hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reakciók a Publicis-Omnicom frigyre

Nem mondhatni, hogy a Publicis és az Omnicom egyesülését a globális reklám- és médiapiac legfontosabb szereplői és véleményformálói kitörő lelkesedéssel fogadták volna. 

hirdetés

A vasárnap reggel bejelentett Publicis-Omnicom egyesülés, amellyel a világ legnagyobb ügynökségi holdingja jött létre, alaposan megosztotta a globális reklám- és médiapiac legfontosabb szereplőit és véleményformálóit. Sir Martin Sorrell, a WPP vezérének visszafogott véleményéről már hétfőn beszámoltunk, most jöjjenek a kevésbé diplomatikus vélemények.

Steven Perlstein, a Washington Post publicistája szerint semmi jó nem várható a fúziótól. Ahogy írja: „Elég sok tapasztalatot gyűjtöttünk már arról, hogy a reklámipar szélsőséges koncentrációja sem a fogyasztók, sem a gazdaság javát nem szolgálja. A fizetések emelkedtek, a kreativitás csökkent, és a független, ügyes reklámcégek versenye mindig csak addig tart, amíg egy nagy fel nem vásárolja őket. A szórakoztatóipar, amely egykor zsenialitásáról és eredetiségéről lett híres, egyre inkább vált bürokratikussá, a vállalati kötöttségek csatlósává és a negyedéves üzleti eredmények rabjává. Az Omnicom-Publicis fúzió csak ront a helyzeten” – véli.

Marcio Moreira, a McCann Worldgroup 2011-ben visszavonult alelnöke szerint „ezt a történelmi házasságot a Wall Street jobban ünnepli majd, mint az ügyfelek vagy a munkatársak”.

David Jones, az ötödik legnagyobb holding, a Havas holding ügyvezetője úgy látja, hogy ez a lépés nem feltétlenül szolgálja az ügyfelek vagy a tehetségek érdekét. „Az ügyfelek ma már azt akarják, hogy gyorsabbak, agilisabbak, spontánabbak és szórakoztatóbbak legyünk, nem azt, hogy még nagyobbak, még bürokratikusabbak és még összetettebbek” – mondja. „Kicsit furcsa, hogy az iparág még mindig a walmartizációban hisz, ahelyett, hogy a Google, a Facebook, a Twitter vagy az Instagram példájából indulnának ki” – zárta.

Michael Roth, a negyedik globális csoport, az Interpublic Group (IPG) globális ügyvezetője egy teljes memót írt a munkatársainak, amelyet az AdAge is közölt. Roth levele azért is érdekes, mert tavaly még az is felmerült, hogy a Publicis esetleg felvásárolná az IPG-t. Roth a levelének azt a címet adta, hogy Too Big to Fail (Túl nagy, hogy megbukjon), amely mondás ugyan a 2008-ban kirobbant pénzügyi válság miatt terjedt el, de alapvetően arra a közgazdasági elméletre utal, amely szerint vannak olyan hatalmas pénzügyi vállalatok, szolgáltatók és bankok, amelyek olyannyira átszövik a gazdaságot, hogy bukásuk katasztrofális következményekkel járna a gazdaság számára, ezért a kormányok mindig kénytelenek őket közpénzből kisegíteni.

Roth azt írja, hogy tapasztalatai szerint a hatalmas fúziók miatt a vállalatok elhiszik magukról, hogy legyőzhetetlenné válnak, viszont a tervbe nem illő eseményekre képtelenek felkészülni. „A legutóbbi tapasztalataim az iparágunkban az, hogy a nagyságnak semmi köze sem a kreativitáshoz, sem pedig a marketingtudás jobb vállalati integrálásához.

Roth hozzáteszi, hogy a legfontosabb az ügyfél igényeinek minél mélyebb megértése és kiszolgálása, „aminek viszont semmi köze nincs ahhoz, hogy egy ügynökség kicsi-e vagy nagy, vagy hogy hogyan épül fel. […] Fel kell azonban készülnünk arra, hogy mit kezdünk azzal a médiaerővel, amivel az új versenytársunk rendelkezik” – írja, amivel arra a szakújságírók által is feszegetett kérdésre utal, hogy a Publicis és az Omnicom valójában csak azért egyesült, mert így óriási médiavásárló-erőt tudnak felmutatni, ami az ügyfelek és a médiumok számára is rendkívül kedvező árakat tud majd biztosítani. Roth arra is felhívja a munkatársak figyelmét, hogy az újonnan létrejött óriásnak természetesen hatalmas digitális adatmennyiség áll a rendelkezésére.

A címlapkép forrása: Adweek

(forrás: AdAge/Kreatív Online, Brand Republic/Kreatív Online, Washington Post)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kamu és valós hírekkel jelentkezik a humorcsatorna a műsorok között és a Facebookon is.

Természetesen nem igazi dobostortát, hanem annak az árát kapják meg.

105 millió forintra lehet pályázni az NMHH-nál.

Indul a 2018-as Employer Branding Award, immár negyedik alkalommal, először a PR Toplistán.

Az influencer-ügynökség tartalomgyártásba fogott.

hirdetés

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

Konferencia a mentes termékek piacáról Időpont: október 3., 10.00 - 17.00

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Díjátadó: október 3., 18.00, Corner Rendezvényterem

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés