hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rekordnevezés Cannes-ban

Ismét rekordokat döntöget a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál. A versenyre majdnem harmincezer nevezés érkezett, azaz több mint az eddigi csúcsévnek számító 2008-ban, és a magyar nevezésszám is rekordot döntött.

hirdetés

53 induló alkotással minden korábbinál több magyar nevezés száll versenybe idén, az 58. alkalommal megrendezett Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál oroszlánjaiért. Ezzel nem csak a tavalyi 29-es és a tavalyelőtti 34-es nevezésszámot múlta felül Magyarország, de az eddigi legerősebb évet, 2008-at is, amikor 43 magyar nevezés mérettette meg magát a reklámosok Oscarján – nem is sikertelenül, hiszen ekkor született a fesztivál eddigi egyetlen magyar díja, a Leo Burnett bronza az SMS Bandiért.

A hazai ügynökségeknél – akárcsak tavaly – idén is az outdoor kategória a legnépszerűbb, ide 13 nevezést küldtünk be, de jól belehúztunk online kategóriában is, ahová tavaly egyetlen munkát sem küldtünk, idén viszont kereken tízet. Nem sokkal marad el az online kategória mögött a média sem, ahol kilenc magyar munkát bírál majd el a zsűri, a tavalyi néggyel szemben. Promo & activation és sajtó oroszlánért öt-öt, direkt oroszlánért négy, filmért három, pr-ért kettő, titánium és integrált, valamint dizájn oroszlánért pedig egy-egy magyar alkotás verseng idén.

Nem csak Magyarországról, de az egész világról több nevezés érkezett idén a fesztiválra, mint tavaly, vagy bármikor ezt megelőzően. Úgy látszik, volt értelme a nevezési határidő többszöri meghosszabbításának – a szervezők tájékoztatása szerint kilencven országból összesen 28.828 munka indul a verseny 13 kategóriájában. Ez 19 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest, de több mint ötszázzal felülmúlja az eddigi csúcsévet, 2008-at is, amikor 28.284 munkát neveztek a versenyző ügynökségek.

„A feltörekvő országokból érkező nevezések száma szignifikánsan megnőtt, és Ázsia erősen képviseli magát idén. Határozottan nőtt a Dél-Amerikából beküldött munkák száma is, Oroszország pedig egyenesen megduplázta a nevezésszámát” – mondta el a nevezésekről Philip Thomas, a fesztivál elnöke, és hozzátette: azért még mindig az Egyesült Államok a verseny legnagyobb játékosa, amelyet Brazília, Németország, az Egyesült Királyság ás Franciaország követ.

A NEVEZÉSEK SZÁMA
Év Összesen Magyarországról
2004 18.706 38
2005 22.102 26
2006 24.863 25
2007 25.660 22
2008 28.284 43
2009 22.652 34
2010 24.242 29
2011 28.828 53
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Telekom ismét kiosztotta a Fenntarthatósági Sajtódíjakat.

Arany János korábban a Google-nél, azelőtt az SAP-nál dolgozott.

Az alvás ünnepe alkalmából kéthetes altató livestreamet indított a bútorgyártó.

A Nestlé hozza be őket.

Az Apple új reklámjából kiderül, mi mindent kell kibírnia a telefonjaiknak, különösen a legújabb, 11-es verziónak.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés