hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reakciók a Publicis-Omnicom frigyre

Nem mondhatni, hogy a Publicis és az Omnicom egyesülését a globális reklám- és médiapiac legfontosabb szereplői és véleményformálói kitörő lelkesedéssel fogadták volna. 

hirdetés

A vasárnap reggel bejelentett Publicis-Omnicom egyesülés, amellyel a világ legnagyobb ügynökségi holdingja jött létre, alaposan megosztotta a globális reklám- és médiapiac legfontosabb szereplőit és véleményformálóit. Sir Martin Sorrell, a WPP vezérének visszafogott véleményéről már hétfőn beszámoltunk, most jöjjenek a kevésbé diplomatikus vélemények.

Steven Perlstein, a Washington Post publicistája szerint semmi jó nem várható a fúziótól. Ahogy írja: „Elég sok tapasztalatot gyűjtöttünk már arról, hogy a reklámipar szélsőséges koncentrációja sem a fogyasztók, sem a gazdaság javát nem szolgálja. A fizetések emelkedtek, a kreativitás csökkent, és a független, ügyes reklámcégek versenye mindig csak addig tart, amíg egy nagy fel nem vásárolja őket. A szórakoztatóipar, amely egykor zsenialitásáról és eredetiségéről lett híres, egyre inkább vált bürokratikussá, a vállalati kötöttségek csatlósává és a negyedéves üzleti eredmények rabjává. Az Omnicom-Publicis fúzió csak ront a helyzeten” – véli.

Marcio Moreira, a McCann Worldgroup 2011-ben visszavonult alelnöke szerint „ezt a történelmi házasságot a Wall Street jobban ünnepli majd, mint az ügyfelek vagy a munkatársak”.

David Jones, az ötödik legnagyobb holding, a Havas holding ügyvezetője úgy látja, hogy ez a lépés nem feltétlenül szolgálja az ügyfelek vagy a tehetségek érdekét. „Az ügyfelek ma már azt akarják, hogy gyorsabbak, agilisabbak, spontánabbak és szórakoztatóbbak legyünk, nem azt, hogy még nagyobbak, még bürokratikusabbak és még összetettebbek” – mondja. „Kicsit furcsa, hogy az iparág még mindig a walmartizációban hisz, ahelyett, hogy a Google, a Facebook, a Twitter vagy az Instagram példájából indulnának ki” – zárta.

Michael Roth, a negyedik globális csoport, az Interpublic Group (IPG) globális ügyvezetője egy teljes memót írt a munkatársainak, amelyet az AdAge is közölt. Roth levele azért is érdekes, mert tavaly még az is felmerült, hogy a Publicis esetleg felvásárolná az IPG-t. Roth a levelének azt a címet adta, hogy Too Big to Fail (Túl nagy, hogy megbukjon), amely mondás ugyan a 2008-ban kirobbant pénzügyi válság miatt terjedt el, de alapvetően arra a közgazdasági elméletre utal, amely szerint vannak olyan hatalmas pénzügyi vállalatok, szolgáltatók és bankok, amelyek olyannyira átszövik a gazdaságot, hogy bukásuk katasztrofális következményekkel járna a gazdaság számára, ezért a kormányok mindig kénytelenek őket közpénzből kisegíteni.

Roth azt írja, hogy tapasztalatai szerint a hatalmas fúziók miatt a vállalatok elhiszik magukról, hogy legyőzhetetlenné válnak, viszont a tervbe nem illő eseményekre képtelenek felkészülni. „A legutóbbi tapasztalataim az iparágunkban az, hogy a nagyságnak semmi köze sem a kreativitáshoz, sem pedig a marketingtudás jobb vállalati integrálásához.

Roth hozzáteszi, hogy a legfontosabb az ügyfél igényeinek minél mélyebb megértése és kiszolgálása, „aminek viszont semmi köze nincs ahhoz, hogy egy ügynökség kicsi-e vagy nagy, vagy hogy hogyan épül fel. […] Fel kell azonban készülnünk arra, hogy mit kezdünk azzal a médiaerővel, amivel az új versenytársunk rendelkezik” – írja, amivel arra a szakújságírók által is feszegetett kérdésre utal, hogy a Publicis és az Omnicom valójában csak azért egyesült, mert így óriási médiavásárló-erőt tudnak felmutatni, ami az ügyfelek és a médiumok számára is rendkívül kedvező árakat tud majd biztosítani. Roth arra is felhívja a munkatársak figyelmét, hogy az újonnan létrejött óriásnak természetesen hatalmas digitális adatmennyiség áll a rendelkezésére.

A címlapkép forrása: Adweek

(forrás: AdAge/Kreatív Online, Brand Republic/Kreatív Online, Washington Post)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 2016-os, paksi atomerőművet reklámozó villámhirdetések után ezúttal az Origo villantott fel reklámot a TV2 csoport csatornáin.

A WWF és a White Rabbit Living Coralja, a Spice és a Cofidis kirgiz űrhajósa, valamint az ACG Jenga-tornyai a döntőben. A White Rabbit megoldása ráadásul három kategóriában esélyes.

A Wise Group a menedzsmentet érintő döntéseket kommunikálja, a műsorokért továbbra is a belső pr-csapat felel.

Nem az Attenborough-féle, kifinomult hangnemre építettek az új kampányban.

A multifokális lencséket árusító cég nagykövete lett Várkonyi Andrea. Az új tévészpot kampánybejelentőjét közöljük.

hirdetés

Tarts velünk a következő MOST Fórumon és tudd meg, hogyan lesz a kultúrából #kult! (x)

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Mostantól még sűrűbben találkozunk! Ha részt veszel a konferencián, előrébb leszel, mint a konkurenciád. 2018.05.16.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztal-beszélgetés keretében május 22-én.

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

hirdetés
hirdetés