hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reklámhét - BTL-ről, modellekről beszéltek

A BTL lehetőségeiről és használatának előnyeiről beszélt a Reklámhéten Kuna Tibor, a Merlin Communications stratégiai igazgatója.
hirdetés

Nemes Bálint, a Zoom Models ügyvezetője a nagyközönségnek azt mondta el, miért rossz stratégia, hogy Magyarországon a reklámarcok között kevés a közép- és az idős korosztály.

Az egyetemistákat és a főiskolásokat BTL-eszközökkel szólíthatják meg a hirdetők a leghatékonyabban - mondta el a Reklámhét budapesti helyszínén tartott előadásában Kuna Tibor, a Merlin Communications stratégiai igazgatója.

„A fiatalok körében erős az elfordulás a klasszikus felületektől, telítettek ATL-hirdetések üzeneteivel, erős kritikai érzékkel rendelkeznek. Ezt a célcsoportot egy BTL-kampánnyal hatékonyabban meg lehet szólítani” - hangzott el Kuna Tibor előadásában, amelyet főként az érintett korosztálynak tartott a Budapesti Kommunikációs Főiskolán. Mint mondta: a BTL abban különbözik a klasszikus hirdetésektől, hogy hitelesebbnek hat, ráadásul mélyebb és összetettebb üzenetet lehet vele átadni. A fiatalok pedig könnyebben levonják a következtetéseket, mint az idősebbek, és nem kell nekik mindent a szájukba adni. Kuna Tibor példaként hozta fel a Taposd laposra versenyt, amelyet a Magyar Sörgyártók Szövetsége hirdetett meg egyetemistáknak, az aktivitás megszervezésével pedig a Merlint bízta meg. A verseny célja az volt, hogy a hallgatók minél több sörösdobozt gyűjtsenek össze és készítsenek belőle egy alkotást. A sörgyűjtő mozgalomról számos médium beszámolt környezetvédelmi híradásokban, ami Kuna Tibor szerint hatékonyabb volt, mintha sajtóhirdetéseket helyeztek volna el.

Csizmadia Attila, a Plazma Média ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a reklámfelületek dömpingjében célszerű arra törekedni, hogy egy felület minél kevésbé legyen zavaró, mégis lekösse a figyelmet. Ennek az az oka - magyarázta az előadó - hogy a Plazma Média reklámfelületei olyan helyekre kerülnek, ahol viszonylag több időt töltenek el a fogyasztó, például postán várakozás közben, vagy benzinkutaknál, ahol szintén előfordul, hogy sorban áll az ember.

A késődélutáni időpont ellenére is sokan - főleg lányok - érkeztek Nemes Bálint, a Zoom Models ügyvezetőjének előadására. Nemes Bálint - annak ellenére, hogy modellügynökséget vezet - arra hívta fel a figyelmet, hogy nem szabad bedőlni a reklámok által keltett érzésnek, miszerint 40 éves kor és 50 kiló fölött az ember már nem számít. Nemes Bálint sminknélküli modellekkel és rosszul beállított, illetve bevilágított fotókkal támasztotta alá véleményét. Az előadó jó kezdeményezésnek tartja a Dove Valódi szépség című kampányát, amely azt a reklámok által sugallt tévhitet segít eloszlatni, hogy a nők csak akkor számítanak vonzónak, ha fiatalok és modellalkatúak. A szakember rossznak tartja, hogy Magyarországon a reklámarcok közül hiányzik a közép- és idős korosztály, és szerinte hibás lépés, hogy emiatt a negyvenéveseket megszólító reklámok arcai huszonévesek, akiket sminkesek próbálnak öregíteni.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) második alkalommal szervezte meg a Reklámhetet. Az esemény nem csak Budapesten, hanem Debrecenben, Győrben, Nyíregyházán, Pécsett, Székesfehérváron és Szegeden zajlik október 9-e és 13-a között.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A megbízást a korábban az észak-amerikai piacot kezelő Universal McCann nyerte.

A modellváltás már a következő tanév kezdetétől érvényes lenne. A Színház- és Filmművészeti Egyetem vezetői azt írják, a sietség oka nehezen érthető.

Az EU és a tagállamok fogyasztóvédelmi szervei jutottak erre a megállapításra online razziáik után.

A hó eleji 40 ezerről március végére 30 ezerre csökkent a napi összes reklámszpot száma az NMHH jelentése szerint.

Baranyi Bálint senior account lesz az ügynökségnél

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés