hirdetés
hirdetés
hirdetés

Qubit: új online lapot indít a 444 kiadója

„Gazdaság, tudomány, technológia, és minden, ami majom" - lövik be a tematikát. November közepén indulnak, messzebb tekintenek a napi hírsajtónál, de a célközönség az összes magyar nyelven internetező ember. A Qubit nem a 444 lapja lesz, de a kiadó, a Magyar Jeti indítja.

hirdetés

A Qubit.hu november közepén indul, a főszerkesztője Vajda Gábor, ő az Index, majd a 444 állandó szerzője és egyik vezető szerkesztője volt Anarki néven, mondta nekünk Kardos Gábor, a Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatója.

A Qubit induláskor tehát a Magyar Jeti kiadványa lesz, de önálló cégként működik majd a tervek szerint a jövőben (kezdetben szintén a Magyar Jeti tulajdonaként), illetve önálló szerkesztőségként is kezdettől fogva, Budapesten, az Újlipótvárosban a Budapest Jazz Club fölött. A 444-hez értelemszerűen kapcsolódni fog, például a Direkt36 vagy éppen az Abcúg bizonyos cikkeihez hasonlóan a Qubit cikkei is megjelenhetnek a híroldalon, de saját szerzői gárdája lesz, a főszerkesztőn kívül négy állandó munkatárssal, rajtuk kívül pedig rendszeresen publikálnak majd az oldalon kutatók, közgazdászok, tudósok, azaz szakemberek, akik nem újságíróként dolgoznak elsősorban, viszont a Qubiton visszatérő vendégszerzők lesznek, akár saját rovattal.

A szerkesztőség tagjai Rácz Johanna (korábban: ős-Index, Manager Magazin, HVG online), F. Szabó Emese (korábban: Népszabadság, Napi Gazdaság, Origo, Vs), Bodnár Zsolt (korábban HVG online), illetve Vajna Tamás (korábban a HVG Szellem rovatának munkatársa 18 évig), őket vezeti majd Vajda Gábor. A külsősök közül Vajda egyelőre Kálmán László nyelvészt és Sándor László közgazdászt nevezte meg, de értelemszerűen folynak még az egyeztetések más szerzőkkel is. Lesz mindenesetre egy sporttal és üzlettel foglalkozó rovat is, mondja a főszerkesztő.

A fentiekből nagyjából összeáll az is, hogy a Qubit modern gazdaságról, technológiáról és tudományról szól. „És mindenről, ami majom" - mondja Kardos és Vajda is, amiből arra is következtethetünk, hogy ez egy visszatérő fordulat lesz. Amúgy a Majom ott van a rovatok között a menüben a fenti screenshoton.

Messzebb tekint a napi hírsajtónál

Az online lap folyóiratként képzeli el magát, amely a napi hírfolyamoktól és hírgyártástól elemelkedve értelmezi tudományos szemmel, de közérthető módon mindazt, ami a mindennapokban történik, és ami akár felületesen a napi hírfolyamokban is megjelenik. A modern gazdaság meghatározást Kardos úgy írja körül, hogy „nem a napi árfolyammozgások vagy a korrupció érdeklik a Qubitot, de persze érintheti ezeket is". Inkább az foglalkoztatja őket, hogy „miként hat egy jelenség a társadalomra, mi a motorja, hogyan működnek a dolgok".

Kardos és Vajda is úgy látják, hogy a fake news és a Facebook-hírolvasás idején megnövekedett az igény a színvonalasabb tartalmakra. Éppen ezért önmagát is úgy határozza meg a lap, mint amely más akar lenni, mint az online hírsajtó, és amely eltávolodik az ún. prompt journalismtól, annál messzebb tekintő. Ezzel együtt Vajda hangsúlyozza, hogy a célközönség „az összes magyar nyelven internetező és értő ember", azaz a témák olyanok lesznek, amik bárkit érdekelhetnek.

A Qubit.hu indulását a 444-et is kiadó Magyar Jeti finanszírozza, de külső források bevonását is tervezik, és Kardos úgy látja, hogy a reklámpiacon is életképes lesz a termék. A harmadik láb az olvasói bevételek világa lehet. Ezen belül nem a támogatói finanszírozás: Kardos úgy írja le, hogy a Qubit „szolgáltatást és tartalmat kínál majd pénzért", legvalószínűbben klubtagság-jelleggel, azaz nem klasszikus paywall formájában. De ezek középtávú tervek. Printben nem gondolkodnak egyelőre, de nem zárják ki, hogy valamikor majd fognak.

Az oldal designját és a logót Szabó Sári csinálta.

Érdekesség: a Kreatív egyik munkatársának van egy programozó barátnője, akinek a macskáját Qubitnak hívják. A qubit, más néven kvantumbit egyébként a kvantuminformáció legkisebb egysége.

 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kamu és valós hírekkel jelentkezik a humorcsatorna a műsorok között és a Facebookon is.

Természetesen nem igazi dobostortát, hanem annak az árát kapják meg.

105 millió forintra lehet pályázni az NMHH-nál.

Indul a 2018-as Employer Branding Award, immár negyedik alkalommal, először a PR Toplistán.

Az influencer-ügynökség tartalomgyártásba fogott.

hirdetés

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Meghosszabbított nevezési határidő: szeptember 21.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

Konferencia a mentes termékek piacáról Időpont: október 3., 10.00 - 17.00

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Díjátadó: október 3., 18.00, Corner Rendezvényterem

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés