélyes itt. Aztán van slow motion technikával készített ünnepelt szpot, amely technikáról 2008-ban már azt írtuk, hogy még pár ilyen, és unni fogjuk. A Carlton sörmárkának készített reklám legalább kicsit humoros. De csak kicsit. Az épületvilágítással játszó show sem olyan fergeteges ötlet, a Target Kaleidoscopic Fashion Espectacular eseményében annyi az érdekes, hogy ugyanaz a csapat csinálta, amely a Daft Punk fénytechnikájáért is felel.

T-mobile 

 

Carlton

Target

Idén erős trendnek érezzük a nagy elbeszéléseket, az epikus történeteket is. Hogy például rögtön elsírjuk magunkat, itt van a Shangri LA Hotels szállodaláncnak készített szpot, amiben a zimankóban a fenyvesekben összecsukló vándort a köréje telepedett farkasok mentik meg a fagyhaláltól. Aztán itt van a Gatorade Replay programsorozata, amely során olyan legendás kosárlabda, hoki és baseball-meccseket játszanak újra húsz-harminc évvel később, amikben valami drámai fordulat, vagy a sípszó után megadott pont döntöttek a mérkőzésekről. Ez annyira amerikai történet, amennyire csak lehet. A Puma After Hours Athlete akciója a fiatal working class heróknak állítana emléket, míg a Chrysler a kipusztuló félben lévő Detroitnak. Ez utóbbi a szerző szívét megdobogtatja, de nyerni nem fog.

Chrysler

Shangri LA Hotels

Puma

Gatorade

Azt jó megállapítani, hogy amibe tényleg nagyon sok pénzt beleöltek, az legalább valóban grandiózusra és jóra sikerült. A Heineken The Entrance-ja, vagy a Nike Write the Future-jeannak ellenére szuperesélyesek, hogy nem különösebben erős ötletek, ráadásul a Nike kampányértéke is elég kétséges volt. A Diesel Island igazán pofásra lett megcsinálva, csak sajnos semmi önirónia nincs benne, így nem lehet annak örülni, hogy a hipszterekből dollármilliárdokat kereső cég egy hipszteralázó kampánnyal nyert. Sajnos nem egy right now coat. A bébirépás kampány viszont épp a gyökkettőségével lephet meg mindenkit, nem is annyira sötét ló a bébirépaevést menőnek beállító kampány.

Nike

Heineken

Diesel Island

Muszáj viszont kiemelnünk olyan projekteket, amiknek nem sok köze van a reklámokhoz. Kezdjük a Volkswagen Fun Theoryjának tavalyi etapjával (minden korábbi projektet nagyon szerettünk tőlük). A traffipaxra épülő Speed Camera Lottery ráadásul fogyasztói ötletre valósult meg, ami külön jófejség a Volkswagentől és a stockholmi DDB-től. Még nagyobb királyság lenne, ha a díjátadón az ötletgazda is átvehetné a díjat. De nem ez volt a legjobb dolog szerintünk, hanem a netes Oscar, a Webby Awards ítészei szerint az év embere, Watson. Watson az IBM mesterséges intelligenciájú szuperszámítógépe, amely a Jeopardy nevű amerikai vetélkedőben vitézkedett. A projekten két évig bábáskodott, és az ötletben aktívan részt vett az Ogilvy & Mather New York, Watson brandelése, kommunikációja, személyisége szerintünk nagydíjat fog kapni.

Ugyanígy megérdemelne egy aranyat a Google és az Arcade Fire együttes The Wilderness Downtown munkája, amely a Google Maps-re épül, és szintén a Google-től a személyes kedvenc Chrome Speed Tests sorozat. A Rio de Janeirói The World Biggest Hug-ja pr- kategóriában nyilván megkerülhetetlen lesz (a brazil újságírókollégák is imádkoznak érte és hisznek benne), míg a személyiségi jogokat védő Metallic Ink Undertones, valamint a Save as WWF a karitatív/jogvédő lelkületű zsűritagokat fogja díjadásra sarkallni. Mindkettő elég jó ötlet egyébként.

Speed Camera

Watson

Chrome Speed Tests

Google – Arcade Fire

Carinho de Verdade

Amandement Metallic Ink Undertones

WWF

A cukiságot idén az IKEA Cats-je, valamint a Volkswagen The Force-sza hozza, és csak remélni tudjuk, hogy a cicás szpot csak azért nem kap díjat, mert az IKEA lett az év hirdetője Cannes-ban.

The Force

IKEA Cats

Nehéz megmondani, hogy a Leo Burnett esélyesei közé magyar, vagy magyarok által készített reklám beférhetett volna-e, ha ismerik. Most nagyot fogunk mondani, de azt gondoljuk, hogy az Ogilvy German Style-ja mindenképp. Nem ismerjük a teljes mezőnyt, de a vetítésekről visszatérő Esther és Noémi azt mondták, hogy nagyon gyengék, a zsűri kedvence pedig a sokrétű és szerintünk túlhajtott Decode Jay-Z with Bing a Droga5-tól.

German Style

Jó lenne tudni, hogy Garfield mit gondol az idei évi esélyesekről. Alighanem valami olyasmit mondana, hogy ez egy nagy szar. Miközben ez a cikk íródott, a hátunk mögötti kivetítőn Garfield szájából olyan szavak hangzottak el, hogy shit, assholes és fuck. Majd amikor bejött a sajtószobába, a legyek is elkussoltak. Pedig mosolygott.

A teljes listát itt lehet megnézni. Holnap visszatérünk a személyes kedvenceinkkel. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Love, Death & Robots egyik epizódjában végzett digitális effektekért kapták az Annie-díjat.

A SorozatWiki információi szerint az RTL Magyarország, a TV2 és a Viasat is bedarál saját gyártású műsort.

Nagyívű, Sissitől egészen Mészáros Lőrincig eljutó összeállítás az osztrák és magyar nézőknek.

A Media1 biztosnak véli, hogy jövő csütörtöktől minden munkanap megjelenik az ingyenes újság.

Először osztják majd ki a „Live Communication” díjakat, amire 2019-es rendezvényekkel lehet pályázni.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés