hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rekordnevezés Cannes-ban

Ismét rekordokat döntöget a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál. A versenyre majdnem harmincezer nevezés érkezett, azaz több mint az eddigi csúcsévnek számító 2008-ban, és a magyar nevezésszám is rekordot döntött.

hirdetés

53 induló alkotással minden korábbinál több magyar nevezés száll versenybe idén, az 58. alkalommal megrendezett Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál oroszlánjaiért. Ezzel nem csak a tavalyi 29-es és a tavalyelőtti 34-es nevezésszámot múlta felül Magyarország, de az eddigi legerősebb évet, 2008-at is, amikor 43 magyar nevezés mérettette meg magát a reklámosok Oscarján – nem is sikertelenül, hiszen ekkor született a fesztivál eddigi egyetlen magyar díja, a Leo Burnett bronza az SMS Bandiért.

A hazai ügynökségeknél – akárcsak tavaly – idén is az outdoor kategória a legnépszerűbb, ide 13 nevezést küldtünk be, de jól belehúztunk online kategóriában is, ahová tavaly egyetlen munkát sem küldtünk, idén viszont kereken tízet. Nem sokkal marad el az online kategória mögött a média sem, ahol kilenc magyar munkát bírál majd el a zsűri, a tavalyi néggyel szemben. Promo & activation és sajtó oroszlánért öt-öt, direkt oroszlánért négy, filmért három, pr-ért kettő, titánium és integrált, valamint dizájn oroszlánért pedig egy-egy magyar alkotás verseng idén.

Nem csak Magyarországról, de az egész világról több nevezés érkezett idén a fesztiválra, mint tavaly, vagy bármikor ezt megelőzően. Úgy látszik, volt értelme a nevezési határidő többszöri meghosszabbításának – a szervezők tájékoztatása szerint kilencven országból összesen 28.828 munka indul a verseny 13 kategóriájában. Ez 19 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest, de több mint ötszázzal felülmúlja az eddigi csúcsévet, 2008-at is, amikor 28.284 munkát neveztek a versenyző ügynökségek.

„A feltörekvő országokból érkező nevezések száma szignifikánsan megnőtt, és Ázsia erősen képviseli magát idén. Határozottan nőtt a Dél-Amerikából beküldött munkák száma is, Oroszország pedig egyenesen megduplázta a nevezésszámát” – mondta el a nevezésekről Philip Thomas, a fesztivál elnöke, és hozzátette: azért még mindig az Egyesült Államok a verseny legnagyobb játékosa, amelyet Brazília, Németország, az Egyesült Királyság ás Franciaország követ.

A NEVEZÉSEK SZÁMA
Év Összesen Magyarországról
2004 18.706 38
2005 22.102 26
2006 24.863 25
2007 25.660 22
2008 28.284 43
2009 22.652 34
2010 24.242 29
2011 28.828 53
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés