hirdetés
hirdetés
hirdetés

Qubit: új online lapot indít a 444 kiadója

„Gazdaság, tudomány, technológia, és minden, ami majom" - lövik be a tematikát. November közepén indulnak, messzebb tekintenek a napi hírsajtónál, de a célközönség az összes magyar nyelven internetező ember. A Qubit nem a 444 lapja lesz, de a kiadó, a Magyar Jeti indítja.

hirdetés

A Qubit.hu november közepén indul, a főszerkesztője Vajda Gábor, ő az Index, majd a 444 állandó szerzője és egyik vezető szerkesztője volt Anarki néven, mondta nekünk Kardos Gábor, a Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatója.

A Qubit induláskor tehát a Magyar Jeti kiadványa lesz, de önálló cégként működik majd a tervek szerint a jövőben (kezdetben szintén a Magyar Jeti tulajdonaként), illetve önálló szerkesztőségként is kezdettől fogva, Budapesten, az Újlipótvárosban a Budapest Jazz Club fölött. A 444-hez értelemszerűen kapcsolódni fog, például a Direkt36 vagy éppen az Abcúg bizonyos cikkeihez hasonlóan a Qubit cikkei is megjelenhetnek a híroldalon, de saját szerzői gárdája lesz, a főszerkesztőn kívül négy állandó munkatárssal, rajtuk kívül pedig rendszeresen publikálnak majd az oldalon kutatók, közgazdászok, tudósok, azaz szakemberek, akik nem újságíróként dolgoznak elsősorban, viszont a Qubiton visszatérő vendégszerzők lesznek, akár saját rovattal.

A szerkesztőség tagjai Rácz Johanna (korábban: ős-Index, Manager Magazin, HVG online), F. Szabó Emese (korábban: Népszabadság, Napi Gazdaság, Origo, Vs), Bodnár Zsolt (korábban HVG online), illetve Vajna Tamás (korábban a HVG Szellem rovatának munkatársa 18 évig), őket vezeti majd Vajda Gábor. A külsősök közül Vajda egyelőre Kálmán László nyelvészt és Sándor László közgazdászt nevezte meg, de értelemszerűen folynak még az egyeztetések más szerzőkkel is. Lesz mindenesetre egy sporttal és üzlettel foglalkozó rovat is, mondja a főszerkesztő.

A fentiekből nagyjából összeáll az is, hogy a Qubit modern gazdaságról, technológiáról és tudományról szól. „És mindenről, ami majom" - mondja Kardos és Vajda is, amiből arra is következtethetünk, hogy ez egy visszatérő fordulat lesz. Amúgy a Majom ott van a rovatok között a menüben a fenti screenshoton.

Messzebb tekint a napi hírsajtónál

Az online lap folyóiratként képzeli el magát, amely a napi hírfolyamoktól és hírgyártástól elemelkedve értelmezi tudományos szemmel, de közérthető módon mindazt, ami a mindennapokban történik, és ami akár felületesen a napi hírfolyamokban is megjelenik. A modern gazdaság meghatározást Kardos úgy írja körül, hogy „nem a napi árfolyammozgások vagy a korrupció érdeklik a Qubitot, de persze érintheti ezeket is". Inkább az foglalkoztatja őket, hogy „miként hat egy jelenség a társadalomra, mi a motorja, hogyan működnek a dolgok".

Kardos és Vajda is úgy látják, hogy a fake news és a Facebook-hírolvasás idején megnövekedett az igény a színvonalasabb tartalmakra. Éppen ezért önmagát is úgy határozza meg a lap, mint amely más akar lenni, mint az online hírsajtó, és amely eltávolodik az ún. prompt journalismtól, annál messzebb tekintő. Ezzel együtt Vajda hangsúlyozza, hogy a célközönség „az összes magyar nyelven internetező és értő ember", azaz a témák olyanok lesznek, amik bárkit érdekelhetnek.

A Qubit.hu indulását a 444-et is kiadó Magyar Jeti finanszírozza, de külső források bevonását is tervezik, és Kardos úgy látja, hogy a reklámpiacon is életképes lesz a termék. A harmadik láb az olvasói bevételek világa lehet. Ezen belül nem a támogatói finanszírozás: Kardos úgy írja le, hogy a Qubit „szolgáltatást és tartalmat kínál majd pénzért", legvalószínűbben klubtagság-jelleggel, azaz nem klasszikus paywall formájában. De ezek középtávú tervek. Printben nem gondolkodnak egyelőre, de nem zárják ki, hogy valamikor majd fognak.

Az oldal designját és a logót Szabó Sári csinálta.

Érdekesség: a Kreatív egyik munkatársának van egy programozó barátnője, akinek a macskáját Qubitnak hívják. A qubit, más néven kvantumbit egyébként a kvantuminformáció legkisebb egysége.

 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Szép nagy kötött Lidl-logó virít rajta sárgán.

A hírportál arról ír, hogy a részvényeket egyszerűen lehívták, mivel az Indexet működtető Magyar Fejlődésért Alapítvány jelentős összeggel tartozott az Indamedia-csoportnak.

Médiatervezéssel és -vásárlással bízta meg a fagyasztott ételeket árusító Aviko a Cafét.

A Diageo 2030-ig egyebek mellett el szeretné érni a zéró szén-dioxid kibocsátást is.

A kampánnyal arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy a gyerekek számára nem a szüleik neme fontos, hanem az, hogy szeressék egymást. Rendhagyó kampánybejelentő. 

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés