hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rákbeteg gyerekeknek készült nagyon cuki oktatósorozat

A világ legnagyobb animációs gyártócégei összefogtak a jó ügy érdekében, és elkészítettek egy 20 részes, rákos beteg gyermekek számára szóló animációs oktató sorozat, a The Imaginary Friends Society-t. A sorozat epizódjai 20 különböző rákkal kapcsolatos témát csomagolnak a gyerekek számára befogadható köntösbe. 

hirdetés

A kampányt az RPA ügynökség fogja össze, a 20 kisfilmmel pedig az a céljuk, hogy lelket öntsenek a gyerekekbe, akik közül havonta 4600-at diagnosztizálnak csak az agyat vagy központi idegrendszert érintő rákbetegségekkel évente, ami 13 esetet jelent naponta - mondta el az Adweeknek Robin Boettcher, a kampányt megrendelő Pediatric Brain Tumor Foundation elnöke. A filmek megtekinthetők az Imaginary Friends Society honlapján.

A nagy cégek mellett, mint a Mill, MPC, Lobo vagy az Elastic.tv (amelynek többek között a Trónok harca, True Detective, Young Pope főcímei köszönhetők), egy kis magyar animációs stúdió, az Airplan is kivette a részét a 'Why Am I Tired' című epizód elkészítésével.

Megkérdeztük az Airplan kreatív producerét, Ertsey Donát Áront, hogy hogyan kerültek képbe a kampány során. Donát elmondta, hogy még tavasszal kereste meg őket az RPA ügynökség egy Honda-kampány ötletével, miután látták egy videoklipüket (a Saverne-től a Hendrixet) az interneten. A kampány sikeres lezajlása után jött az újabb megkeresés az Imaginary Friends Society kapcsán, ugyanis az egyik produkciós cég kiesett, és gyorsan találni kellett valakit a helyükre, így míg más cégek már május óta dolgozhattak az ötleteken, az Airplannek összesen 3-4 hét állt mindössze rendelkezésre.

A scriptet és a kreatívot az RPA biztosította, és a háttérmunkában is a segítségünkre voltak. Ezt leszámítva teljes kreatív szabadságot kaptunk, minden stúdió láthatólag a saját kedvenc - gyermekbarát - stílusában alkotott, ezért meglehetősen sokszínű és izgalmas lett a 20 filmből álló széria" - mondta el a Kreatívnak Ertsey Donát Áron.

A megbízás teljesen pro bono alapon történt minden résztvevő esetében, de hamarosan fenn lesz a Netflixen is, és a Facebook is felkarolta az ügyet egy marketingkampánnyal, valamint amerikai kórházakban is vetítik ezt az érintett gyerekeknek és családjaiknak. A legizgalmasabb része talán az, hogy az egyik kiválasztott karakterhez AR motion-capture eszközt is fejlesztenek, amely segítségével az orvosok egy barátságos képzeletbeli baráton keresztül tudnak majd beszélgetni a gyerekekkel  - tette hozzá az Airplan kreatív producere.

A kezdeményezés apropója, hogy szeptember a rákbeteg gyerekekre hívja fel a figyelmet (angol nevén Childhood Cancer Awareness Month), hiszen a rák még a felnőtt emberek számára is ijesztő és érthetetlen, képzeljük el, mit érezhet egy kisgyerek, még belegondolni is borzasztó. Az epizódok a gyógykezelés szinte minden aspektusát lefedi, és játékos, közérthető formában magyarázza el, hogy mi az a kemoterápia, miért hullik ki az ember haja, hogyan viseljék el az injekciókat, vagy éppen hogyan kezeljék az egyedüllétet és a félelmet.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hajós Balázs 30 országért és 15 csatornamárkáért felel Budapestről.

Ellátogattunk a mozis kereskedőház hagyományos ügyfélmozizására.

Ötmilliót gyűjtöttek. Október 23-ról már tudósít a merce.hu.

Október 20. az új határidő.

Bővül a rádiós közönségmérés 2017 őszétől.

hirdetés

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Díjátadó: október 17.

Meghosszabbított nevezési határidő: október 20. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Díjátadó: 10.26. kapunyitás: 19 óra

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap.

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

hirdetés
hirdetés