Rém egyszerű kütyü mutatja meg, hol veszik el az idő a melóhelyen

A stopperóra és a dobókocka nagy találkozása ez a kis szerkezet, amelyet hivatásos későknek, Facebookon lógóknak és a mindennel megcsúszóknak találtak ki. Időmenedzsment oktaéder formába zárva - amit csak azok nem fognak értékelni, akik egyébként is mindig a határidők közelében táltosodnak meg.

A Harvard Business Review magazin egyszer kiszámolta, hogy a versenyszférában működő cégek évente 7,4 milliárd dollárral rövidítik meg büdzséiket azzal, hogy a munkavállalóik többsége képtelen idejét beosztva, hatékonyan dolgozni. És bár ma már számos szoftvert fejlesztettek időmenedzsmentre, ezek többsége még mindig csak attól különbözik a papíron vezetett megoldástól, hogy digitális platformra építették azokat. Pedig van már egy kis kütyü, amellyel pénzt és időt spórolhatnak, mert képes különösebb odafigyelés nélkül, valós időben monitorozni a napi tevékenységeket - írják a TimeFlip.weboldalán.

A TimeFlip időkövetőjét ugyanis pont azért találták ki, hogy semmit ne kelljen táblázatban vezetni. Gyakorlatilag elég csak az asztalunkra kézközelbe tenni, és a mellé fejlesztett appot munkaidő alatt élesíteni. Az oktaéder formájú műanyag test belsejébe ugyanis egy apró gyorsulásmérőt rejtettek, ezt Bluetooth-szal kötötték egy telefonos applikációhoz, az oldalait pedig üresen hagyták, amelyekre a leggyakoribb tevékenységeket jelző ikonokat lehet ragasztani. Aztán mindössze annyi a dolgunk, hogy a magunkra szabott eszközt annak megfelelően forgassuk, amivel épp foglalkozunk. Így egy idő után pontosan nyomon követhető lesz, hogy egy nap mennyi időt töltünk el a tényleges munkával - teszi hozzá cikkében a TechCrunch.

A dobókockaszerű eszköz oldalain a feladatokat jelképező ikonokat a telefon applikációjával is szinkronizálni kell, majd ahogy a kocka az átforgatása után érzékeli az új feladatot, automatikusan mérni kezdi az új időt. Ezzel a nap végén pontosan látható, hogy hány perc ment el telefonálásra, emailek megválaszolására, falatozásra, vagy az ismerősökkel csevegésre, és egyáltalán arra, hogy mennyit sikerült aznap a monitor előtt görnyednünk. Akik hajlamosak napközben a közösségi oldalakon hosszú időre elveszni, azok külön a Facebook- vagy a YouTube ikont is ráapplikálhatják maguknak.

Az alkalmazásban a notórius halogatóknak bekötöttek egy feladat-halasztó funkciót is, de ezt a passzív állapotot persze ugyanúgy méri a kis okoskockájuk. Használatához a legelső alkalommal egy személyes fiókot kell létrehozni, amely 80 napi tevékenységüket képes eltárolni és diagram formájában másodpercekre lebontva megmutatni. A klasszikus kocka, oktaéder és 12 oldalas dodekaéder formában kapható időmérő februártól 50 dollárért az Amazonról rendelhető. Egy hétig a TechCrunch szerzője is kipróbálta, azt írja, ha másra nem, a mért adatok alapján arra mindenképp jó volt, hogy végre tényleg rávegye magát egy hatékonyabb napi rutin kialakítására.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!