hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rettegjetek, márkamenedzserek!

A márkák befolyása a digitális közösségek térnyerésével párhuzamosan drasztikusan csökken, a klasszikus reklám ideje lejárt. A fogyasztók új generációja jön, akikhez teljesen más eszközökkel kell szólni – erről szól röviden a Tomi T. Ahonen–Alan Moore szerzőpáros nemrégiben megjelent könyve.
hirdetés

Az X és az Y generációk után mostantól a „Gen C”-ről illik beszélnünk, ha egy kis szakmai irigységet szeretnék kelteni beszélgetőtársunkban. A Gen-C, azaz generation community tagjai már nem a számítógép és az internet segítségével teremtenek kapcsolatot egymással, hanem a folyamatos elérést biztosító mobiltelefonok útján. Ez a hagyományos internet utáni világ: a Gen-C tagjai elsősorban 25 év alatti fiatalok, akiket a 3G-s technológiára épülő mobilok használata formál közösséggé.

Ezek az emberek persze már eddig is igencsak hajlamosak voltak a digitális alapokon nyugvó közösségek létrehozására: az eBay, a társkereső portálok, a peer-to-peer hálózatok azonban a szerzők szerint csak igen kezdetleges példái a digitálisan összekapcsolt világ új típusú közösségeinek. A mostanában születő digitális csoportosulások esetében már nincs tartalma a „bejelentkezés” szónak, hiszen a telefonok segítségével folyamatosan hálózatban leszünk.

Az egykor a Nokia-fejlesztőjeként dolgozó, ma inkább tanácsadóként és oxfordi előadóként tevékenykedő Tomi T. Ahonen és szerzőtársa, az úgynevezett „engagement marketing” szekértőjének számító Alan Moore könyvében ugyanis nem győzi hangsúlyozni: a klasszikus reklám és marketing ideje lejárt!

Ahonen és Moore kommunikációs szakemberek féltett kincsét, a márkát veszik célba. Ha azt nem is merik kimondani, hogy a klasszikus márkaépítés halott, azt leírják, hogy haldoklik, és a digitális közösségek világában a közösségek átveszik az uralmat a márkák felett. Ahonen és Moore hiszik, hogy a jövőben „a közösségek befolyást nyernek a márkák felett.” A dolog bonyolultabb ennél, mivel a közösségek értékrendje is fogyasztási szokásokat határoz majd meg. Tehát nem a márkák eltűnéséről, inkább a márkapreferenciák kialakulásának és befolyásolhatóságának átalakulásáról van szó.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

 A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat idén 19. alkalommal hirdeti meg a digitális megmérettetést, amelyre a szakmai zsűri a legfrissebb idei honlapokat és a legjobb digitális megoldásokat várja. 

Egyre több raktárkoncertet vállaló zenekar csatlakozik az akcióhoz.

Ötletes absztrakciók, szokatlan perspektívák és önmegvalósítás vitték a prímet júliusban.

Erősen ajánlják a maszkviselést, belépéskor hőmérőzésre is lehet számítani.

Képernyőfüggők, már csak a virtuális valósgban tájékozódnak, elidegenedtek egymástól - Billie Eilish szerint a sztereotípiákkal szemben pont ez a generáció hozhat társadalmi változásokat.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés