hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reality és celebshow a Tv2-nek

Főleg a celebekkel telepakolt vetélkedő és valóságshow-műfajok mozgatják meg az amatőr műsortervezők fantáziáját. Legalábbis jellemzően ez mutatkozott meg a TV2 Brainstation című műsorterv-versenyének döntőjében.

hirdetés

Két domináns műfaj és néhány tematikus elem fordult elő leggyakrabban a Tv2 Brainstation című nyílt műsorterv-pályázatának döntőjén. Az Aréna Pláza mozijában megrendezett mustrán tizenketten prezentálták ötletüket. Közülük két győztest is hirdettek, akik ezzel majd automatikusan a verseny nemzetközi döntőjében folytathatják. A két első hely azt is jelentette, hogy nemcsak a háromtagú főzsűri (Ökrös Gergely, a Tv2 producere oldalán a Comment:com  két publicistájával) hanem a szemlére meghívott többi újságíró is továbbjuttathatott egy produkciót. A felelősség nagy volt immáron a Kreatív vállán is, ám némi aprósütemény kíséretében hamarosan lenyeltük a torkunkban keletkezett gombócot.

Nemzetközi piacra céloznak

Ahogy Ökrös a felvezetőben elmondta, a versenyt már harmadszor rendezték meg, és igyekeztek egyre nyilvánosabbá tenni a versenyt. A hazai program alapja egyébként egy online felület, a Műsorötlet.hu, ahová bárki feltöltheti kreatív műsorkoncepcióját, majd visszajelzést kaphat arról. A tervezést az oldalon található kritériumok segítik.

A producer azt is elárulta, hogy a Brainstation-ön elsősorban a nemzetközi piaccal is kompatibilis egyedi tartalmakat keresik. A beérkező tervezetek többségét nyers szituáció-leírásként jellemezte. Kidolgozott, kész műsorok ritkábbak voltak, ám a döntőben jobbára már csak ezeknek jutott hely.

Kvízműsorok, realityk és celebek minden mennyiségben

Az idei, változó minőségű felhozatal első felében a vetélkedőké és a kvízműsoroké volt a főszerep. Valódi korrajzként a tervek között több esetben is fontos szerepet kapott az internet és a telekommunikáció. Érdekesség, hogy olyan is volt, akit a hazánkban ritka és egyre kevésbé jellemző kandikamera-séma ihletett meg.

A műsortervek estében olyan varázsszavak, mint „celeb”, „szponzorációs- és termékelhelyezési lehetőség”, illetve „emelt díjas telefon/sms” rendszeresen felbukkantak. Ezek közül az első tűnik lényegi tematikus elemnek, utóbbiak – melyek minőségileg nem járulnak hozzá egy műsorhoz – inkább a felesleges szószaporítás tipikus esetei. A készítők a celebek tervezett szerepeltetésével biztonsági játékra mentek és a jelenlegi tendenciákhoz igazodtak.

A döntő második egységében az időbeli csúszás miatt kicsit felpörögtek a prezik. A verseny ezen szakaszában inkább a reality műfaj dominált, jobbára vegyítve egyéb (tehetségkutató, játék) típusokkal. A valóságshow vázlatok közt kettő is akadt, amelyekben utaztatták a játékosokat, és így fontos szerepet kapott bennük a helyi látványosságok és a hangulat bemutatása.

Hím dumagépek

A műsorvezető pozíciójára rendszeresen ugyanazok a nevek jöttek elő, ami azon túl, hogy népszerű, karizmatikus és „nagydumás” műsorvezetőkből valóban szűkös a hazai kínálat, azért is érdekes, mert női házigazda lehetősége gyakorlatilag fel sem merült a jelöltekben.

A döntő félidejénél egy távkapcsolás is történt, ugyanis az egyik versenyző Berlinből Skype-on keresztül prezentálta vetélkedőötletét. Sajnos a kapcsolat minősége nem kedvezett a telefonáló versenyzőnek, akinek a hangja többször is elment – így az értelmező kérdések ellehetetlenültek –, illetve egyszer teljesen megszakadt a kapcsolat. Helyette Ökrös rögtönzött stand up-pal, a commentesek pedig bekiabálásaikkal szórakoztatták a közönséget.

Futottak még

Egy meglehetősen bizarr tervet is meghallgathattak a jelenlévők. Az ötlet egyfajta „Mupett Show-jellegű kutyás műsorra” vonatkozott. A szervezők ezt a helyszínen széthullani készülő projektet vélhetően csak hangulatoldás céljából engedték shortlistre. Jelentjük, a hangulatoldás sikerült.

A versenyről a Comment:com is beszámolt

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az aktivitással a cég arra akarja emlékeztetni a vásárlókat, hogy a Lego több egy sima játékgyárnál.

Az új arculat mellett a hirdetők is új lehetőségekkel találkozhatnak. 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.