hirdetés
hirdetés
hirdetés

Golden Drum

Román reklámipar - idén is bizonyít Portorozsban

Bár Grand Prix eddig a németekhez és az osztrákokhoz került Portorozsban, a díjak számát tekintve a tavalyi Golden Drumhoz hasonlóan a román ügynökségek idén is tarolnak. A közép-kelet-európai kreatívok közül a románok toronymagasan vezetnek a megszerzett hét díjjal, majd három-három elismeréssel a lengyelek és a csehek következnek.
hirdetés
Az interactive, a media, a design & art direction, a film kategóriák nagydíjasai, valamint az arany-, ezüst- és bronzérmek mellett odaítélték az OpenAd Golden Drum és a Golden Watch elismeréseket is.  A 43 díj közül a legtöbbet a románok vitték el, a reklámverseny második napját hét elismeréssel zárták.

Az OpenAd Golden Drumon a legjobb ötletet a Graffiti BBDO Bukarest nyújtotta be, és a verseny legjobb print ötletéért járó elismerést is ez az ügynökség kapta. A tévés kategóriában a román Friends Advertisinget ismerték el. A négy OpenAd kategóriában a három román siker mellett a legjobb web deisgn-ért járó elismerést a cseh Wunderman kapta.

Az OpenAd-en kívül az interactive és a media kategóriákban ezüsttel díjaztak két román kampányt, előbbit a Webstyler politikai hirdetésért kapta, utóbbit pedig a Starcom Media vehette át egy Avon-kampányért.

A Golden Watch kilenc elismerése közül kettő lett a román Grey-é és a McCann Ericksoné.

A németek mennyiségileg kevesebb, de fajsúlyosabb díjakat gyűjtöttek be, mint a románok. Övék lett az interactive Grand Prix, valamint két arany, illetve három ezüst.

A német Scholz & Friends media kategóriában kapott aranyat, a design & art direction aranya pedig a Wundermané lett egy Lufthansa kreatívért. Szinten a design & art direction kategóriában nyert ezüstöt a hamburgi TBWA egy opera kampánnyal, amely a media kategóriában is második lett. A német TBWA berlini irodája pedig a Playstation3-mal a médiamunkák között kapott ezüstöt.

Az országok versenyében eddig a harmadik helyezett Lengyelország és Csehország három-három díjjal, míg Ausztria, Hollandia, Szlovénia, Lettország és Szlovákia két elismeréssel szerepel a legjobbak listáján.

Mint arról már beszámoltunk, a magyar ügynökségek csak a shortlistig jutottak: a Kirowski a „régi idők karácsonya" site-al, a TheLab3 a T-Online-nak készített vírusfilmjével, Media, Design és Advertising kategóriában pedig a Leo Burnett SMS-Bandival, a „Secretjewel" koncepcióval és a Headhunterz-kampánnyal került a döntőbe.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Bejelentették: várható az új arculat és a b2b-profil további erősítése is 2020-ban.

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

hirdetés
hirdetés