hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reddit - "A Ralph Lauren még nincs felkészülve erre"

A Reddit egyike azoknak a felkapott közösségi híroldalaknak, ahol az olvasók linkeket küldhetnek be, majd az olvasóközönség szavaz arról, hogy melyikből lesz vezető link és melyik kerül a süllyesztőbe. A nemrég magyarul is elindított site 4,5 millió felhasználója immár a reklámok kapcsán is írhat hozzászólásokat az olvasóknak vagy éppen a hirdetőknek. Az oldal két amerikai alapítója Magyarországon adott interjút a Kreatív Online-nak.
hirdetés
"A demokratikus hírek megérkeztek Magyarországra" - idézte a magyar nyelvű Reddit eheti indulásáról beszámoló sajtóközlemény Chris Slowe-t, az oldal egyik huszonéves alapítóját. A közösségi híroldal modellje egyszerű: ha a felhasználók látnak egy jó cikket, beküldik a linkjét az oldalra, a többi felhasználó meg szavazhat, hogy a főoldalon felfelé vagy lefelé mozogjanak a listában az egyes hírek - a cikkekhez kapcsolódóan pedig közben beszélgetések indulnak el. "Egy rakás cím és beszélgető emberek" - összegezte Alexis Ohanian, a Reddit másik alapítója a Kreatív Online-nak, miből áll az oldal.

A Web 2.0 hullámain két ilyen site is erősen felfutott: az egyik a független Digg, a másik pedig a Reddit, amelyet 2006 végén a Vogue-ot, a Glamourt, a Vanity Fairt, a New Yorkert és az online techmagazin Wiredet is tulajdonló Condé Nast magazinkiadó vásárolt fel nem nyilvános összegért. "Nem csak a technológiát vették meg, hanem a közösséget is" - magyarázta lapunknak Alexis Ohanian, a Reddit társalapítója, hogy az iparági pletykák szerint több tíz millió dolláros üzlet helyett miért nem másolta le egyszerűen a technológiát a Condé Nast. (Ahogy például a Yahoo tette - a Yahoo Buzz február végén indult el.)

Az alapítók szerint a lényeg az, hogy nem szerkesztők, hanem a felhasználók döntik el, mi a fontos a számukra. Ebben az értelemben Amerikába is a Reddit és társai vitték el a demokratikus híreket - igyekezett magyarázni a beharangozó sajtóközlemény szemtelenül magabiztos szavait Alexis Ohanian. Szavazni ráadásul nem csak magukra a hírekre lehet, de a hozzászólások közül is ki lehet emelni a jókat, és el lehet süllyeszteni azokat, amelyeket a közösség kevésbé talál hasznosnak. "Ez egyrészt hihetetlenül szórakoztató, de reményeink szerint nagyon hasznos is" - vélte az alapító.

A szavazásokat viszont nemrég a Redditen megjelenő bannereknél is bevezették: egyrészt a reklámokat is be lehet szavazni a listába, másrészt hozzászólásokat lehet írni rájuk. "Akár elhiszik a hirdetők, akár nem, a márkák és fogyasztók közti beszélgetések most már online zajlanak - úgyhogy miért ne bátorítanák a hirdetők a társalgást?" -tette fel a kérdést Alexis Ohanian, aki szerint míg a híreknél a beküldésben és a fel/le szavazásban, addig a reklámoknál a hozzászólásokban van az igazi erő. A cégek azonnali visszajelzést kapnak a bannerekre, ahelyett, hogy fókuszcsoportokra kellene költeniük és napokat várniuk az eredményekre.

"Voltak nagyon rossz hirdetések, amikre simán odaírták a felhasználók, hogy ez nagyon rossz, vegyétek le" - mesélte Chris Slowe. Futott egy olyan hirdetés, amely egy öreg hölgyet mutatott bikiniben - hogy mi volt a termék, arra ugyan már a Reddit vezetői sem emlékeznek, de arra igen, hogy a hozzászólásrekordokat döntögető bannerre hihetetlen mennyiségű felhasználó kattintott rá. A hirdető - egy termékakciókról beszámoló portál tulajdonosa - azonban rosszul viselte a hozzászólásokat, és az intenzív érdeklődés ellenére sem folytatta a kampányt a felhasználói tanácsok alapján.

Pedig az alapítók szerint minden visszajelzés jó hír, hiszen azt jelzi, a fogyasztók aktívan foglalkoznak a márkával, és segítenének abban, hogyan tudna a márka sikeresebben kapcsolódni hozzájuk. Ez persze jelentheti azt is, hogy kritizálják a banner színeit, de akár azt is, hogy magát a terméket. Azonban - tette hozzá Alexis Ohanian - a nagy hirdetők valószínűleg még nem állnak készen az ilyen azonnali visszajelzésre, ahogy ő fogalmazott: "a Ralph Lauren még nincs felkészülve erre".

"A magyarral együtt 20 másik európai nyelven is elérhetővé vált Reddit legendásan egyszerű dizájnját egyébként heteken belül felváltja a készülő új felhasználói felület, amin sokkal erősebben megjelennek majd a témák és nyelvek szerint lebontott alközösségek. Ez egyrészt a megjelenő híreket érinti majd - Chris Slowe szerint a mostani fő hírfolyam valószínűleg sokaknak "túl balos és túl sok technikai témát tartalmaz" -, de cseppet sem mellesleg a hirdetőknek is jobb targetálási lehetőséget biztosít majd.

(Alexis Onanian és Chris Slowe a csütörtöki Internet trendek konferencián jártak Magyarországon. A képen balról jobbra Chris Slowe, Alexis Ohanian, a reddit-logó alienje és Steve Huffman, a felvásárlás után távozott harmadik alapító.)
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés