hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rádiós vágyak - csúcsszervezet, etikai kódex és műszeres mérés

Hogyan lehetne egységesíteni a jelenleg a piacon lévő két rádiós hallgatottsági mérést, és egyáltalán szükség van-e erre? Milyen károkat okoz a szegmensnek a megosztottság és hogyan lehetni változtatni rajta? – többek közt ezekre a kérdésekre keresték a választ rádiós, ügynökségi és kutatási szakemberek a tihanyi Média Hungary második napjának első szekcióbeszélgetésén.

hirdetés
„A kutatócégek dolga az, hogy elmondják a piacnak, hogy a különböző mérési módszereknek mik az előnyei és hátrányai, viszont nem dolguk, hogy állást foglaljanak valamelyik módszer mellett” – jelentette ki határozottan Gábos Zsuzsa, a Szonda Ispos médiakutatási igazgatója az Adatok a jégen – itt mindenki piacvezető? címet viselő szekcióban. (A beszélgetés résztvevőinek pontos listája megtalálható itt) A rádiós piacon többek szerint régóta problémát okoz ugyanis, hogy egymással párhuzamosan két kutatás adatai is elérhetőek. Mindkét kutatás a Szonda Ipsos – Gfk Hungária kutatócég-páros végzi; az egyik a naplós módszerrel készülő országos, illetve budapesti felmérés, míg a másik a helyi rádiók hallgatottságát vizsgáló telefonos mérés. Mint ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, legutóbb idén márciusban okozott közepes méretű felhorgadást a piacon, hogy a különböző adatokat az eltérő piaci szereplők eltérő módon értelmezték és kommunikálták.

Pedig, mint ahogy erre a tihanyi beszélgetés szereplői is visszaemlékeztek, a rádiók képviselői még 2004-ben megállapodtak arról, hogy milyen módon lehet a különböző kutatási adatokat kommunikálni. Ahogy ugyanakkor Kőszegi András, a beszélgetés moderátora elmondta, ezt a megállapodást egyes szereplők időről időre azóta is felrúgják. Tiszttartó Titusz, a Danubius Rádió program- és marketing vezérigazgató-helyettese szerint egy brit példára megalkotott rádiós szakmai csúcsszervezet létrehozása jelentené a megoldást, amely képes lenne szankciókat is alkalmazni a közösen elfogadott elveket be nem tartó piaci szereplőkkel szemben. 

Szerinte szükség lenne a rádiós kutatást, pontosabban a kutatási eredmények kommunikációját szabályozó etikai kódex megalkotására. Az asztalnál ülők ebben nagyjából egyetértettek, bár Tóth Szilárd, a Mindshare médiaügynökség cégvezetője elmondta, hogy számukra teljesen mindegy, hogy létezik-e ilyen csúcsszervezet, ők mindössze megbízható adatokat szeretnének a továbbiakban is vásárolni.

A beszélgetés során felmerült, hogy várható-e az, hogy a jelenlegi kutatásokat egy műszeres közönségmérés kereti közt lehetne egységesíteni. Tóth Szilárd szerint ez a közeljövőben azért nem valószínű, mert egy műszeres mérés egyrészt rengeteg pénzbe kerülne, és sok szereplőnek még a lényegesen olcsóbb jelenlegi kutatások finanszírozása is gondot okoz. Tóth emellett arra is felhívta a figyelmet, hogy egy ilyen, a mainál pontosabb eredményeket mutató mérés oda vezetne, hogy az összes rádiózásra fordított kimutatott idő csökkenne – hiszen ez a módszer percről percre követné a hallgatottság alakulását, nem negyedóráról negyedórára – ami azt eredményezné, hogy a rádiós hirdetések fajlagos ára emelkedne, és ez a rádióknak nem érdeke. Galavics András, a Magyar Rádió kereskedelmi igazgatja szerint egy műszeres mérésnek csak akkor lenne értelme, ha annak eredményeképpen a rádióhallgatottság a televíziós nézettségi eredményekkel lenne összevethető.

Gábos Zsuzsa szerint a műszeres méréssel az a legnagyobb gond, hogy jelenleg az egész világon nincs még a piacon olyan megbízható műszer, amely stabilan működne. Elmondása szerint a jelenlegi helyzet alternatívája a brit piacon éppen tesztelés alatt álló online naplós módszer jelentheti.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Egy korábban visszahúzódóan kommuniláló német multi magyarországi leányával dolgoztak együtt egy évet. 

Nem elveszi a munkát, csak besegít, ha kell. 

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.