hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rádiós vágyak - csúcsszervezet, etikai kódex és műszeres mérés

Hogyan lehetne egységesíteni a jelenleg a piacon lévő két rádiós hallgatottsági mérést, és egyáltalán szükség van-e erre? Milyen károkat okoz a szegmensnek a megosztottság és hogyan lehetni változtatni rajta? – többek közt ezekre a kérdésekre keresték a választ rádiós, ügynökségi és kutatási szakemberek a tihanyi Média Hungary második napjának első szekcióbeszélgetésén.

hirdetés
„A kutatócégek dolga az, hogy elmondják a piacnak, hogy a különböző mérési módszereknek mik az előnyei és hátrányai, viszont nem dolguk, hogy állást foglaljanak valamelyik módszer mellett” – jelentette ki határozottan Gábos Zsuzsa, a Szonda Ispos médiakutatási igazgatója az Adatok a jégen – itt mindenki piacvezető? címet viselő szekcióban. (A beszélgetés résztvevőinek pontos listája megtalálható itt) A rádiós piacon többek szerint régóta problémát okoz ugyanis, hogy egymással párhuzamosan két kutatás adatai is elérhetőek. Mindkét kutatás a Szonda Ipsos – Gfk Hungária kutatócég-páros végzi; az egyik a naplós módszerrel készülő országos, illetve budapesti felmérés, míg a másik a helyi rádiók hallgatottságát vizsgáló telefonos mérés. Mint ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, legutóbb idén márciusban okozott közepes méretű felhorgadást a piacon, hogy a különböző adatokat az eltérő piaci szereplők eltérő módon értelmezték és kommunikálták.

Pedig, mint ahogy erre a tihanyi beszélgetés szereplői is visszaemlékeztek, a rádiók képviselői még 2004-ben megállapodtak arról, hogy milyen módon lehet a különböző kutatási adatokat kommunikálni. Ahogy ugyanakkor Kőszegi András, a beszélgetés moderátora elmondta, ezt a megállapodást egyes szereplők időről időre azóta is felrúgják. Tiszttartó Titusz, a Danubius Rádió program- és marketing vezérigazgató-helyettese szerint egy brit példára megalkotott rádiós szakmai csúcsszervezet létrehozása jelentené a megoldást, amely képes lenne szankciókat is alkalmazni a közösen elfogadott elveket be nem tartó piaci szereplőkkel szemben. 

Szerinte szükség lenne a rádiós kutatást, pontosabban a kutatási eredmények kommunikációját szabályozó etikai kódex megalkotására. Az asztalnál ülők ebben nagyjából egyetértettek, bár Tóth Szilárd, a Mindshare médiaügynökség cégvezetője elmondta, hogy számukra teljesen mindegy, hogy létezik-e ilyen csúcsszervezet, ők mindössze megbízható adatokat szeretnének a továbbiakban is vásárolni.

A beszélgetés során felmerült, hogy várható-e az, hogy a jelenlegi kutatásokat egy műszeres közönségmérés kereti közt lehetne egységesíteni. Tóth Szilárd szerint ez a közeljövőben azért nem valószínű, mert egy műszeres mérés egyrészt rengeteg pénzbe kerülne, és sok szereplőnek még a lényegesen olcsóbb jelenlegi kutatások finanszírozása is gondot okoz. Tóth emellett arra is felhívta a figyelmet, hogy egy ilyen, a mainál pontosabb eredményeket mutató mérés oda vezetne, hogy az összes rádiózásra fordított kimutatott idő csökkenne – hiszen ez a módszer percről percre követné a hallgatottság alakulását, nem negyedóráról negyedórára – ami azt eredményezné, hogy a rádiós hirdetések fajlagos ára emelkedne, és ez a rádióknak nem érdeke. Galavics András, a Magyar Rádió kereskedelmi igazgatja szerint egy műszeres mérésnek csak akkor lenne értelme, ha annak eredményeképpen a rádióhallgatottság a televíziós nézettségi eredményekkel lenne összevethető.

Gábos Zsuzsa szerint a műszeres méréssel az a legnagyobb gond, hogy jelenleg az egész világon nincs még a piacon olyan megbízható műszer, amely stabilan működne. Elmondása szerint a jelenlegi helyzet alternatívája a brit piacon éppen tesztelés alatt álló online naplós módszer jelentheti.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A hidegháború és az űrverseny a grafikusokból is kihozta a legvadabb álmokat.  

Összes lapjában és online felületein is közös tapsra buzdít a kiadó.

A Most Mobilszerviz nekik segítene. Az új brand bevezető kampányát a Human Telex fejlesztette. A kampánybejelentőt olvashatjátok.

Tanácsokat osztanak azoknak, akik most másokon segíthetnek. A kampánybejelentőt olvashatjátok.

Őrültségnek tűnik épp most országimázs-reklámra költeni, de a portugálok inkább aktualizálták az üzenetet.

hirdetés
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!