hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rendezvényes tartalmaktól hemzseg a szeptemberi Kreatív

A címlapon Duca Andrea, a HD Group ügyvezetője, odabent pedig alaposan átvesszük a BTL-ből induló ügynökségek terjeszkedését, sikereit és kihívásait. Plusz lapkiadók a könyvbizniszben, telkóreklámok és Survivor! A szeptemberi Kreatív kapható az újságosoknál.

hirdetés

Címlapon Duca Andrea, a HD Group vezetője

Címlapunkon az a Duca Andrea szerepel, aki szakmai pályája során kétszer is kivette a részét az egyik legnagyobb rendezvényügynökség felépítésében, miközben lelkesen, számos platformon igyekszik szakmáját népszerűsíteni. Egyetemen tanít, szakkönyvet ír, és ő vette kézbe az irányítást az aktuálisan legaktívabb szakmai szervezet ügynökségi tagozatánál is. A vele készített interjúból kiderül, hogy a HD Groupnak is egyre több belső kommunikációs megbízása van, külföldi munkákkal és tartalomgyártással bővül az ügynökség feladatköre. A BTL-piac helyzetéről, az új Telekom-székházról, céges milánói kirándulásokról és a kisgyerekes anyukák reintegrációjáról beszélgettünk vele.

A rendezvényes piacot is vastagon érintő munkaerőhiányról például így vélekedik: „A mai piaci helyzetben, ha van egy jó munkavállalód, és valami oknál fogva meg kell oldanod, hogy home office-t, csökkentett munkaidőt és egyéb, nem szokványos munkáltatói módszereket alkalmazz, arra is meg kell találni a megoldásokat. Ez egy folyamatos kísérletezés, mert nem csak arról van szó, hogy ő hogyan tud produkálni, arra is figyelni kell, hogy mit jelent a csapatnak, hogy ő csak részmunkaidőben érhető el.” De nem csak náluk, ügyfeleiknél is központi téma lett a HR, emiatt a belső rendezvények szerepe is felértékelődött.

Fókuszban a rendezvényügynökségek

Duca Andreával nem ér véget a rendezvényügynökség terület áttekintése. Fókusztémánkban körbejárjuk, hogy milyen folyamatok zajlottak az elmúlt években, miért bővül érezhetően ez a piac, miként alakította át a rendezvényügynökségek életét a digitalizáció, és hogyan váltak egyre fontosabbá a dolgozói események. Az alapok persze nem változtak, továbbra is szórakoztató helyszíni programokat és finom ételeket kell adni a résztvevőknek, de a kiegészítő eszközök, a digitális kütyük és a social médiával való kapcsolat rengeteget fejlődött.

Cikkeinkben tehát áttekintjük az általános piaci helyzetet, megvizsgáljuk a rendezvények szerepét a belső kommunikációban, a digitalizáció újdonságait, valamint annak is utánanéztük, hogy néz ki most a BTL-terület presztízse. Mert miközben pörög a piac, annak elismertsége elmarad az ATL-től, és egy csomó mindent el kell magyarázni ugyanazoknak az ügyfeleknek, akik az ATL-kommunikáció esetében már régóta értenek mindent. Bemutatjuk, hogy mit próbálnak tenni az egyes ügynökségek és szakmai szervezetek azért, hogy ez változzon.

Az őszi szezonban dörrenti el az RTL Magyarország a Survivor új évadát. Rubin Kristóf producerrel jártunk a fülöp-szigeteki forgatáson, hogy elmesélje, miyen volt tíz éve, a hőskorban és milyen volt most készíteni a dzsungelrealityt.

A Telenor eladása kapcsán merült fel bennünk, hogy a cseh vevő meddig és milyen feltételekkel használhatja a márkanevet, és azt csinálhat-e ezentúl, amit akar, vagy továbbra is norvég guideline-ok kötik. Ennek apropóján körbekérdeztük az összes magyarországi szolgáltatót, mennyire laza vagy szoros mostanság a gyeplő a reklámkészítésben.

Sokáig nézegettük a pr/kommunikációs ügynökségek 2017-es bevételeit és eredményeit: talányos számok is akadnak bennük, és az is kiderül belőlük, hogy tavaly nem jövedelmezett rosszul az iparág ezen szelete.

Havi fiatal filmesünk Gyovai Zoltán rendezőasszisztens (tételmondat: nem azért mond rengetegszer nemet forgatás közben, hogy ne legyen film, hanem hogy elkészüljön), míg az Én csináltam rovatban Mihajlo Kolodko gerillaszobrász szerepel. A lapot záró Emberek blokkban új rovatot is indítottunk: az Én és a dolgaimban először Kassitzky Attila, az MTÜ kommunikációs igazgatója beszél kedvenc tárgyairól és hobbijairól.

Az Ez a szép dolog rovatban a soproni Danubio stúdió épületmakettjeit mutatjuk meg, amelyek augusztusban nyertek díjat a Német Design Tanács versenyén. A designban Rácz Rebeka szabálytalan kerámiái szerepelnek, míg Nádori Péter azt vezeti le véleményoldalán, hogy igazán semmi szükség nem volt arra, hogy a politikusok háborítatlan pihenéshez való jogát külön is jogszabályba foglalják.

Rendezvényes fókusztémánkhoz kapcsolódóan egy remek térkép is helyet kapott a lapban, amelyen budapesti és az ország legszebb tájain található rendezvényhelyszínek mutatják be az erősségeiket.


Hogyan juthatsz Kreatívhoz? Hát az újságosoknál!

A magazin gyönyörű, vaskos, 1290 forint, és ezekben a Relay és Inmedio üzletekben biztosan megtalálod:

Budapest: Allée, MOM, Mammut, Hegyvidék Központ, Aréna, Savoya Park, Campona, budaörsi Tesco, óbudai és soroksári Auchan, Váci utca, Városház utca, repülőtér T2

Batthyány tér HÉV, Deák tér, Kálvin tér, Ferenciek tere, Árpád híd, Örs vezér tere, Déli pályaudvar, Klinikák, Népliget, Nyugati pályaudvar, Lehel tér, Blaha Lujza tér, Ferenc körút megállók

Debrecen (Malompark, Tesco, Árkád, vasút), Győr (Árkád és Győr Plaza), Kecskemét (Március 15. utca), Komárom (Igmándi utca), Miskolc (Tesco, Auchan), Nagykanizsa (pláza), Nyíregyháza (Korzó), Orosháza (vásárcsarnok), Pécs (Árkád), Sopron (Széchenyi tér, Tesco), Szeged (Árkád), Székesfehérvár (Alba Plaza, Auchan), Szolnok (Volán üzletház), Szombathely (vásárcsarnok, vasútállomás), Tatabánya (Vértes Center), Veszprém (Kossuth utca, buszpályaudvar), Zalaegerszeg (Tesco, buszpályaudvar)

Ha inkább online rendelnéd meg a példányodat vagy szétnéznél az előfizetési csomagok között, akkor erre tovább!

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

Pál Zsombor, főszerkesztő
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!