hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reddit - "A Ralph Lauren még nincs felkészülve erre"

A Reddit egyike azoknak a felkapott közösségi híroldalaknak, ahol az olvasók linkeket küldhetnek be, majd az olvasóközönség szavaz arról, hogy melyikből lesz vezető link és melyik kerül a süllyesztőbe. A nemrég magyarul is elindított site 4,5 millió felhasználója immár a reklámok kapcsán is írhat hozzászólásokat az olvasóknak vagy éppen a hirdetőknek. Az oldal két amerikai alapítója Magyarországon adott interjút a Kreatív Online-nak.
hirdetés
"A demokratikus hírek megérkeztek Magyarországra" - idézte a magyar nyelvű Reddit eheti indulásáról beszámoló sajtóközlemény Chris Slowe-t, az oldal egyik huszonéves alapítóját. A közösségi híroldal modellje egyszerű: ha a felhasználók látnak egy jó cikket, beküldik a linkjét az oldalra, a többi felhasználó meg szavazhat, hogy a főoldalon felfelé vagy lefelé mozogjanak a listában az egyes hírek - a cikkekhez kapcsolódóan pedig közben beszélgetések indulnak el. "Egy rakás cím és beszélgető emberek" - összegezte Alexis Ohanian, a Reddit másik alapítója a Kreatív Online-nak, miből áll az oldal.

A Web 2.0 hullámain két ilyen site is erősen felfutott: az egyik a független Digg, a másik pedig a Reddit, amelyet 2006 végén a Vogue-ot, a Glamourt, a Vanity Fairt, a New Yorkert és az online techmagazin Wiredet is tulajdonló Condé Nast magazinkiadó vásárolt fel nem nyilvános összegért. "Nem csak a technológiát vették meg, hanem a közösséget is" - magyarázta lapunknak Alexis Ohanian, a Reddit társalapítója, hogy az iparági pletykák szerint több tíz millió dolláros üzlet helyett miért nem másolta le egyszerűen a technológiát a Condé Nast. (Ahogy például a Yahoo tette - a Yahoo Buzz február végén indult el.)

Az alapítók szerint a lényeg az, hogy nem szerkesztők, hanem a felhasználók döntik el, mi a fontos a számukra. Ebben az értelemben Amerikába is a Reddit és társai vitték el a demokratikus híreket - igyekezett magyarázni a beharangozó sajtóközlemény szemtelenül magabiztos szavait Alexis Ohanian. Szavazni ráadásul nem csak magukra a hírekre lehet, de a hozzászólások közül is ki lehet emelni a jókat, és el lehet süllyeszteni azokat, amelyeket a közösség kevésbé talál hasznosnak. "Ez egyrészt hihetetlenül szórakoztató, de reményeink szerint nagyon hasznos is" - vélte az alapító.

A szavazásokat viszont nemrég a Redditen megjelenő bannereknél is bevezették: egyrészt a reklámokat is be lehet szavazni a listába, másrészt hozzászólásokat lehet írni rájuk. "Akár elhiszik a hirdetők, akár nem, a márkák és fogyasztók közti beszélgetések most már online zajlanak - úgyhogy miért ne bátorítanák a hirdetők a társalgást?" -tette fel a kérdést Alexis Ohanian, aki szerint míg a híreknél a beküldésben és a fel/le szavazásban, addig a reklámoknál a hozzászólásokban van az igazi erő. A cégek azonnali visszajelzést kapnak a bannerekre, ahelyett, hogy fókuszcsoportokra kellene költeniük és napokat várniuk az eredményekre.

"Voltak nagyon rossz hirdetések, amikre simán odaírták a felhasználók, hogy ez nagyon rossz, vegyétek le" - mesélte Chris Slowe. Futott egy olyan hirdetés, amely egy öreg hölgyet mutatott bikiniben - hogy mi volt a termék, arra ugyan már a Reddit vezetői sem emlékeznek, de arra igen, hogy a hozzászólásrekordokat döntögető bannerre hihetetlen mennyiségű felhasználó kattintott rá. A hirdető - egy termékakciókról beszámoló portál tulajdonosa - azonban rosszul viselte a hozzászólásokat, és az intenzív érdeklődés ellenére sem folytatta a kampányt a felhasználói tanácsok alapján.

Pedig az alapítók szerint minden visszajelzés jó hír, hiszen azt jelzi, a fogyasztók aktívan foglalkoznak a márkával, és segítenének abban, hogyan tudna a márka sikeresebben kapcsolódni hozzájuk. Ez persze jelentheti azt is, hogy kritizálják a banner színeit, de akár azt is, hogy magát a terméket. Azonban - tette hozzá Alexis Ohanian - a nagy hirdetők valószínűleg még nem állnak készen az ilyen azonnali visszajelzésre, ahogy ő fogalmazott: "a Ralph Lauren még nincs felkészülve erre".

"A magyarral együtt 20 másik európai nyelven is elérhetővé vált Reddit legendásan egyszerű dizájnját egyébként heteken belül felváltja a készülő új felhasználói felület, amin sokkal erősebben megjelennek majd a témák és nyelvek szerint lebontott alközösségek. Ez egyrészt a megjelenő híreket érinti majd - Chris Slowe szerint a mostani fő hírfolyam valószínűleg sokaknak "túl balos és túl sok technikai témát tartalmaz" -, de cseppet sem mellesleg a hirdetőknek is jobb targetálási lehetőséget biztosít majd.

(Alexis Onanian és Chris Slowe a csütörtöki Internet trendek konferencián jártak Magyarországon. A képen balról jobbra Chris Slowe, Alexis Ohanian, a reddit-logó alienje és Steve Huffman, a felvásárlás után távozott harmadik alapító.)
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Super Bowl alatt fogják vetíteni a szpotot.

Január 21-től várják a startupok nevezését.

A Kreatívon debütál Az én tanárom című kampány werkfilmje.

A Russian Kino 1948-tól egészen napjainkig készült filmeket sorakoztat fel.

Az olimpia és az elnökválasztási kampány jelentősen meg fogja dobni a büdzséket, de a printpiac megint a bot rosszabbik végén lesz.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés