hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rekord születhet a Super Bowlon

Ha rekord nem is születik, az eredmények akkor is jók lehetnek a vasárnap esti Super Bowlon, ami Amerika legnézettebb műsora. 

hirdetés

A várakozások szerint rekordokat, vagy legalábbis lélegzetelállító eredményeket szül az amerikai profi futball (NFL) idei legnagyobb eseménye, a vasárnap esti Super Bowl. A csúcsbeállításokat azonban sokan nem magától a játéktól, a Green Bay Packers és a Pittsburgh Steelers összecsapásától, hanem az érdeklődés tetőzésétől és az abból adódó üzleti lehetőségektől várják.

Immár hagyományosan ez az a hétvége, amikor Amerikában a legkevesebb esküvőt és legtöbb, tévézéssel egybekötött bulit tartják. A tavalyi döntőre több néző volt kíváncsi, mint a 2008-as elnökválasztás élő közvetítésére. Az Indianapolis Colts és a győztes New Orleans Saints mérkőzését mintegy 153 millióan látták, ebből 106,5 millióan a CBS csatornán, amivel a 2010-es Super Bowl döntő minden idők legnézettebb tévéműsora lett Amerikában, megdöntve a MASH tévésorozat befejező részének 1983-ban felállított, 106 milliós rekordját. A szünetekben majd 50 percnyi reklám futott.

Egy jegy ára az 50 yardos középvonalnál, a hetedik sorban, a Ticketmaster szerint csütörtökön 54 dollár híján elérte a 16 ezret a Dallas Cowboys arlingtoni stadionjában. Egy jó helyen található parkolóhely fenntartásáért lapértesülés szerint akár 1000 dollárt is elkérnek.

A mérkőzés napjára a szállodások és vendéglősök reményei szerint 150-200 ezer idegen érkezik majd Dallasba: a texasi nagyváros rendőrsége szerint a környéket az eseményre időzítve mintegy 50-100 ezer prostituált - köztük számos kiskorú - árasztja majd el.

Az idei 45. döntőt közvetítő Fox televízió ha nem is állít fel új nézői csúcsot, akkor sem jár rosszul a 3 millió dollárért mért 30 másodperces reklámblokkokból származó bevétel nála maradó részével.

A Világgazdaság azt írja, hogy a liga 2010–11-es szezonját a csapattulajdonosok és a játékosok közötti vita árnyékolta be. Előbbiek az eddigi 16 helyett 18 mérkőzésesre bővítenék az alapszakaszt, nagyobb bevételeket remélve ettől, a játékosi fizetéseket viszont lecsökkentenék, a válság hatásaira hivatkozva. A játékosok viszont a sérülésveszély növekedésétől tartva kezdettől vonakodtak elfogadni ezt, noha igencsak jól keresnek, nem ritkák a kulcspozíciókban a több tízmillió dolláros szerződések.

Máig nem született megállapodás a játékosok szakszervezete és a csapatfőnökök közt, pedig a jelenlegi szerződés március elején lejár. Ha addig nem sikerül megállapodni, akkor valószínűleg elmarad a következő szezon. Az ebből származó közvetlen veszteségekből főként a közvetítő tévécsatornák és a játékosok részesednének, ugyanakkor rövid távon a nyertes a másik három nagy amerikai sportliga, az NHL (jégkorong), az MLB (baseball) és az NBA (kosárlabda) lehet. Igaz ez utóbbinál is hasonló a helyzet, mint az NFL-nél.

A Super Bowlt Magyarországon a Sport1 közvetíti 2004 óta. Máté Pál, a csatorna főszerkesztője szerint egy egész szubkultúra alakult ki, és mára a másik két közvetített liga, az NBA és az NHL nézettségének három-négyszeresét produkálja az amerikaifutball. Az időeltolódás miatt sokszor éjszakai közvetítési időpontokat figyelembe véve a 30-40 ezres stabil nézőszámot pedig igen jó eredménynek nevezte.

(forrás: MTI, Kreatív Online, Világgazdaság)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Valótlan tényeket állítottak a termékről. A cég „visszaeső jogsértő" a hatóság szerint.

A Trónok harca előzménysorozat pedig 2022-ben érkezik. Összeszedtük a legfontosabb infókat az HBO amerikai sajtónapjáról.

Rendezők, producerek, operatőrök, vágók, hangmérnökök, fesztiválszervezők és filmforgalmazók is ott vannak már a tagok között.

Az RTL Klub is kapott egy 200 ezer forintos bírságot az NMHH Médiatanácsától.

Merülés a Duna Arénában, kajakozás a nulla fokos Dunán - így készültek az Exatlon teaser videói. 

hirdetés
hirdetés

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Az Instagram üzleti használata elméletben és gyakorlatban március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján!

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók