hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rekord születhet a Super Bowlon

Ha rekord nem is születik, az eredmények akkor is jók lehetnek a vasárnap esti Super Bowlon, ami Amerika legnézettebb műsora. 

hirdetés

A várakozások szerint rekordokat, vagy legalábbis lélegzetelállító eredményeket szül az amerikai profi futball (NFL) idei legnagyobb eseménye, a vasárnap esti Super Bowl. A csúcsbeállításokat azonban sokan nem magától a játéktól, a Green Bay Packers és a Pittsburgh Steelers összecsapásától, hanem az érdeklődés tetőzésétől és az abból adódó üzleti lehetőségektől várják.

Immár hagyományosan ez az a hétvége, amikor Amerikában a legkevesebb esküvőt és legtöbb, tévézéssel egybekötött bulit tartják. A tavalyi döntőre több néző volt kíváncsi, mint a 2008-as elnökválasztás élő közvetítésére. Az Indianapolis Colts és a győztes New Orleans Saints mérkőzését mintegy 153 millióan látták, ebből 106,5 millióan a CBS csatornán, amivel a 2010-es Super Bowl döntő minden idők legnézettebb tévéműsora lett Amerikában, megdöntve a MASH tévésorozat befejező részének 1983-ban felállított, 106 milliós rekordját. A szünetekben majd 50 percnyi reklám futott.

Egy jegy ára az 50 yardos középvonalnál, a hetedik sorban, a Ticketmaster szerint csütörtökön 54 dollár híján elérte a 16 ezret a Dallas Cowboys arlingtoni stadionjában. Egy jó helyen található parkolóhely fenntartásáért lapértesülés szerint akár 1000 dollárt is elkérnek.

A mérkőzés napjára a szállodások és vendéglősök reményei szerint 150-200 ezer idegen érkezik majd Dallasba: a texasi nagyváros rendőrsége szerint a környéket az eseményre időzítve mintegy 50-100 ezer prostituált - köztük számos kiskorú - árasztja majd el.

Az idei 45. döntőt közvetítő Fox televízió ha nem is állít fel új nézői csúcsot, akkor sem jár rosszul a 3 millió dollárért mért 30 másodperces reklámblokkokból származó bevétel nála maradó részével.

A Világgazdaság azt írja, hogy a liga 2010–11-es szezonját a csapattulajdonosok és a játékosok közötti vita árnyékolta be. Előbbiek az eddigi 16 helyett 18 mérkőzésesre bővítenék az alapszakaszt, nagyobb bevételeket remélve ettől, a játékosi fizetéseket viszont lecsökkentenék, a válság hatásaira hivatkozva. A játékosok viszont a sérülésveszély növekedésétől tartva kezdettől vonakodtak elfogadni ezt, noha igencsak jól keresnek, nem ritkák a kulcspozíciókban a több tízmillió dolláros szerződések.

Máig nem született megállapodás a játékosok szakszervezete és a csapatfőnökök közt, pedig a jelenlegi szerződés március elején lejár. Ha addig nem sikerül megállapodni, akkor valószínűleg elmarad a következő szezon. Az ebből származó közvetlen veszteségekből főként a közvetítő tévécsatornák és a játékosok részesednének, ugyanakkor rövid távon a nyertes a másik három nagy amerikai sportliga, az NHL (jégkorong), az MLB (baseball) és az NBA (kosárlabda) lehet. Igaz ez utóbbinál is hasonló a helyzet, mint az NFL-nél.

A Super Bowlt Magyarországon a Sport1 közvetíti 2004 óta. Máté Pál, a csatorna főszerkesztője szerint egy egész szubkultúra alakult ki, és mára a másik két közvetített liga, az NBA és az NHL nézettségének három-négyszeresét produkálja az amerikaifutball. Az időeltolódás miatt sokszor éjszakai közvetítési időpontokat figyelembe véve a 30-40 ezres stabil nézőszámot pedig igen jó eredménynek nevezte.

(forrás: MTI, Kreatív Online, Világgazdaság)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Csúszik az engedélyezési folyamat, de idén még jók vagyunk.

Stáb nélkül, teljesen egyedül kellett lefotóznia magát.

A távmunkában dolgozó kommunikációs dolgozók számára. Mindkettő használata ingyenes.

Nem tudták azonosítani az emberi méltóság megsértésének tényálladékát a kormánypárti hírtelevízió anyagában.

Az edzőtermek zárva, a kültéri sportolás tűrt, de nem támogatott, és vannak, akik ennek ellenére sem adják fel. 

hirdetés
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!