hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rekordnevezés Cannes-ban

Ismét rekordokat döntöget a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál. A versenyre majdnem harmincezer nevezés érkezett, azaz több mint az eddigi csúcsévnek számító 2008-ban, és a magyar nevezésszám is rekordot döntött.

hirdetés

53 induló alkotással minden korábbinál több magyar nevezés száll versenybe idén, az 58. alkalommal megrendezett Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál oroszlánjaiért. Ezzel nem csak a tavalyi 29-es és a tavalyelőtti 34-es nevezésszámot múlta felül Magyarország, de az eddigi legerősebb évet, 2008-at is, amikor 43 magyar nevezés mérettette meg magát a reklámosok Oscarján – nem is sikertelenül, hiszen ekkor született a fesztivál eddigi egyetlen magyar díja, a Leo Burnett bronza az SMS Bandiért.

A hazai ügynökségeknél – akárcsak tavaly – idén is az outdoor kategória a legnépszerűbb, ide 13 nevezést küldtünk be, de jól belehúztunk online kategóriában is, ahová tavaly egyetlen munkát sem küldtünk, idén viszont kereken tízet. Nem sokkal marad el az online kategória mögött a média sem, ahol kilenc magyar munkát bírál majd el a zsűri, a tavalyi néggyel szemben. Promo & activation és sajtó oroszlánért öt-öt, direkt oroszlánért négy, filmért három, pr-ért kettő, titánium és integrált, valamint dizájn oroszlánért pedig egy-egy magyar alkotás verseng idén.

Nem csak Magyarországról, de az egész világról több nevezés érkezett idén a fesztiválra, mint tavaly, vagy bármikor ezt megelőzően. Úgy látszik, volt értelme a nevezési határidő többszöri meghosszabbításának – a szervezők tájékoztatása szerint kilencven országból összesen 28.828 munka indul a verseny 13 kategóriájában. Ez 19 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest, de több mint ötszázzal felülmúlja az eddigi csúcsévet, 2008-at is, amikor 28.284 munkát neveztek a versenyző ügynökségek.

„A feltörekvő országokból érkező nevezések száma szignifikánsan megnőtt, és Ázsia erősen képviseli magát idén. Határozottan nőtt a Dél-Amerikából beküldött munkák száma is, Oroszország pedig egyenesen megduplázta a nevezésszámát” – mondta el a nevezésekről Philip Thomas, a fesztivál elnöke, és hozzátette: azért még mindig az Egyesült Államok a verseny legnagyobb játékosa, amelyet Brazília, Németország, az Egyesült Királyság ás Franciaország követ.

A NEVEZÉSEK SZÁMA
Év Összesen Magyarországról
2004 18.706 38
2005 22.102 26
2006 24.863 25
2007 25.660 22
2008 28.284 43
2009 22.652 34
2010 24.242 29
2011 28.828 53
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Figyelésre, szolidaritásra és változásra hív a  #TheShowMustBePaused kezdeményezés a június 2-i Blackout Tuesday részeként.

Az országba hivatalosan nem léphet be külföldi a koronavírus miatt.

A szlovén kreatívipari rendezvényt 2021 őszére tolják. 

Milyen volt Orbán első, amerikai útja? Egy holland újságíró emlékezett vissza több útitársával együtt a közösen töltött napokra.

Omar Jimenez jogszerűen tudósított az összecsapások helyszínéről

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés