hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reality és celebshow a Tv2-nek

Főleg a celebekkel telepakolt vetélkedő és valóságshow-műfajok mozgatják meg az amatőr műsortervezők fantáziáját. Legalábbis jellemzően ez mutatkozott meg a TV2 Brainstation című műsorterv-versenyének döntőjében.

hirdetés

Két domináns műfaj és néhány tematikus elem fordult elő leggyakrabban a Tv2 Brainstation című nyílt műsorterv-pályázatának döntőjén. Az Aréna Pláza mozijában megrendezett mustrán tizenketten prezentálták ötletüket. Közülük két győztest is hirdettek, akik ezzel majd automatikusan a verseny nemzetközi döntőjében folytathatják. A két első hely azt is jelentette, hogy nemcsak a háromtagú főzsűri (Ökrös Gergely, a Tv2 producere oldalán a Comment:com  két publicistájával) hanem a szemlére meghívott többi újságíró is továbbjuttathatott egy produkciót. A felelősség nagy volt immáron a Kreatív vállán is, ám némi aprósütemény kíséretében hamarosan lenyeltük a torkunkban keletkezett gombócot.

Nemzetközi piacra céloznak

Ahogy Ökrös a felvezetőben elmondta, a versenyt már harmadszor rendezték meg, és igyekeztek egyre nyilvánosabbá tenni a versenyt. A hazai program alapja egyébként egy online felület, a Műsorötlet.hu, ahová bárki feltöltheti kreatív műsorkoncepcióját, majd visszajelzést kaphat arról. A tervezést az oldalon található kritériumok segítik.

A producer azt is elárulta, hogy a Brainstation-ön elsősorban a nemzetközi piaccal is kompatibilis egyedi tartalmakat keresik. A beérkező tervezetek többségét nyers szituáció-leírásként jellemezte. Kidolgozott, kész műsorok ritkábbak voltak, ám a döntőben jobbára már csak ezeknek jutott hely.

Kvízműsorok, realityk és celebek minden mennyiségben

Az idei, változó minőségű felhozatal első felében a vetélkedőké és a kvízműsoroké volt a főszerep. Valódi korrajzként a tervek között több esetben is fontos szerepet kapott az internet és a telekommunikáció. Érdekesség, hogy olyan is volt, akit a hazánkban ritka és egyre kevésbé jellemző kandikamera-séma ihletett meg.

A műsortervek estében olyan varázsszavak, mint „celeb”, „szponzorációs- és termékelhelyezési lehetőség”, illetve „emelt díjas telefon/sms” rendszeresen felbukkantak. Ezek közül az első tűnik lényegi tematikus elemnek, utóbbiak – melyek minőségileg nem járulnak hozzá egy műsorhoz – inkább a felesleges szószaporítás tipikus esetei. A készítők a celebek tervezett szerepeltetésével biztonsági játékra mentek és a jelenlegi tendenciákhoz igazodtak.

A döntő második egységében az időbeli csúszás miatt kicsit felpörögtek a prezik. A verseny ezen szakaszában inkább a reality műfaj dominált, jobbára vegyítve egyéb (tehetségkutató, játék) típusokkal. A valóságshow vázlatok közt kettő is akadt, amelyekben utaztatták a játékosokat, és így fontos szerepet kapott bennük a helyi látványosságok és a hangulat bemutatása.

Hím dumagépek

A műsorvezető pozíciójára rendszeresen ugyanazok a nevek jöttek elő, ami azon túl, hogy népszerű, karizmatikus és „nagydumás” műsorvezetőkből valóban szűkös a hazai kínálat, azért is érdekes, mert női házigazda lehetősége gyakorlatilag fel sem merült a jelöltekben.

A döntő félidejénél egy távkapcsolás is történt, ugyanis az egyik versenyző Berlinből Skype-on keresztül prezentálta vetélkedőötletét. Sajnos a kapcsolat minősége nem kedvezett a telefonáló versenyzőnek, akinek a hangja többször is elment – így az értelmező kérdések ellehetetlenültek –, illetve egyszer teljesen megszakadt a kapcsolat. Helyette Ökrös rögtönzött stand up-pal, a commentesek pedig bekiabálásaikkal szórakoztatták a közönséget.

Futottak még

Egy meglehetősen bizarr tervet is meghallgathattak a jelenlévők. Az ötlet egyfajta „Mupett Show-jellegű kutyás műsorra” vonatkozott. A szervezők ezt a helyszínen széthullani készülő projektet vélhetően csak hangulatoldás céljából engedték shortlistre. Jelentjük, a hangulatoldás sikerült.

A versenyről a Comment:com is beszámolt

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A GVH szerint megtévesztették a fogyasztókat a Most generáció kampányával.

Az emlékműsor után Bryant utolsó NBA-mérkőzését is levetítik.

A Mirror is felkapta a fejét a fitnesszpápa hibátlan érvelésére.

A Media1 szerint a hírműsorok felügyelete tartozik majd Hardy Mihályhoz.

Kiadója az önkormányzat vagyonkezelő cége.

hirdetés
hirdetés

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók